خبرگزاری کار ایران

دستور رئیس دادگستری استان سمنان برای پیگری وضعیت مسافران گرفتار در جاده‌های برفی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۳۷۷

رئیس کل دادگستری استان سمنان پس از افزایش بارش نزولات آسمانی در برخی از حوزه‌های قضایی استان با صدور دستوراتی قانونی تسریع در خدمات رسانی به مسافران در جاده‌های استان را به مسئولان قضایی تکلیف کرد تا با بسیج نهاد‌های مسئول تسهیل در ارائه خدمات رخ دهد.

به گزارش ایلنا، محمد جعفر عبدالهی گفت: برابر گزارشات منتشر شده از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های موثق، نزول بارش برکات الهی از آسمان اعم از برف و باران منجر به انسداد موقتی یا دائم برخی از محور‌های مواصلاتی بین شهری و همچنین خیابان‌ها و معابر درون شهر‌ها شده است.

وی افزود: در همین راستا به مسئولان قضایی سراسر استان تکلیف شد، در راستای اهتمام به تکلیف قانونی در حوزه صیانت از حقوق عامه و پیشگیری‌های وضعی علی الخصوص جلوگیری از وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار ورود کرده و موجبات نجات مسافران از برف و کولاک را فراهم آورند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به بسیج نهاد‌های مسئول اجرایی، امدادی و خدمات رسانی اظهار کرد: بایستی عملیات برف روبی با ماشین آلات مربوطه، شن و نمک پاشی و ... در جاده‌های مواصلاتی بین شهری، خیابان‌ها و معابر درون شهری، قبل از پایان روز و شروع شب به منظور جلوگیری از یخ زدگی و روان سازی مسیر‌ها انجام و تا عادی سازی شرایط ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: چنانچه نزول برکات آسمانی در هریک از حوزه‌های قضایی ادامه دارد به مسئولان آموزش و پرورش، سازمان حمل و نقل شهری متذکر شده در ارائه خدمات حمل و نقل مسافران اعم از دانش آموزان، کارگران و. دقت عمل را مدّنظر قرار داده واز مهارت و توانایی رانندگان وسایل نقلیه و همچنین سلامت خودرو‌ها اطمینان خاطر داشته و عوامل مختلفی مانند؛ لغزندگی جاده‌ها و ... را بهانه‌ای غیر موجه برای وقوع حوادث ناگوار قلمداد نکرده و حُسن انجام وظایف را پیگیری و اجرا کنند.

عبدالهی اضافه کرد: مسیل و سیل بند‌های منتهی به ناوگان ریلی و جاده‌ای حوزه‌های قضایی بررسی واز تجمع و وقوع سیلاب، بوران و یخ زدگی مسیر‌ها جلوگیری شود.

وی بیان کرد: محور‌های مواصلاتی استان در زمره جاده‌های پرتردد کشور محسوب می‌شود، می‌بایست به فرمانداری‌ها و مسئولان مدیریت بحران استانداری تاکید کرده تا به مسئولان مساجد، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی منتخب را فعال و مجهز به ادوات و امکانات گرمایشی ایمن کنند وچنانچه مسافرانی در جاده‌ها به لحاظ وقوع شرایط آب و هوایی نامساعد از ادامه سفر به مقصد بازماندند به آن اماکن هدایت و از سردرگمی و درماندگی آنان خودداری به عمل آید.

عبدالهی با اشاره به بخش دیگری از دستورات افزود: مسئولان مربوطه موظف هستند؛ بخاری مدارس، کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها را بررسی کنند و بعلت سردی و برودت هوا از وقوع حوادث ناگوار با ایمن سازی قبلی وسایل گرمایشی اطمینان لازم را حاصل کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های نهاد‌های خدمات رسان تاکید کرد: تا عادی سازی شرایط می‌بایست به صورت شبانه روزی، زمینه‌های افزایش نیرو و تجهیزات لازم ایجاد و به محض وقوع حادثه در محل حاضر و التیام خاطر مردم را فراهم آورند.

وی اضافه کرد: گشت‌های فراجا و پلیس راه قبل از ورود مردم به خروجی شهر‌ها افزایش یافته و چنانچه جاده‌ای مسدود است به مسافران به نحوه مطلوب اعلام و اقناع سازی صحیح مسافران رقم خورده و از تجمع خودرو‌ها در خروجی شهر‌ها خودداری شود.

عبدالهی در خاتمه افزود: مسئولان قضایی استان سمنان می‌بایست با اتخاذ تدابیر کافی و بازدید‌های میدانی لازم درچارچوب قوانین انجام تکالیف را به سرعت پیگیری و شکرگزاری بارش برکات آسمانی باعث افزایش خدمات عام المنفعه را رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز