خبرگزاری کار ایران

دهقان در گفت‌وگو با ایلنا:

جناح‌ها و گروه‌ها مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید نکنند/ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۸۴۶

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: از جناح‌ها و گروه‌ها انتظار این است که مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند یا اگر تشویق مردم را در دستور کارشان قرار ندادند، حداقل مردم را ناامید نکنند.

محمددهقان در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره فرمایشات رهبر انقلاب که بیان کردند ما در این دوره به یک انتخابات با شکوه و با مشارکت بالا نیاز داریم و اینکه لوازم برگزاری این انتخابات چیست، گفت: دشمنان ما از اول پیروزی انقلاب تا الان همیشه دشمن انتخابات بوده‌اند، در هر زمانی با توجه به اقتضائات آن زمان همیشه دشمنی خودشان را اعمال کردند. یک زمانی در اوایل انقلاب می‌آمدند شعب اخذ رأی را تیرباران می‌کردند و به رگبار می‌بستند که مردم جرأت نکنند در انتخابات شرکت کنند، اما دیدند این فایده ندارد و مردم باز هم شرکت می‌کنند. 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور یادآور شد: مدتی آمدند انتخابات را تحریم کردند اما دیدند خیر، مردم به تحریم دشمنان ما و هم پیمانان آنان توجهی ندارند. مدتی آمدند انتخابات را علیه انتخابات قرار دهند؛ یعنی مردم را در برابر مردم قرار دهند و از بستر انتخابات یک نتیجه ضدامنیتی برای کشور به وجود بیاورند که آن هم البته ضرباتی به ما زد، اما موفق نشدند.

وی با اشاره به این‌که دشمنان ما دوباره به تحریم انتخابات روی آوردند، اظهار داشت: طبیعتا کسانی که اعتقاد به این نظام، ملت و کشور دارند و امنیت و پیشرفت این کشور را دوست دارند، نمی‌توانند با دشمنان ما همراه شوند و حتما باید اراده‌ای بر این داشته باشند که مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند. 

دهقان تاکید کرد: انتخابات در کشور ما صرفا رأی دادن به یک نفر به عنوان نماینده، رئیس‌جمهور یا عضو شورا و غیره نیست؛ بلکه انتخابات در کشور ما بسترهای استحکام امنیت و پیشرفت کشور است. چون دشمنان ما می‌خواهند مردم از صحنه بروند و اگر مردم را از صحنه بیرون کنند، طبیعتا به راحتی می‌توانند خواسته‌های خودشان را تحقق ببخشند و تا امروز به بحمدالله با همه فراز و نشیب‌ها و توطئه‌ها و با همه مشکلات خوشبختانه مردم در صحنه باقی ماندند و امیدواریم ان‌شاالله مخصوصا در این انتخابات که ما در یک دوران خاصی قرار داریم، باتوجه به مسائل منطقه و اینکه حتما مردم ما بیشتر از گذشته به دشمن‌شناسی وقوف بهتری پیدا کرده‌اند، در انتخابات با همه قوت شرکت کنند. 

وی ادامه داد: از جناح‌ها و گروه‌ها انتظار است مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند یا اگر حداقل تشویق مردم را در دستور کارشان قرار ندادند، حتما انتظار است که حداقل مردم را ناامید نکنند. کسانی که مردم را نسبت به انتخابات ناامید می‌کنند، واقعا خدمت به این کشور و به این ملت و مرز و بوم نمی‌کنند بلکه این‌ها بخواهند یا نخواهند، بدانند یا ندانند متاسفانه خدمت به مخالفین ملت ایران می‌کنند. 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص این‌که طی چند وقت اخیر بحث‌هایی در مورد دریافت رشوه چهره مجلس را تخریب کرده است این‌ها در انتخابات چه تاثیری دارد، گفت: حتما این‌ها از روی غفلت یا هر انگیزه دیگر به کشور ضربه می‌زنند. تخریب مجلس مثل تخریب دولت، ارکان کشور و مسئولین کشور به مصلحت ملت و کشور نیست؛ به ویژه در آستانه انتخابات مضراتش بیشتر از زمان‌های عادی است. 

وی تاکید کرد: ما مخالف نقد نیستیم، هر زمانی برای نقد انتخاب شود، ما با نقد دلسوزانه مخالفت نداریم. نسبت به مجلس و دولت و سایر قوا  کسی نمی‌تواند با نقد مخالفت داشته باشد. اما مطالبی که پایه ندارد و بدون اطلاع و بدون اسناد و مدارک می‌آیند می‌گویند و مجلس  و دولت را تخریب می‌کنند جز ضربه زدن به خودشان و کشور نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز