خبرگزاری کار ایران

مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا در پرونده «دارو‌های خاص» مجرم شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۷۰۴

هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی بعد از مجرم دانستن مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا در پرونده مرحوم مهرجویی، مجدداً وی را به علت انتشار خبر خلاف واقع در پرونده دارو‌های خاص مجرم شناخت.

به گزارش ایلنا، اکبر نصراللهی، سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اتهامات مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا، "انتشار مطالب خلاف واقع" در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۲ با تیتر"قیمت دارو‌های سرطان در ۲۰ روز ۴ برابر شد / داروی ۸۵۰ تومانی ۳ میلیون شد!، است.

وی افزود: مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا در دفاعیات خود گفته که انتشار این خبر سهوا بوده و بعد از اینکه فهمیدیم داروی مذکور نه تنها از ۸۵۰ هزار تومان به ۳ میلیون افزایش نیافته بلکه با توجه به اینکه مشمول دارو‌های خاص است از ۸۵۰ هزار تومان به ۲۸۸ هزار تومان کاهش یافته است، خبر اشتباه تصحیح و از این اقدام مسئولان وزارت بهداشت و هلال احمر تشکر شد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با اشاره به اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران از مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا تصریح کرد: هیئت منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت آراء در موضوع اتهام وی را مجرم دانست و وی را با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست.

وی تاکید کرد: رای دادگاه رسیدگی به شکایت هیئت نظارت بر مطبوعات در مورد پرونده اتهام‌های رکنا که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

نصرالهی یادآور شد: هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی پیش از این نیز مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا را با اکثریت آراء به دلیل ارائه نکردن مستندات در اتهام "انتشار شایعات و مطالب خلاف واقع" در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ با عنوان "قاتل داریوش مهرجویی کیست؟ باجناق‌ها آدمکش اجیر کردند!، با اکثریت آراء در موضوع اتهام وی را مجرم دانست و نیز ایشان را با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز