خبرگزاری کار ایران

در مراسم سالروز پیروزی انقلاب در پکن انجام شد؛

رایزنی سفیر ایران با دیپلمات ارشد چین درباره روابط تهران-پکن

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۴۸۳

مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروز انقلاب اسلام با مشارکت سفرا، دیپلمات‌ها و اعضای نمایندگی‌های خارجی، اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی و اقتصادی و در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم دنگ لی، معاون وزیر امور خارجه چین به عنوان مهمان ویژه حضور یافت و ملاقات ویژه‌ای با محسن بختیار، سفیر ایران در پکن انجام داد که طی آن موضوعات دوجانبه مورد پیگیری قرار گرفت. 

بختیار در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنانی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران طی چهل و پنج سال گذشته در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و علمی اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین و به رسمیت شناختن حق آن‌ها برای تعیین سرنوشت خود را لازم دانست.

سفیر ایران در چین با بیان سطح راهبردی و مشارکت جامع ایران و چین، دستاوردهای روابط دو کشور در سال گذشته را به تفصیل برشمرد و در ادامه، با اشاره به برگزاری نمایشگاه «شکوه تمدن ایران باستان» در کاخ موزه شهر ممنوعه پکن، این دستاوردها را گامی ویژه در روابط فرهنگی و تمدنی دو کشور دانست و از مهمانان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل آورد.

در این مراسم دیپلمات‌های ارشد نمایندگی خارجی مقیم پکن، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای به همراه پنج معاون دبیرکل، شش نماینده هماهنگ‌کننده ملی در نزد دبیرخانه و نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان شانگهای و رئیس نمایندگی سازمان ملل متحد و حضور وسیع نخبگان اقتصادی، فکری و مقامات ارشد نظامی کشور شرکت داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز