خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

اگر کسی در انتخابات دستکاری کند در حقیقت خیانت کرده و سلامت انتخابات را زیر سؤال برده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۱۴۸

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: شرکت در انتخابات به منزله‌ تعیین سرنوشت ملت و کشور است و بر هر شخص عاقل و بالغی واجب است تا شخصاً برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد و مانع از دخالت دشمنان در این موضوع شود، چرا که در غیر اینصورت تصمیم نادرستی برای آن‌ها خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان وظیفه مرکز آموزش شهیدان سرباز ۰۱ نیروی زمینی ارتش ضمن تسلیت حادثه‌ تروریستی شهدای گلزار کرمان گفت: بسیاری از شیعیان همواره در بین دو آرزو و دغدغه قرار دارند؛ یکی از آرزوها این است که ای کاش در سال ۶۱ هجری و در رکاب امام حسین (ع) بودیم و دیگری این است که ای کاش ظهور حضرت مهدی (عج) را درک کنیم تا در رکاب آن حضرت کربلای قضا شده‌ خود را به جا بیاوریم. دو دغدغه‌ دیگر نیز مرتبط با همین دو آرزو هستند، بدین معنا که آیا اگر واقعاً در کربلا می‌بودیم در صف یاران امام حسین (ع) بودیم یا علیه آنان و همچنین در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) در کنار ایشان هستیم یا مقابل‌شان.

وی با اشاره به ملاک خودآزمایی، راستی آزمایی و ارزیابی انسان‌ها در بین این دغدغه‌ها اظهارکرد: میزان اطاعت هر انسانی از نائب امام زمان (عج) نشان‎دهنده‌ میزان اطاعت و فرمانبرداری او از امام معصوم (ع) است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه جلب رضایت امامان (علیهم السلام) در زمان ما مرهون انجام دستورات نائب امام زمان (عج) است، اظهار کرد: شرکت پرشور در انتخابات یکی از منظومه‌‌های فکری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است و التزام و عمل بدان نیز واجب است.

حجت‌الاسلام محمد حسنی با اشاره به دلایل و چرایی دغدغه‌ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص انتخابات تصریح کرد: شرکت در انتخابات به منزله‌ تعیین سرنوشت است و بر هر شخص عاقل و بالغی واجب است تا شخصاً برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد و مانع از دخالت دشمنان در این موضوع شود، چرا که در غیر اینصورت تصمیم نادرستی برای او خواهند گرفت.

وی حفظ جمهوریت، اسلامیت و مشروعیت سیاسی کشور را یکی دیگر از دلایل و دغدغه‌های فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در انتخابات دانست و افزود: ملت شریف ایران در سایه نظامی زندگی می‌کنند که متشکل از جمهوریت و اسلامیت است. اسلامیت آن را خدا داده و جمهوریتش را مردم. اگر چنانچه بخواهیم جمهوریت و اسلامیت نظام باقی بماند، کفر و ظلم بر ما مسلط نشود و بحران مشروعیت در کشور حاکم نشود، راهش این است که جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در بالاترین حد خود تقویت کنیم و بی‌شک تقویت آن از طریق انتخابات پرشور میسر خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، شرکت در انتخابات را یک واجب عینی برشمرد و گفت: حضور پرشکوه و قدرتمند مردم در انتخابات نوعی ریل‌گذاری برای قدرت دفاعی، حقوق اجتماعی و لازمه‌ برتری است. این حضور حداکثری و قدرتمند یک "نه بزرگ" در مقابل دشمنان است. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصول انتخابات اثربخش و تعیین کننده متذکر شد: یکی از اصول انتخابات "مشارکت حداکثری" است. بی‌شک ثواب حضور در پای صندوق‌های رأی به اندازه‌ ثواب حضور در سنگرهای خط مقدم مبارزه با صهیونیسم است. مشارکت حداکثری سبب بیمه کردن نظام، کشور، استقلال، حیثیت و ناموس خود در برابر زیاده خواهی‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

وی اصل "رقابت" و "امنیت" را از دیگر اصول انتخابات برشمرد و تصریح کرد: رقابت به معنای پرشوری بازار انتخابات است که همزمان باید از امنیت کافی نیز برخوردار باشد، به همین دلیل بنابر تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) باید از همه‌ جناح‌ها در این انتخابات حضور داشته باشند. بنابراین حجت تمام است و هیچ سلیقه‌ای نمی‌تواند ادعا کند که نامزد انتخاباتی مورد انتظار من در این عرصه حضور ندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، انتخابات را نوعی حق‌الناس خواند و خاطر نشان کرد: رأی هر شخصی، حق آن شخص است. بنابراین اگر کسی دست کاری در انتخابات بکند در حقیقت خیانت کرده و سلامت انتخابات را زیر سؤال برده که این موضوع بحمدالله در کشور ما به راحتی قابل انجام نیست، چرا که در هنگام شمارش آراء، از تمامی نامزدهای انتخاباتی و جریان‌ها، نمایندگانی در وجود دارد و امکان تغییرات در نتیجه انتخابات را محال می‌سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز