خبرگزاری کار ایران

در تماسی تلفنی انجام شد؛

رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه مصر پیرامون آخرین وضعیت غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۳۹۸

در تماس تلفنی وزیر امور خارجه با وزیر امور خارجه مصر، مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و به خصوص آخرین تحولات مربوط به فلسطین و غزه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و به خصوص آخرین تحولات مربوط به فلسطین و غزه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی، برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت و با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی سید ابراهیم رئیسی با ایشان، بر ضرورت پیگیری توافقات دو رئیس‌جمهور تاکید کرد.

وی در ادامه درخصوص مسائل و تحولات مربوط به تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و شرایط در کرانه باختری، ضرورت توقف فوری جنایات جنگی و توجه به وضعیت انسانی در غزه از جمله ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به مردم غزه را با همتای مصری خود به اشتراک گذاشت.

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز گفت‌وگوی اخیر تلفنی رؤسای جمهور دو کشور را مورد توجه قرار داد و از تلاش‌ها و تحرکات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه مصر همچنین ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه در راستای کاهش اوضاع اسفناک در این منطقه را مورد تاکید قرار داد.

الشکری از آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انسانی قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز