خبرگزاری کار ایران

خضریان:

مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی پرونده باز کمیسیون اصل نود مجلس است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۴۰۶

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری با موضوع اجرای مقررات و قوانین و ضوابط اجرایی و بررسی طرز کار دستگاه‌های مسئول حفظ یکپارچگی و جلوگیری کننده از خرد شدن اراضی زراعی در محل کمیسون گفت:مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی پرونده باز کمیسیون اصل نود مجلس است.

به گزارش ایلنا، علی خضریان  در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص برگزاری جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری با موضوع اجرای مقررات و قوانین و ضوابط اجرایی و بررسی طرز کار دستگاه‌های مسئول حفظ یکپارچگی و جلوگیری کننده از خرد شدن اراضی زراعی که پرونده آن در کمیته قضایی این کمیسیون با مسئولیت سرکار خانم آزاد تشکیل شده است، اظهار داشت: این جلسه با حضور معاون دادستان کل کشور، رئیس سازمان ثبت اسناد، مسئولان و کارشناسان وزارت اطلاعات، سازمان نقشه برداری، اتاق اصناف، فراجا و تمامی دستگاه‌های مسئول برگزار شد.

خضریان افزود: در این جلسه بر لزوم تعامل و همکاری دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با زمین خواری تأکید و به طرح ترتیب یکپارچه سازی اراضی باغی و زراعی اشاره شد و حاضران تأکید داشتند این طرح خلأهای قانونی در حوزه زمین خواری و تغییر کاربری را تا حد زیادی پوشش می‌دهد. اما با توجه به تهدید امنیت غذایی و تضعیف کشاورزی به واسطه از بین رفتن اراضی مستعد و مرغوب زراعی، تکالیف دستگاه‌های اجرایی در زمینه هماهنگی و اقدام مؤثر برای مقابله با زمین خواری تبیین شد و مقرر گردید در جلسه آتی کارگروه عملکرد دستگاه‌ها بصورت استانی ضمن ارائه گزارشات استانی مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها مکلف شدند گزارش کاملی از آخرین اقدامات خود در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین نیز تدوین و گزارش آن را به کمیسیون اصل نود و دادستانی کل کشور ارائه نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز