خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه:

اجزای سپاه در خدمت دانشگاهیان قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۰۷۱

سرلشکر سلامی در همایش دانشگاه حکمت‌بنیان گفت: اجزای سپاه در خدمت دانشگاهیان قرار گیرند تا بتوان از دستاورد‌های علمی و فناورانه سپاه برای رشد علمی جامعه جوان استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش دانشگاه حکمت‌بنیان که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند به گونه‌ای ذهن انسان را خلق کرده که تمام شکوه خلق عالم را درک کند؛ یعنی اگر بخواهیم به کشوری پیشرفته و توسعه‌یافته تبدیل شویم، تحقق این موضوع باید از طریق وسعت‌یابی ذهن صورت گیرد؛ زیرا هر جامعه‌ای به اندازه مجموع مساحت ذهنی خود بزرگ و قوی می‌شود.

سرلشکر سلامی با بیان‌ اینکه در جغرافیای سیاسی عالم نامی از کشور‌های ضعیف نیست، افزود: راز و رمز هر جامعه‌ای بستگی به میزان قوی بودن آن دارد و البته قوی بودن هم در گرو اقتدار علمی جامعه است؛ به همین‌ جهت چنانچه می‌خواهیم شخصیتی مرتفع و رفیع در نظام بین‌الملل داشته باشیم، فقط با توسعه علم و دانش محقق‌شدنی است؛ زیرا علم تراز شخصیت کشور‌ها را رفیع می‌کند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: توسعه علم موجب می‌شود که قدرت کشور‌ها درخشان شود؛ لذا به همین دلیل می‌خواهیم با علم به غنا، قدرت، شخصیت و منزلت برسیم و این به معنی تمدن جدید است؛ به عبارت دیگر می‌خواهیم کشورمان به مرکز تولد تمدن جدید اسلام که اساس آن علم است، تبدیل شود.

وی‌ با اشاره به اینکه علم، هنر و فرهنگ ارکان اصلی یک تمدن هستند، افزود: می‌خواهیم فضیلت‌های‌مان را با علم توسعه دهیم؛ لذا شما رؤسای دانشگاه‌ها بیرق‌داران این حرکت هستید که باید پیش بروید؛ بنابراین اعلام می‌کنم که همه اجزای سپاه در خدمت دانشگاهیان قرار گیرند تا بتوان از دستاورد‌های علمی و فناورانه سپاه برای رشد علمی جامعه جوان استفاده کرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تجربه قوی ۴۵ ساله جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در جغرافیای سیاسی عالم، نامی از کشورهای ضعیف نیست و رمز بقا هر جامعه ای، قوی بودن است و قوی بودن هم در گرو اقتدار علمی هر جامعه است.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: بر این اساس، دستور لازم را برای استفاده مراکز دانشگاهی، مؤسسات علمی، اساتید یا دانشجویان از مراکز علمی سپاه یا مراکز فناورانه سپاه را خواهم داد تا بتوانند فرآیند تبدیل علم به فناوری را مشاهده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز