خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس ملی تاجیکستان وارد تهران شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۴۵۵

رستم امام علی رحمان اُف رئیس مجلس ملی تاجیکستان دقایقی پیش با استقبال حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی وارد تهران شد.

به گزارش ایلنا، رئیس مجلس ملی تاجیکستان که به منظور دیدار دوجانبه با رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و تعدادی دیگر از مقامات کشورمان سفری دو روزه به تهران کرده است در بدو ورود به کشورمان با اشاره به تمدن مشترک دو کشور گفت: فرهنگ مشترک پارسی سابقه دیرینه ای دارد و ما باید این را حفظ کنیم تا دیگران این را مخدوش و از دست ما خارج نکنند و باید از این فرهنگ صیانت و پاسداری شود.

در ادامه حجت الاسلام ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به هیأت تاجیکستان خاطر نشان کرد: امیدواریم این سفر سر آغاز گسترش روابط و فصل جدیدی از تعاملات باشد.

وی گفت: تهران ظرفیت زیاد و نیازهای متنوعی دارد و اشتراکات فراوانی نیز با تاجیکستان دارد و تعاملات تجاری نسبت به دو سال گذشته بهبود یافته اما هنوز به حد مطلوب نرسیده است و با توجه به اینکه دو کشور تردد زمینی هم می توانند داشته باشند می‌توان امیدوار بود این مبادلات گسترش یابد.

به گزارش جلیل رحیمی جهان آبادی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و تاجیکستان و حقیقیان دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز