خبرگزاری کار ایران

جبهه تحول‌خواهان انقلابی:

ایجاد مشارکت بالا در بستر رقابت واقعی وظیفه تمام مرتبطین با امر انتخابات است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۸۰۹

جبهه تحولخواهان انقلابی در بیانیه ای تاکید کرد: روشن است که ضرورت وجود و حضور دیدگاه های متنوع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سبد انتخاب مردم، مفهومی کلان و جریانی دارد تا جناح های مختلف سیاسی کشور، سهم قابل اعتنایی در میدان رقابت برای خود ببینند.

به گزارش ایلنا، جبهه تحولخواهان انقلابی با انتشار بیانیه ای درباره انتخابات مجلس دوزادهم در اسفند ماه سال جاری، تاکید کرد: جبهه تحولخواهان انقلابی متشکل از احزاب و  تشکل های شناخته شده کشور، ضمن دعوت از همگان برای مشارکت فعال در انتخابات در تمام فرآیندهای انتخابات پیش رو، به صراحت اعلام می کند از رقابت با سایر جریان های سیاسی کشور استقبال می کند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«با تبریک و تسلیت شهادت یکی از یاران نزدیک حاج قاسم عزیز، «شهید سیدرضی موسوی» به محضر امام زمان(عج)، رهبرانقلاب، خانواده شهید و عموم ملتهای جبهه مقاومت، نکاتی به اختصار تقدیم ملت شریف ایران اسلامی می‌شود:

۱. حدود دو ماه دیگر دو انتخاب مهم در پیش است که در هر دو ارکان اصلی نظام یعنی جمهوریت و  اسلامیت تازه خواهد شد. در یکی، نظارت غیرمستقیم مردم از طریق خبرگان بر حفظ شرایط رهبری و آمادگی برای انتخاب ولی فقیه و رهبر مناسب در زمان ضرورت و در دیگری جاده‌کشی برای ایجاد تحول لازم در مسیر صعود به قله‌های در دسترس انقلاب اسلامی از طریق قانون‌گذاری مدبرانه و نظارت شجاعانه بر اجرای قانون، «جمهوری اسلامی» را از دیکتاتوری یا هرج‌ومرج مصون می دارد.

۲. تحولخواهی در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و آرمانهای اساسی انقلاب اسلامی از مسیر قانع نبودن به وضع موجود و تلاش برای ارتقاء شاخصهای فردی و جمعی نمایندگان می‌گذرد. تحولخواهی، اصل و اساس انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است. برای رسیدن به این هدف، افزایش مشارکت و حضور دیدگاه ها و سلایق مختلف با برنامه های دقیق تحولی، ضروری است.

۳.  رهبرانقلاب همواره و در همه ادوار برگزاری انتخابات بر مشارکت پرشور مبتنی بر رقابت واقعی تاکید داشته و این بار نیز همان راهبرد را بیان فرمودند. ایجاد مشارکت بالا در بستر رقابت واقعی، وظیفه تمام مرتبطین با امر انتخابات است. خوشبختانه با اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس یازدهم مبتنی بر سیاسته ای کلی انتخابات، فرآیند اجرایی انتخابات زودتر آغاز شد که نتیجه آن رکوردشکنی آمار داوطلبین از گرایشات مختلف سیاسی در مرحله پیش ثبت نام بود و در سایر مراحل نیز به دستگاههای مسوول اجازه می دهد تا با بررسی دقیق و موشکافانه وظایف خود را انجام دهند و مردم هم با شفافیت بیشتر از قبل در جریان امور قرار گیرند.

۴. یکی از مهمترین مراحل، احراز صلاحیت نامزدهاست. روشن است که ضرورت وجود و حضور دیدگاه های متنوع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سبد انتخاب مردم، مفهومی کلان و جریانی دارد تا جناح های مختلف سیاسی کشور، سهم قابل اعتنایی در میدان رقابت برای خود ببینند و این مهم هرگز به معنای چشم پوشیدن بر سوابق فسادهای اقتصادی، اخلاقی یا امنیتی برخی افراد نیست. اینکه افرادی در بخش‌هایی از کشور گمان کنند عدم حضور فردی با سابقه تخلفات متعدد اقتصادی که بارها منجر به ردصلاحیت یا اعتبارنامه اش شده در فلان حوزه انتخابیه به مشارکت لطمه می‌زند، خطایی بزرگ است؛ چراکه اولا احراز صلاحیت اولویت دارد و ثانیا همین فسادها و خطاهاست که در میان مدت و بلندمدت به جان امید و اعتماد مردم افتاده، از سرمایه اجتماعی نظام می‌کاهد. اتفاقا تاکید بر رقابت جوانان با مجربان، نشانگر ضرورت پوست اندازی در بخشی از بدنه حاکمیت است که با حضور و رقابت جوانان انقلابی، تحولخواه، متخصص، باانگیزه و در عین حال سالم و فسادستیز میسر خواهد شد. امری که گام نخست و پیشروانه آن توسط جبهه نیروهای انقلاب در انتخابات مجلس یازدهم برداشته شد و تعداد قابل توجهی از جوانان انقلابی و متخصص وارد مجلس و منشاء اثر شدند.

۵. «جبهه تحولخواهان انقلابی» متشکل از احزاب و تشکل های شناخته شده کشور، ضمن دعوت از همگان برای مشارکت فعال در تمام فرآیندهای انتخابات پیش‌رو، به صراحت اعلام می کند از رقابت با سایر دیدگاه های سیاسی کشور استقبال کرده و از هم اکنون برای برگزاری هرگونه مناظره سیاسی، فرهنگی یا اقتصادی با سایر فعالان در عرصه سیاسی و انتخاباتی کشور در محیط‌های رسانه ای و دانشگاهی آمادگی دارد. به اطلاع مردم عزیز هم می رساند که تاکنون با برگزاری جلسات متعدد بررسی شاخص‌های نامزداصلح و برنامه تحولی مجلس دوازدهم، به زودی معیارها و سازوکار رسیدن به نامزدهای اصلح مدنظر را برای تقویت جبهه فراگیر نیروهای انقلاب و تشکیل مجلسی انقلابی تر و قوی تر اعلام و پیگیری خواهد کرد. والسلام علی عبادالله الصالحین»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز