خبرگزاری کار ایران

نورمحمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

حزب ندا در تهران امکان ارائه لیست ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۴۶۹

در حال رایزنی با اعتماد ملی و کارگزاران هستیم

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: ستاد انتخاباتی حزب ندای ایرانیان، برخی کاندیداهای اصلاح‌طلبی که شانس رای آوری در حوزه‌های انتخابیه را داشته باشند شناسایی کرده است که به احتمال قریب به یقین از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. اما در تهران عملا امکان دادن لیست را نداریم.

سعید نورمحمدی سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره احتمال ائتلاف با احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات گفت: ما گفت‌وگوهایی را با برخی احزاب همسو درباره انتخابات داشتیم، اما نتیجه احراز صلاحیت کاندیداهای مجلس توسط هئیت نظارت و شورای نگهبان ما را با محدودیت‌های زیادی مواجه کرد و امکان فعالیت گسترده در انتخابات را از ما گرفت. حتی با وجود رسیدگی به اعتراض رد صلاحیت‌شده‌ها تفاوت چندانی در نتیجه رخ نداد.

وی افزود: اصولگرایان بدون هیچ تلاش و رقابتی اکثریت قاطع مجلس را در اختیار خواهند داشت. اما ستاد انتخاباتی حزب ندای ایرانیان، برخی کاندیداهای اصلاح‌طلبی که شانس رای‌آوری در حوزه‌های انتخابیه را داشته باشند، شناسایی کرده است که به احتمال قریب به یقین از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. اما در تهران عملا امکان دادن لیست را نداریم. 

نورمحمدی در پاسخ به این سوال که با کدام احزاب قرار است ائتلاف داشته باشید، گفت: در حال رایزنی با احزاب اعتماد ملی و کارگزاران هستیم که اگر امکان و شرایط فراهم باشد به صورت مشترک با برخی افراد در استان‌ها لیست ارائه دهیم.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان درباره وضعیت کلی کاندیداهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده در تهران گفت: در تهران اصلا لیست نمی‌توانیم ارائه دهیم. در برخی حوزه‌های دیگر هم وضعیت احراز صلاحیت‌ها به شکلی است که اصلا امکان دادن لیست وجود ندارد.

نورمحمدی در پاسخ به این سوال که وضعیت تعداد کاندیدا در کل شهرستان‌ها به چه صورت است، گفت: صلاحیت ۵۰ تا ۶۰ نفر تا امروز قطعی شده است. اما منتظر هستیم تا ببینیم در آخرین روز اعلام نتیجه صلاحیت‌ها این تعداد افزایش پیدا می‌کند یا خیر. 

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که جبهه اصلاحات چندی پیش سند راهبردی انتخابات مشخص کرده است که احزاب جزو این جبهه، باید بر اساس آن سند فعالیت انتخاباتی داشته باشند، آیا این موضوع در نظر گرفته شده است، گفت: ما چنین مصوبه‌ای نداریم که احزاب اصلاح‌طلب تحت این سند راهبردی در انتخابات شرکت کنند. یک راهبردی در جبهه اصلاحات مصوب شد، که در کدام حوزه‌ها امکان رقابتی بودن انتخابات وجود دارد و تصمیم‌گیری به خود استان‌ها واگذار شده است. جبهه اصلاحات فقط برای تهران تصمیم‌گیری می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز