خبرگزاری کار ایران

باهنر در میزگرد مشارکت شهروندان در انتخابات:

طبق آمار مشارکت انتخاباتی در کشور ۳۵ درصد و در تهران ۱۷ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۹۵۴

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: طبق آمارگیری ‌که من کردم مشارکت در کشور ۳۵ درصد و تهران ۱۷ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در میزگرد مشارکت شهروندان در انتخابات و چالش‌های آن با بیان این‌که امسال شاید بر خلاف عرف همیشگی مقام معظم رهبری انتخابات را با واژه مشارکت کلید زدند، گفت: من تاکید بر مشارکت داشتم و حتی با بعضی از دوستان اصولگرا مطرح می‌کردم مشارکت مهم‌تر از نوع انتخاب است. در ۲ انتخابات اخیر یعنی سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ به قول هواشناسی‌ها کمینه را بعد از انقلاب زدیم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۴۸ درصد و در مجلس ۴۲ درصد بود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین  یادآور شد: مقام معظم رهبری همیشه وقتی درباره انتخابات صحبت می‌کردند بعد از انتخابات ۸۸ از ۴۰ میلیون رای صحبت می‌کنند و همیشه هم میزان مشارکت نشاندهنده مشروعیت نظام است.

وی ادامه داد: در ساحت‌های اقتصادی، سیاست و معیشت و حتی دیپلماسی مشکل داریم اما الحمدلله در امنیت و دفاع قدرتمند هستیم. در کارهای انجام شده طوماری داریم اما کارهای انجام نشده طومار بلندتری داریم. ما کارهایی که زمین مانده و نتوانستیم به مطالبات جواب دهیم، زیاد هستند.

باهنر تاکید کرد: در بخش اقتصاد بودجه عمومی دولت، بانک‌ها و صندو‌ق‌های بازنشستگی ناتراز هستند و اکثر صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته هستند و با نفت بشکه‌ای ۷۰ دلار ۲۳۰میلیارد دلار انرژی می‌سوزانیم و از این ناترازی‌ها الی ماشالله داریم ما دنبال معلول‌ها نباید برویم باید دنبال علت‌ها برویم .

وی گفت: توسعه و سازندگی را همه دولت‌ها را انجام داده‌اند اینکه بگویم یک دولتی " به به "و یک دولتی " اه اه" است عادلانه نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: نظام ما مردم‌سالار است و مشارکت مهم است و رسیدن به قدرت و مراکز تصمیم‌گیری لازمه‌اش پای صندوق رای رفتن است. طبق آمارگیری ‌که من کردم مشارکت در کشور ۳۵ درصد و تهران ۱۷ درصد است.

وی تاکید کرد: گفتم باید موانع مشارکت برداشته شود حتی در بررسی صلاحیت‌ها گفتم یا تایید صلاحیت داریم یا نداریم، اما عدم احراز صلاحیت را نمی‌فهمم و باید این عدم احراز مشخص شود. امیدوارم شاهد افزایش مشارکت باشیم.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز