خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور:

۱۹ دی آغاز یک حرکت تاثیرگذار در ایران اسلامی، منطقه و جهان بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۰۳۱

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه مردم در دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام همواره در صف اول هستند، گفت: هر کس مسئولیتی در این نظام دارد، با سرلوحه قرار دادن فرامین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، باید خالصانه و با خدمت صادقانه و بدون توجه به حاشیه‌ها دین خود را به مردم و انقلاب ادا کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیئت عمومی ضمن گرامیداشت ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ اظهار داشت: ۱۹ دی ماه آغاز یک حرکت تاثیرگذار در ایران، منطقه و جهان بود، با قیام ۱۹ دی پس از گذشت یک سال و اندی رژیم سفاک پهلوی به رهبری امام راحل فروپاشید و به زباله دان تاریخ فرستاده شد.

وی در تشریح این مطلب ادامه داد: در ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ با انتشار مطالب اهانت آمیز به ساحت حضرت امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات، تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی‌های خود، به حمایت از امام (ره) و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند، با اولین واکنش‌ها در شهر قم، تظاهرات‌ها به پا خواست و در نتیجه آن عده زیادی از طلاب و مردم قم به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست چرا که پس از آن، امواج انقلاب شدت گرفت و با برگزاری مراسم‌های اربعین پی در پی شهدا، در نقاط مختلف ایران، دامنه انقلاب فراگیر شد و در نهایت به سرنگونی رژیم منحوس پهلوی انجامید.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: انقلاب اسلامی طی بیش از ۴ دهه تحولات فراوانی را پشت سر گذاشته است و ملت ایران سرمایه‌های عظیمی را به پای اسلام و شجره طیبه انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند، مردم حق انقلاب، اسلام و امام راحل را ادا کرده‌اند و ما امروز امانت دار این مردم عزیز هستیم.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان کرمان و عیادت و سرکشی به مجروحین و خانواده‌های معظم شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان عنوان کرد: از زمان ورود به استان کرمان، لحظه به لحظه برای بنده با حزن و اندوه گذشت، این حادثه جنایت بار بسیار دلخراش بود و دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی ادامه داد: خانواده شهدا؛ علیرغم از دست دادن تعدادی از عزیزان خود در این حادثه تروریستی، مقاوم و محکم در دفاع از ارزش‌های انقلاب، اسلام و ولایت فقیه ایستاده بودند و هنگامی که به محضر آن‌ها مشرف شدم کلامی جز عشق و علاقه به انقلاب، رهبری و شهید حاج قاسم سلیمانی نشنیدم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه همه ما در برابر این مردم مسئولیم، ادامه داد: مردم همیشه در صحنه عامل اقتدار و استقامت و شکوه روزافزون جمهوری اسلامی در صف اول هستند و وجود چنین مردمی با این میزان عشق و خلوص به انقلاب، مسئولیت ما را در برابر آن‌ها سنگین‌تر می‌کند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "خدمت به مردم را عطیه الهی بدانید، هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست" لذا هر کس مسئولیتی در این نظام دارد با سرلوحه قرار دادن فرامین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، باید خالصانه و با خدمت صادقانه و بدون توجه به حاشیه‌ها دِین خود را به مردم و انقلاب ادا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز