خبرگزاری کار ایران

باقری در دیدار با نایب رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان:

ایران و ازبکستان وظیفه مهمی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۹۲۶

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با نایب رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان و رئیس گروه دوستی ایران و ازبکستان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که برای برگزاری دور هفتم رایزنی‌های سیاسی بین ایران و ازبکستان در تاشکند حضور دارد، با علیشیر قادرف، نایب رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان و رئیس گروه دوستی ایران و ازبکستان دیدار کرد.

قادرف ضمن اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور بر اراده روسای جمهور ایران و ازبکستان بر گسترش روابط تأکید داشت و نقش تاثیر گذار مجالس در تحکیم روابط و سرعت بخشیدن به آن را غیر قابل انکار دانست.

وی سفر متقابل قالیباف و اسماعیلف، روسای مجالس ایران و ازبکستان به تهران و تاشکند را ترجمان عینی علاقه مندی دو نهاد مردمی تفسیر نمود.

 باقری نیز گفت: عمق روابط دیرینه دو کشور در بستر مردمی شکل گرفته و به این دلیل قابل گسست نیست.

وی در ادامه افزود: ایران و ازبکستان دو کشور بزرگ منطقه هستند و متناسب با آن وظیفه مهمی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارند که در این میان مجالس نقش محوری ایفا می کنند و می توانند پیوندهای مردمی را تحکیم بخشیده و به سازوکار مناسبات نظم دهند.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان از تعامل دو مجلس علاوه بر روسا در سطوح مختلف از جمله فراکسیونها، گروههای دوستی پارلمانی و کمیسیونها استقبال نموده و آن را باعث ثبات در روابط دوستانه دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز