خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور به مشکلات حقوقی و قضایی ۲۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۹۸۱

رئیس دیوان عالی کشور با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۲۵ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان قضایی با مردم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور امروز (چهارشنبه ۶ دی ماه) به همراه علی اکبر بختیاری رئیس دفتر دیوان عالی کشور، عبدالحمید مرتضوی معاون نظارت دیوان عالی کشور و سید محسن هاشمی مسئول دفتر ریاست دیوان عالی کشور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۲۵ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، رئیس دیوان عالی کشور در ارتباط با برخی پرونده‌ها و درخواست‌های مطروحه در چارچوب قانون دستور پیگیری به مراجع مربوطه را صادر و در خصوص تقاضای مراجعان برای درخواست اعاده دادرسی ارشادات لازم را ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: در ملاقات مردمی امروز  پرونده ۲۵ نفر از مراجعانی که در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه تشکیل شده بود با حضور متقاضیان استماع و بررسی شد.

وی افزود: عمدتاً مراجعان در این ملاقات مردمی خواستار رسیدگی به درخواست‌های تجویز اعمال ماده ۴۷۷ نسبت به آرایی بود که در دیوان عالی کشور صادر شده است و از نظر مقررات باید این آرا مجدداً در معاونت نظارت مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اگر چنانچه ادعایی مبنی بر اینکه رای خلاف موازین شرعی صادر شده است، احراز شود مراتب را به ریاست قوه قضاییه اعلام می‌کنیم و اگر رئیس قوه تجویز کرد که رای مجدداً بررسی شود، این اقدام صورت می‌گیرد و اگر از سوی رئیس قوه قضاییه مجوزی صادر نشد، پرونده بایگانی می‌شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اظهار کرد: در راستای احقاق حق مردم، افراد می‌توانند نسبت به آرایی که علیه آن‌ها صادر شده است از فرصت دیگری استفاده کنند و در شعبه دیگر پرونده مورد رسیدگی قرار گیرد. امروز درخواست‌های ارائه شده از سوی متقاضیان برای اعمال ماده ۴۷۷ به شعب دیوان ارجاع شود تا مورد رسیدگی قرار گیرد و نتیجه به مراجعان اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز