خبرگزاری کار ایران

رئیسی در سی‌امین اجلاس سراسری نماز:

نماز امیدآفرین‌ترین فریضه در بین تمام فرایض است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۱۹

رئیس جمهور نماز را امیدآفرین‌ترین فریضه و موثرترین عنصر در زمینه خودسازی و جامعه‌سازی دینی توصیف کرد و گفت: نماز در حیات طیبه بسیار تاثیرگذار بوده و اساسا شکل‌گیری حیات طیبه بدون نماز ممکن نیست و دست یافتن به جامعه سالم بدون نماز ممکن نیست.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در جریان سفر به استان زنجان، در سی‌امین اجلاس سراسری نماز که در این استان برگزار می‌شود، با قدرانی از تلاش‌های موثر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برای اقامه این فریضه الهی تصریح کرد: تلاش برای ترویج و اقامه نماز باید همواره ادامه داشته باشد چرا که نماز ستون دین است.

رئیس جمهور نماز را موثرترین عنصر در زمینه خودسازی و جامعه‌سازی دینی توصیف کرد و افزود: نماز در حیات طیبه بسیار تاثیرگذار بوده و اساسا شکل‌گیری حیات طیبه بدون نماز ممکن نیست و دست یافتن به جامعه سالم بدون نماز ممکن نیست.

رئیسی نماز را محور سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار داشت: اولین توصیه به صاحبان مکنت و قدرت نماز است؛ اگر نماز بود باقی خوبی‌ها در پرتو آن شکل می‌گیرد و از زشتی‌ها اجتناب می‌شود چرا که در روایت داریم که نماز انسان را از زشتی‌ها باز می‌دارد.

رئیس جمهور همچنین نماز را مستحکم‌ترین استوانه برای یک انسان سالک در حوزه مبارزه با نفس و مقابله با شیاطین، اشرار و طواغیت دانست و گفت: نماز امیدآفرین‌ترین فریضه در بین تمام فرایض و احکام الهی است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه نماز در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی چه با منشا درونی و نفس اماره و چه با منشا بیرونی و ناشی از شیاطین و طواغیت انسان را یاری می‌کند، خاطرنشان کرد: گفته‌اند که راه مقابله با همه زشتی‌ها و رسیدن به همه خوبی‌ها نماز است و اساسا هیچ‌کس در مسیر کمال جز از طریق توجه به نماز به قله نمی‌رسد؛ اساسا نماز هم راه و طریق است و هم مقصد، مقصود و هدف.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه بنده به این اعتبار اینجا حضور یافته‌ام که درباره وظایف خودم به عنوان یک مسئول اجرایی نسبت به نماز سخن بگویم، گفت: یک فرد مسئول و دارای مکنت و قدرت اول باید به ارتقای کیفیت و تقویت روح نماز خود توجه کند و روح او با روح نمازش انس بگیرد و در گام بعدی برای ترویج نماز از جایگاه و موقعیت خود بهره بگیرد.


 رئیسی افزود: کسانی که دارای جایگاه‌ها و مسئولیت اجرایی هستند باید برای ترویج نماز الگوسازی کنند؛ این الگوسازی نیز باید با سلوک، عمل و روح نماز خود آنان صورت گیرد و عمل و کیفیت نماز آنها دیگران را به نماز دعوت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز