خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام محمدحسنی:

ما در پی آفرینش تمدن مهدوی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۹۳۰

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت کتابخانه‌ها، کتابدارها و عناصر فرهنگی ایجاد محبت کتاب در دل مردم است اظهار کرد: ما در پی آفرینش تمدن مهدوی هستیم و از لوازم بستر سازی برای تمدن مهدوی استفاده بهینه از کتاب است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به آیه "نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ" با بیان اینکه خداوند در این آیه به قلم سوگند یاد می‌کند نه به خاطر خودش بلکه به خاطر کتاب، گفت: اگر قلم احترامی در پیشگاه خداوند دارد به خاطر این است که محصولات قلم تبدیل به کتاب می‌شود و کار و فعالیت در مسیر کتاب به خاطر اینکه یک موضوع قرآنی و آسمانی است از یک شرافت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و نقش کتاب در تمدن سازی با بیان اینکه در منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سایر بزرگان در خصوص این موضوع تاکید شده است. ما در پی آفرینش تمدن مهدوی هستیم و از لوازم بستر سازی برای تمدن مهدوی استفاده بهینه از کتاب است و در ترویج محبت به کتاب باید کوشاتر عمل کنیم.

حجت الاسلام محمدحسنی در ادامه با بیان اینکه برای ظهور باید مردم را با کتاب پیوند بزنیم و اگر در این زمینه موفق عمل نکنیم امکان ندارد در گام دوم انقلاب موفق شویم اظهار کرد: در همین راستا باید در زمینه کتاب، کتاب نویسی، کتابخوانی، کتابداری و معرفی کتاب بتوانیم گام‌های بزرگ‌تری در گام اول برداریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با تاکید بر ایجاد تقویت و محبت کتاب در دل مردم خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مردم کتابخوان شوند باید بتوانیم کاری کنیم تا مردم عاشق کتاب شوند و در این راه باید محبت کتاب را در دل مردم تقویت کنیم؛ آنهایی که کتاب نمی‌خوانند محبت کتاب در دلشان نیفتاده است و مهم‌ترین رسالت کتابخانه‌ها، کتابدارها و عناصر فرهنگی این است که کاری کنند که مردم به کتاب محبت پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به مطرح شدن و بحرانی دانستن وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور توسط عده ای خاص تصریح کرد: در واقع این جنگ نرمی است که دشمن به راه انداخته و هدفش این است که ما را نسبت به هویت خودمان ناامید کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان اینکه  ما باید بدانیم میزان محبت و رویکرد کارکنان ارتش، خانواده‌ها، فرزندان و سربازان نسبت به کتاب به چه میزان است و در این زمینه وضعیت موجود و مطلوب خود را مشخص و راهبرد معینی را تعیین کنیم گفت:  ما باید برای آن چیزی که مد نظرمان است، آمار دقیق کتابخوان های ارتش و موضوعات علاقه آنها را رصد کنیم تا بتوانیم مباحث حوزه کتابداری را ارتقا دهیم.

 وی با بیان اینکه نپرداختن به کاستی‌ها و پرداختن به نقاط قوت در حوزه‌های مطالعاتی و کتابخوانی انسان را پر انرژی و به موفقیت می‌رساند، اظهار کرد: ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران  فرصت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف داریم تا بتوانیم چهره‌های فرهنگی و مطالعاتی و کتابخانه‌ای ارتش را به جامعه معرفی می‌کنیم و در این راستا باید کتاب‌ها را در کتابخانه بروز رسانی کنیم و جوانان را در این زمینه بسیج کنیم تا از فرصت‌های به دست آمده به نحو احسن استفاده کنیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز