خبرگزاری کار ایران

زارع‌پور در جمع خبرنگاران:

کانال‌هایی با تیک آبی در سکوهای داخلی برای نامزدهای تایید صلاحیت شده ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۰۶

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: در حال بررسی هستیم تا یک بسته پیشنهادی به ستاد انتخابات پیشنهاد دهند در اختیار نامزدهای تایید صلاحیت شده قرار بگیرد. الان سکوهای داخلی مورد توجه مردم است و حضور دارند و این فرصت خوبی برای شناساندن نامزدها به مردم از طریق سکوهای داخلی و حداقل این است که برای هر نامزد تایید صلاحیت شده یک کانال با تیک آبی در سکوهای داخلی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار در این دولت پنجره ملی خدمات هوشمند سال گذشته راه‌اندازی شد. بر اساس تکلیف قانونی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ مشخص شده بود تکالیفی برای دستگاه‌ها مشخص شد تا سال گذشته حداقل ۳۰ درصد از خدمات خود را از طریق پنجره خدمات ملی هوشمند ارائه دهند. دستگاه‌ها ابتدا باید به این پنجره متصل می‌شدند که آدرس آن my.gov.ir است. در قانون بودجه ۱۴۰۲ هم چهار تکلیف مشخص شده که اولا دستگاه‌های باقی‌مانده به پنجره خدمات ملی متصل شوند، ثانیا تمام خدماتشان را از طریق این پنجره ارائه دهند، ثالثا تمام استعلامات بین‌دستگاهی به شکل برخط انجام شود و رابعا ۲۰ درصد خدماتشان را هم به شکل هوشمند ارائه کنند. تعریف ما از خدمات هوشمند هم این است که بدون مراجعه حضوری و بدون دریافت هرگونه مدرک چه برخط و غیربرخط برای مراجعین و در لحظه بدون مداخله انسانی خدمت دریافت شود.

وی افزود: خوشحالم که اعلام کنم الحمدلله پنجره راه افتاده و الان که در خدمت شما هستم بیش از ۳۵ میلیون کاربر احراز هویت شده دارد. یعنی ۳۵ میلیون نفر از هموطنان بالای ۱۸ سال تا به حال حداقل یک بار به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کرده‌اند که این رکورد بسیار بزرگی است. این عدد در فروردین امسال حدود ۱۲/۵ میلیون تا ۱۳ میلیون بود یعنی تقریبا سه برابر شده و ۲۸۰ درصد رشد داشته است و نشان‌دهنده این است که به یک نقطه مرجع تبدیل شده است و آمار مراجعات ماهانه هم قابل توجه است و این ۳۵ میلیون نفر بیش از ۸۰ میلیون بار یعنی سه بار در ماه به پنجره خدمات مراجعه کردند و از خدمات آن استفاده کردند. 

زارع‌پور تصریح کرد: دستگاه‌هایی که باقی ماندند متاسفانه اتصال‌شان محل آن مشکل است. دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باقی مانده‌اند. دستگاه‌هایی بودند که متصل شدند اما اتصال را از دست دادند. سازمان بهزیستی علیرغم آنکه جزو اولین دستگاه‌هایی بود که متصل شده بود به علت اختلالی که در سامانه‌هایشان رخ داد، این اتصال را از دست دادند. امیدواریم هرچه سریع‌تر متصل شوند. دستگاه‌ها خدمات را به شکل برخط باید کاملا ارائه دهند، وزارت دادگستری، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات وزارت آموزش پرورش و وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان بیش از ۷۰ درصد خدماتشان را ارائه کردند. دو وزارتخانه اول به ۱۰۰ درصد شدند و وزارت ارتباطات ۹۵ درصد بوده است. در بعضی از دستگاه‌ها نیاز به کار ویژه‌تری است که جلساتی را برگزار می‌کنیم تا به سرعت مشکلات را برطرف کنند مانند وزارت جهاد کشاوری، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی که وزارت نفت که درصد ارائه خدمات پایین است. 

وی گفت: درباره هوشمندسازی هم در حال پیگیری موضوعات هستیم. دوستان در حال ارائه گزارش هستند و تا آخر دی ماه فرصت دارند تا بیست درصد خدمات را به صورت هوشمند ارائه دهند ان‌شاالله جلسه بعدی گزارش هوشمندسازی هم ارائه خواهد شد. نکته بعدی درباره استعلامات است. اتفاق خوبی که دارد می‌افتد این است که در مرکز تبادل اطلاعات ملی کشور بیش از ۱۲۰۰ سرویس وجود دارد که دستگاه‌ها دارند از آن استفاده می‌کنند. استعلامات مختلف مانند مدرک تحصیلی و انواع سرویس‌هایی که دستگاه‌ها به آن احتیاج دارند. تا الان در شش ماهه اول ۶/۵ میلیارد بار این سرویس‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. سال گذشته در کل سال ۷/۵ میلیارد بار بود که این آمار در شش ماه اول سال ۶/۵ میلیارد بار بود که پیش بینی می‌کنیم تا آخر سال حداقل به ۸/۵ یا ۹ میلیون بار برسد. امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد استفاده از استعلامت برخط افزایش پیدا می کند. 

زارع پور در نقش وزارتخانه در برگزاری الکترونیک انتخابات مجلس چه خواهد بود، گفت: در قانون انتخابات امسال که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تکالیفی را برای همه دستگاه‌ها از جمله وزارت ارتباطات مشخص کرد تا در تامین زیرساخت های ارتباط مورد نیاز برای انتخابات در شعب نقش ایفا کند. ما کارگروهی را در وزارت ارتباطات ایجاد کردیم که هر هفته جلسه داریم تمام شعب نزدیک به ۶۰ هزار شعبه اخذ رای که در کشور وجود دارد و حتی شعب سیار فکر می کنم نزدیک به ۱۵ هزار شعبه سیار در ۵۰ نقطه مختلف حضور پیدا می کنند، وضعیت ارتباط آنان بررسی و پایدار شود. همکاران ما در وزارت ارتباطات این موضوع را دنبال می کنند تا در روز رای گیری انتخابات ان‌شاالله کاملا پایدار شود. 

وی افزود: نکته بعدی کمک کنیم به افزایش مشارکت از طریق حمایت از سکوهای داخلی که فراهم می کنند برای تبلیغ نامزدهایی که مورد تایید صلاحیت نهایی قرار می گیرند. الان در حال بررسی هستیم تا یک بسته پیشنهادی به ستاد انتخابات پیشنهاد دهند در اختیار نامزدهای تایید صلاحیت شده قرار بگیرد. الان سکوهای داخلی مورد توجه مردم است و حضور دارند و این فرصت خوبی برای شناساندن نامزدها به مردم از طریق سکوهای داخلی و حداقل این است که برای هر نامزد تایید صلاحیت شده یک کانال با تیک آبی در سکوهای داخلی ایجاد خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز