خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی:

خط فاصله گذاشتن بین مردم و مسئولین کلید واژه دشمن برای ضربه به نظام است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۲۴۴

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این‌که «نظام جمهوری اسلامی، حاصل انتخاب مردم و بزرگ ترین دستاورد انقلاب است» گفت: جدایی مردم از مسئولین، کلیدواژه دشمن برای ضربه زدن به نظام است.

به گزارش ایلنا، قنبری در چهارمین جلسه ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای ارزشمند انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران که در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی آن قرار داریم، دستاوردهای بزرگی داشته است. در این سالها، دولت های مختلفی روی کار آمده اند. اما دستاوردهای انقلاب با دستاوردهای دولت ها، متفاوت است. هر زمان دولت ها کارها را به دست افراد انقلابی سپردند، دستاوردهای آن نیز انقلابی بوده و هر زمان، کارها به دست افراد غیرانقلابی سپرده شد، نتیجه مطلوب حاصل نشده و خسارات و زحماتی را نیز در پی داشت.

وی با اشاره به تفاوت میان تبیین و توجیه گفت: تبیین، به معنای بیان حقایقی است که موجب جوشش، حرکت و امید می شود و اگر زوایای پنهان آن، به درستی و به موقع، تشریح گردد، موجب حرکت و امید در جامعه می شود. ولی توجیه به این معناست که کار اشتباهی را درست تلقی کنیم.

وی با تاکید بر این‌که «نظام مقدس جمهوری اسلامی، بزرگ ترین دستاورد مردم و انقلاب است» یادآور شد: دستاوردهای انقلاب و توفیقات دولت ها، باید به عنوان دستاورد انتخاب مردم، به خوبی تشریح و تبیین گردد، زیرا از سویی امید آفرین است و از سویی موجب می شود تا بدانیم، اگر انتخاب درستی داشته باشیم، باید پای آن انتخاب بایستیم و اگر انتخاب درستی نداشته باشیم باید اثرات آن را بپذیریم.

قنبری ادامه داد: خوبی ها را از سوی هر کسی که باشد، باید انتشار داد و بازگو کرد اما، معایب و نقص ها را نباید به اصل و ریشه انقلاب نسبت داد، زیرا بسیار خطرناک است ولی متاسفانه گاهی در کشور با آن این موضوع، مواجه هستیم.

وی با اشاره به طراحی دشمن برای جدایی مردم از مسئولین گفت: جشن های مبارک دهه فجر در کنار مردمی بودن، به همکاری و همراهی ارکان نظام و دولت نیاز دارد. دشمن به دنبال تفرقه میان مردم و مسئولین و جدایی هویت ایران از جمهوری اسلامی است و برای این منظور، سرمایه گذاری کرده است و تلاش می کند، این جدایی را به باور تبدیل کند.

وی با بیان این‌که «دولتمردان و مسئولین نظام، برآمده از متن مردم هستند»، خاطرنشان کرد: خط فاصله گذاشتن، بین مردم و مسئولین، کلیدواژه دشمن برای ضربه زدن به نظام است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور شد: مردم ایران، پیچیده ترین توطئه ها و تحریم های سخت را پشت سر گذاشته اند و همیشه در مراسم و مناسبت ها، برای حمایت از انقلاب به صحنه آمده و در تجمعات و راهپیمایی ها حضور یافته اند و بارها و بارها، ثابت کرده اند که انقلابی هستند. مردم حق دارند انتقاد کنند و نقدهای آنان، سازنده و راهگشا است. مردم ایران، چه در داخل و چه خارج کشور، همواره پشتوانه نظام و انقلاب هستند. ما باید به دنبال مردم برویم و به مردم اعتماد داشته و آنان را مورد احترام و تکریم قرار دهیم و لازم است، در خارج از کشور نیز، با همراهی ایرانیان، جشن های پیروزی انقلاب را برگزار کنیم، زیرا اثربخشی زیادی دارد.

وی با اشاره به ضرورت ثبت و مستندسازی گزارشات برنامه های دهه فجر گفت: این گزارش ها باید مدون، منظم و کمّی و قابل ارزیابی باشد، تا برای سالهای آتی مورد استفاده قرار گیرد. یوم الله ۱۲ بهمن و روز ورود تاریخی حضرت امام به میهن و همچنین مراسم میهمانی لاله ها و گرامیداشت شهدا، باید باشکوه برگزار گردد. حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای ورود به میهن، به بهشت زهرا (ره) و دیدار شهدا رفتند و با این کار، خودشان مسیر را به ما نشان دادند. اگر این مناسبت ها در سراسر کشور با شکوه و پرشور برگزار گردد، بستر و مقدمه ای برای برگزاری هر چه باشکوهتر راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، با اشاره به برنامه های یوم‌الله ۱۲ بهمن در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: این برنامه ها با حضور میهمانان داخلی و خارجی و مشارکت تمامی کمیته ها و حضور پرشور مردم همزمان با سالروز ورود امام خمینی به میهن و آغاز دهه مبارک فجر، برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در هفته استقبال گفت: گروه های مختلف، در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، با آرمان های بلند ایشان و شهدا، تجدید پیمان می کنند. همچنین در روز ۱۲ بهمن، همه مراکز و اماکن داخل و خارج کشور که حضرت امام خمینی، در آنجا حضور داشته اند ‌و یا مزین به نام مبارک امام راحل است، ویژه برنامه های متنوعی را برگزار خواهند کرد.

در این جلسه، نمایندگان کمیته ها، برنامه‌های خود را برای ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، تشریح کردند و هر یک از اعضاء، پیشنهادات خود را در خصوص ضرورت ها و ملزومات مرتبط با برنامه‌های دهه فجر امسال، عنوان نمودند و بر لزوم نوآوری و تدارک برنامه های جدید و ابتکاری، ضرورت  بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های محلی، ملی و بین المللی، تقویت وجهه مردمی مراسم، تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و توجه به تولید محتوای پربار و غنی به ویژه جهت انتشار در فضای مجاری تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز