خبرگزاری کار ایران

کیفرخواست پرونده موسوم به کارت‌های بازرگانی در شهرستان گرمسار صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۶۹

رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست متهمان پرونده موسوم به کارت‌های بازرگانی در شهرستان گرمسار و ارجاع به شعبه ۱۰۲ کیفری دو جهت ادامه روند رسیدگی و محاکمه مجرمین خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدجعفر عبدالهی گفت: خرید و فروش کارت‌های بازرگانی توسط سودجویان به پدیده‌ی رایج در اقتصاد تبدیل شده است و دلالان با اغفال افراد نیازمند که اطلاع چندانی از قوانین ندارند، آن‌ها را به گرفتن کارت‌های بازرگانی تشویق می‌کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه اشخاص فریب خورده در قبال مبالغی ناچیز کارت‌ها را به منفعت طلبان اجاره یا واگذار کرده و سپس آنان اقدام به ثبت سفارش واردات کالا با کارت بازرگانی کرده و در نهایت بدون آنکه از واردکنندگان نام و نشانی بماند. تجارت انجام و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی گزارش دادند، تعدادی افراد غیر مطلع از قوانین به دام سودجویان افتادند و از طریق سپردن وکالت نامه، صلح نامه، اقرار نامه یا هبه نامه به وارد کنندگان حیله گری که قصد تجارت در فضای اقتصادی کشور را با به دست آوردن سود کلان و غیر مشروع دارند؛ مورد سوء استفاده قرار گرفتند.

عبدالهی افزود: در همین راستا به دادسرای عمومی و انقلاب گرمسار دستور داده شد، نسبت به تشکیل و بررسی دقیق و حرفه‌ای پرونده مبنی بر شناسایی متهمان و ذینفعان ورود کرده که در نهایت برای تمامی افراد شناخته شده قرارتامین کیفری صادر شد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که افراد سودجو فرار مالیاتی گسترده‌ای را با تأسیس شرکت‌های صوری انجام دادند و بوسیله کارت‌های بازرگانی رفتار غیر قانونی را مرتکب شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: آذر ماه سال جاری قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست برای ۲۵ نفر به اتهام ﺍﺧﺘﻼﺱ، ﺍﺭﺗﺸﺎء و کلاﻫﺒﺮﺩﺍﺭی صادر و پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به شعبه ۱۰۲ کیفری دو این شهرستان ارجاع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز