خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ایران حرم اهل بیت و سربازان مدافعان این حرم هستند/نیروهای وظیفه جزو ارزشمند‌ترین سرمایه کشورند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۷۱

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان اینکه سربازان تربیت شده در مراکز آموزشی ارتش، تجسم جوهره ولایی در ارتش هستند، گفت: سربازان ارتش افرادی هستند که پا در رکاب ولایت دارند و این حاصل سال‌ها زحمت و تلاش بی‌دریغ مربیان و اساتید روحانی و فرماندهان ارتش هستند.

به گزارش ایلنا،حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در نشست تخصصی مربیان و اساتید مرکز آموزش 07 نیروی زمینی که در شهرستان کازرون برگزار شد، با اشاره به رسالت تعلیم و تربیت در اسلام بیان کرد: مهم‌ترین رسالت تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام، راهنمایی افراد به سوی خوبی‌ها و ارزش‌ها است؛ امری که تداوم سیره و منش انبیای الهی محسوب می‌شود. معلمی شغلی است که انبیای الهی برعهده‌ داشته‌اند و مربیان اعم از روحانیون و فرماندهان، باید ادامه دهنده راه و روش آنان باشند.
وی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت تصریح کرد: اهمیت تعلیم و تربیت افراد در این امر نهفته است که جوانان به مثابه ارزشمند‌ترین دارایی کشور، در بهترین زمان زندگی خود از نظر سن و تأثیرپذیری از معارف الهی و تربیت اسلامی قرار دارند. این امر بدین معنا است که می‌توان از این فرصت برای فهماندن مبانی دینی و بهره‌ور کردن هر چه بیشتر جوانان در جهت رفع تشنگی معنوی و برطرف ساختن‌ نیازهای الهی آنا‌ن استفاده کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسنی در ادامه افزود: اگرچه معلمی، شغلی است که مسئولیت و ثواب دنیوی و اخروی بالایی دارد و هر اندازه به تعداد افراد هدایت‌شده در این خصوص اضافه گردد، به ارج و قرب معنوی و ارزش کاری مربیان نیز افزوده می‌شود؛ با این حال چنانچه مربیان در هدایت افراد دچار آسیب و نقصان شوند یا افراد درگیر ناهنجاری‌ها و ریزش‌ها شوند، این غنیمت بزرگ الهی تبدیل به غرامت می‌شود و اثرات و برکات هنر بزرگ معلمی از دست می‌رود.
وی درباره امانت‌داری مربیان در دوران غیبت تصریح کرد: در دوران غیبت حضرت ولی عصر (عج)، نایبان و جانشینان وی، افرادی هستند که نقش معلمی و امانت‌داری از طرف امام غایب را برای نسل کنونی ایفا می‌کنند. امانت‌داری در این معنا به تربیت انسان‌های با قلب پاک، ولایی و تحول‌آفرین است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص چالش‌های پیش روی مربیان و تربیت‌کنندگان نسل جوان، گفت: برای تربیت هرچه بیشتر و بهتر افراد، نیاز است تا با چالش‌های مهم پیش روی آنان آشنا شد و در صدد رفع آن‌ها بربیاییم.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان اینکه ایران حرم اهل بیت و سربازان تربیت شده در مراکز آموزشی ارتش، مدافعان این حرم و تجسم جوهره ولایی در ارتش هستند، گفت: سربازان ارتش، جزو ارزشمند‌ترین سرمایه کشور و افرادی هستند که پا در رکاب ولایت دارند و این حاصل سال‌ها زحمت و تلاش بی‌دریغ مربیان و اساتید روحانی و فرماندهان ارتش هستند.
وی در رابطه با برخی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی نسل جوان، همچون نگاه منفی به سربازی تأکید کرد: نگاه منفی به سربازی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که باید به آن‌ اندیشید. در همین خصوص لازم است تا از طریق ایجاد مؤلفه‌ها و الگوهای مثبت ذهنی و تغییر در نگرش افراد، همانند تقویت عناصر معنوی و بارورسازی ایمان به قداست و حرمت خدمت سربازی، بهره گرفت تا جوانان به این مقوله با دیدی مثبت و پذیرا بنگرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی ادامه داد: ایجاد دید مثبت و پذیرا نیز از طریق در نظر گرفتن اقدامات هر سرباز، به جهاد در راه خدا، کوشش در راه ارزش‌ها و آرمان‌های الهی و پاسداری از هنجارها و مفاهیم مقدسی نظیر وطن، ناموس و ولایت امکان‌پذیر است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: لازم است جوانان با تقویت مبانی ارزشی و ولایی و خوشبین‌سازی افراد به آینده، از فاصله میان واقعیت‌های موجود در پادگان‌ها و مراکز آموزشی با ایده‌آل‌های ذهنی کاست تا بتوان، همزمان با فراهم کردن حداکثر امکانات آسایشی، آرامش را نیز برای جوانان فراهم کرده و آستانه تحملشان را ارتقا بخشید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز