خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای فرانسوی مطرح کرد:

ضرورت اهتمام جدی جامعه جهانی به مقابله با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۷۵۶

وزیر امور خارجه که در نیویورک حضور دارد، امشب با وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که نخستین بار بین حسین امیرعبداللهیان و استفان سژورنی، وزیر جدید امور خارجه فرانسه و به دعوت طرف فرانسوی و در محل نمایندگی این کشور در نیویورک برگزار شد، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات مهم مورد اهتمام دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار با محکوم کردن شدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که یکصد و ۹ روز است همچنان ادامه دارد و بیش از ۲۵ هزار شهید به همراه داشته، بر ضرورت اهتمام جدی جامعه جهانی برای متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، دستیابی به آتش‌بس فوری و مقابله با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها تأکید کرد.

وی از تداوم گفت‌وگوها و مشورت‌های ایران و فرانسه در زمینه‌های مورد علاقه مشترک و تقویت مناسبات دوجانبه استقبال کرد.

استفان سژورنی، وزیر امور خارجه فرانسه هم در این دیدار با اشاره به نقش‌آفرینی سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ صلح و ثبات در منطقه، بر اهمیت جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه تأکید کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه همچنین بر اهمیت حفظ و توسعه مناسبات دوجانبه تأکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز