خبرگزاری کار ایران

دولت مجاز به جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه تولید برق هسته‌ای شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۴۵۱

نمایندگان مجلس دولت را مجاز کردند تا برای تامین مالی طرح های نیروگاه های برق اتمی از الگوهای سرمایه گذاری خارجی، تامین مالی خارجی و داخلی، منابع عمومی و تملک دارایی های سرمایه ای استفاده کند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست  علنی امروز (سه شنبه، ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بندهای (چ) و (ح) تبصره (۷) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (چ) تبصره ۷ ماده واحده این لایحه آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود از طریق سازمان انرژی اتمی ایران نسبت به تأمین مالی طرحهای نیروگاههای برق اتمی با استفاده از الگوی سرمایه‌گذاری خارجی، تأمین مالی خارجی (فاینانس) و داخلی، منابع عمومی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در چهارچوب اهداف میان‌مدت توسعه تولید برق هسته‌ای اقدام نماید.

بر اساس بند (ح) تبصره ۷ ماده واحده لایحه ۱۴۰۳؛ نقل و انتقال اموال و دارایی‌ها از شرکتهای توزیع نیروی برق به شرکت مادرتخصصی توانیر و بالعکس از سال ۱۳۹۶ به بعد (مشروط به ثبت اطلاعات اموال غیرمنقول شرکتهای مذکور در سامانه «سادا» وزارت امور اقتصادی و دارایی) از پرداخت سود سهام ابرازی و هر گونه مالیات معاف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز