خبرگزاری کار ایران

نقدعلی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳:

بر اساس ادعای دولت بار مالی ۶۴۷ همتی به لایحه بودجه تحمیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۵۵

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما حتماً می‌دانیم ام‌الخبائث در تورم بدون شک کسری تراز عملیاتی بودجه است و همه ما این موضوع را درک کرده و می‌فهمیم.

به گزارش ایلنا، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲ بهمن ماه۱۴۰۲) مجلس شورای اسلامی در اخطاری گفت: بر اساس فهرستی که در دست ما نمایندگان است در لایحه بودجه مبلغ ۳۲۵ همت بار مالی جدید و مبلغ ۳۲۲ همت تعهد جدید اضافه شده که در جمع ۶۴۷ همت بار مالی به این لایحه اضافه شده است که این مسئله تفاوت نظر میان دولت و مجلس است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: قطعاً این مسئله باید حل شود چرا که آقایان اصرار بر این موضوع دارند چرا که وقتی لیست داده شده است و تک تک موارد در آن ذکر شده باید جواب اقناعی داده شود.

بنابراین گزارش در ادامه محمدباقر قالیباف با وارد ندانستن این اخطار گفت: چنین مسئله‌ای وجود ندارد بنابراین اخطار شما وارد نیست ضمن آن که از دوستان دولت خواهش می کنم بعد از برگزاری جلسات هماهنگی، عدد و رقم‌های مطرح شده در جلسه را که بین خودتان است طی جلسات دیگر میان نمایندگان توزیع نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به هرحال ما طی جلساتی در کمیسیون تلفیق با دوستان دولت، سازمان برنامه و بودجه و روسای دو قوه به یک جمع‌بندی رسیدیم و این جمع بندی را در صحن اعلام و دنبال کردیم. اکنون برادران دولت بگویند مثلاً این مصوبه کمیسیون این میزان بار مالی دارد! در حالی که این بار مالی در کمیسیون تلفیق صحبت کردند و ما گزارش آن را دادیم و رسیدگی می‌کنیم، به هرحال همه موارد اعاده شده به کمیسیون تلفیق برای قطعی کردن این نکات بود.

وی تأکید کرد: ما حتماً می‌دانیم ام‌الخبائث در تورم بدون شک کسری تراز عملیاتی بودجه است و همه ما این موضوع را درک کرده و می‌فهمیم.

رئیس قوه مقننه خطاب به نماینده خمینی‌شهر گفت: کدام مرجع رسمی این لیست را به جنابعالی داده و پای آن را امضا کرده است؟ به من بگوید تا قانعش کنم که اینگونه نیست. در جریان بررسی لایحه، نماینده دولت هر کجا اصل هفتاد و پنجی را اعلام کرده و هر کجا موضع به حقی بوده ما اجازه طرح آن موضوع را ندادیم و این حق نماینده دولت است بنابراین نمی‌شود کسی پنهانی چیزی بنویسد و به جنابعالی دهد و در نهایت مجلس گزارش کمیسیون را در اینجا مطرح و بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز