خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

از کشورهایی که می‌خواهند امنیت خود را حفظ کنند، حمایت می‌کنیم/ حضور ما در همه آب‌ها حضور امنیت‌ساز است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۹۲۹

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما دستاورهای بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف نظامی داشتیم و حتما از کشورهایی که می‌خواهند امنیت خود را حفظ کنند و در مسیر استقلال و آزادی خود حرکت می‌کنند حمایت می‌کنیم و قواعد و قوانین بین‌المللی را در این مسائل حتما رعایت می‌کنیم و کارمان را ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر محمدرضایی قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت ایران از کشورهای مقابله‌کننده با نظام سلطه گفت: یکی از سیاست‌هایمان حمایت از جبهه مقاومت، کشورهای مستقل و حمایت از کشورهایی است که به دنبال این هستند که با نظام سلطه مواجه شوند و با‌ آن برخورد کنند. حتما این کشورها را در همه ابعاد حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: در رابطه با مباحث تسلیحاتی هم به همین شکل است. الان جمهوری اسلامی در اوج اقتدار در این زمینه قرار دارد و شرایط بسیار خوبی دارد. ما دستاورهای بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف نظامی داشتیم و حتما از کشورهایی که می‌خواهند امنیت خود را حفظ کنند و در مسیر استقلال و آزادی خود حرکت می‌کنند حمایت می‌کنیم و قواعد و قوانین بین‌المللی را در این مسائل حتما رعایت می‌کنیم و کارمان را ادامه می‌دهیم.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره پیام عبور ناوشکن البرز از باب‌المندب در حالیکه شاهد ائتلاف آمریکا و شرکایشان بودیم، گفت: حضور ما در همه آب‌ها حضور امنیت‌ساز است. در  همه جای دنیا هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم. در همه جا هم دیدید که  این منطقه و منطقه حساسی هست و حتما همه تحولات منطقه را رصد می‌کنیم و در همه جا از جمله دیا و هوا حضور خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این حضور در جهت حمایت از یمن بوده است، گفت: یمن که قطعا مورد حمایت جمهوری اسلامی است و در همه ابعاد از یمن حمایت می‌کنیم و آنها هم مستقل هستند و تصمیماتی که می‌گیرند را خودشان می‌گیرند. یمن یک کشور پیشرو است و کشوری است که علیه نظام سلطه در دنیا دارد گام برمی‌دارد و هر کسی که در این مسیر باشد قطعا مورد حمایت منطقه و کشورهای منطقه قرار می‌گیرد.

امیر آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا این حضور تنش آمریکا در این منطقه را را کم می‌کند، گفت: این سوالاتی است که خیلی ریز هست ولی اساسا ما هر کجا حس کنیم نیاز به حضور ما هست آنجا حاضر خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز