خبرگزاری کار ایران

بهروزی‌فر در گفت‌وگو با ایلنا:

قاطبه نمایندگان روی کاهش ساعت کاری و دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته اتفاق نظر دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۳۹۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که قاطبه نمایندگان روی موضوع کاهش ساعت کاری و دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته اتفاق نظر دارند چراکه این امر می‌تواند اثرات بسیار خوبی برای حضور شاغلین در کنار خانواده داشته باشد، از سوی دیگر می‌تواند به رونق گردشگری درون استانی و در داخل کشور کمک کند.

خلیل بهروزی‌فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با تصویب «بررسی اولویت‌دار لایحه افزایش تعطیلات در کشور»، گفت: براساس آمارها و اطلاعاتی که از سوی کارشناسان تهیه شده متوسط تعطیلات جهانی ۱۲۰ روز است اما در کشور ما تعطیلات حدوداً ۷۸ روز است که در تلاش هستیم این عدد به متوسط جهانی نزدیک شود؛ همچنین در بحث ساعت کاری نیز در تلاشیم با استفاده از تجربیات جهانی ساعت کاری را از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت کاهش دهیم تا با نزدیک شدن به اعداد و ارقام متوسط جهانی بیش از پیش روی بهره‌وری متمرکز شویم.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم هم با هدف ارتقاء گردشگری، تحکیم خانواده و رسیدگی بیشتر افراد به امورات زندگی با بررسی اولویت‌دار این موضوع موافقت کردند.

نمایند مردم فومن در مجلس تصریح کرد: این مساله از سوی دولت و در قالب لایحه به مجلس ارسال شده بود که کمیسیون اجتماعی نیز تغییراتی را در آن ایجاد کرد و می‌توان گفت مهم‌ترین قسمت لایحه دو روزه شدن تعطیلات بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که قاطبه نمایندگان روی موضوع کاهش ساعت کاری و دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته اتفاق نظر دارند چراکه این امر می‌تواند اثرات بسیار خوبی برای حضور شاغلین در کنار خانواده داشته باشد، از سوی دیگر می‌تواند به رونق گردشگری درون استانی و در داخل کشور کمک کند که افراد بتوانند ساعات بیشتری در کنار خانواده حضور داشته باشند.

بهروزی‌فر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر موضوع کاهش ساعت کاری از این جهت اهمیت دارد که طول روز در چند ماه از سال کمتر است و در ساعت انتهای عصر و ابتدای غروب به سرعت تاریک می‌شود که این می‌تواند مشکلاتی را برای کارکنان و شاغلان به همراه داشته باشد؛ لذا به منظور تسهیل در رفت‌وآمد کارکنان؛ نمایندگان کمیسیون با کافی دانستن ۸ ساعت کار در روز عدد ۴۰ ساعت را به تصویب رساندند تا ۴۴ ساعت کاری مدنظر دولت به ۴۰ ساعت کاهش یابد.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در صورت تصویب این لایحه ما در کشور تعطیلات دو روزه آخر هفته خواهیم داشت اما در رابطه با تعیین ۲ روز تعطیلی که پنجشنبه و جمعه یا جمعه و شنبه باشد هنوز بحثی به نتیجه نرسیده و نظرات مختلف مطرح می‌شود؛ احتمالا در روز بعدی بررسی لایحه وجود دارد و اگر چنین نشد نیز این احتمال می‌رود که نمایندگان انتخاب دو روز تعطیل را به دولت واگذارند تا در زمان تدوین آیین نامه اجرایی براساس نظرات و اقتاضائات دولت که قوه مجریه است، این تصمیم اتخاذ شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز