خبرگزاری کار ایران

خزعلی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تمرکز روی مدارس دخترانه در جریان همکاری معاونت زنان با ستاد مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۳۵۶

معاونت زنان و امورخانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه همکاری‌هایی را با ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم، گفت: البته ما هیچ کدام به صورت اجرایی وارد نمی‌شویم، ما فقط سیاست‌گذاری و هماهنگی داریم. الان بیشتر روی مدارس برای دختران متمرکز هستیم، به دلیل این‌که در بحث دخانیات و مواد مخدر دختران با خطر بیشتری مواجه هستند

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،درباره این‌که آیا معاونت زنان و خانواه در آستانه سال نو بسته ویژه و حمایتی برای زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست دارد، گفت: بسته‌های ویژه را طبیعتا جاهایی که متصدی هستند ارائه  می‌دهند، چون ما (معاونت زنان و سرپرست خانواده نهاد ریاست جمهوری) کار اجرایی نداریم و کار ما نهایتا سیاست‌گذاری است. قسمت‌هایی که متصدی هستند، از جمله وزارت رفاه دارد این کار را انجام می‌دهد. 

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: (وزارت رفاه) بسته‌های غذایی دارد، هم برای مادران باردار، هم برای فرزندان و هم برای زنان شیرده و آن‌هایی که دهک پایین هستند و آن‌هایی که بدسرپرست هستند یا سرپرست خانوار هستند بخشی را کمیته امداد و بخشی را بهزیستی تحت پوشش دارد. 

وی تاکید کرد: کاری که بیشتر بر عهده ما ( معاونت زنان و امور خانواده) است و مسئولیت ما است، سیاست‌گذاری و پشتیبانی است که ما در پشتیبانی سعی کردیم صندوق ضمانت را داشته باشیم که بیشتر برای خانم‌های سرپرست خانوار است و بدسرپرستان را هم معرفی می‌کنیم. همین طور بحث‌های سیاست‌گذاری برای شناسایی این‌ها و تحت پوشش قراردادن‌شان هم از نظر مشاوره و هم از نظر مسائل حقوقی و معیشتی در دستور کار است.

خزعلی در پاسخ به این‌که معاونت زنان در خصوص ترک اعتیاد زنان و بازگشت آنان به جامعه چه اقداماتی انجام داده است، عنوان کرد: همکاری‌هایی را با ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم. در بعضی از بخش‌ها و استان‌هایی که این مساله فراگیر است و در میان زنان و رو به ازیاد است، سعی کردیم با کمک گروه‌های مردمی پشتیبانی کنیم؛ یعنی در واقع با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، هزینه‌هایی که ما گذاشتیم و هزینه‌ای که آن‌ها گذاشتند، شناسایی به صورت مشترک انجام گرفته و پشتیبانی برای آموزش و در واقع درمان هم انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: البته ما هیچ کدام به صورت اجرایی وارد نمی‌شویم، ما فقط سیاست‌گذاری و هماهنگی داریم. الان بیشتر روی مدارس برای دختران متمرکز هستیم، به دلیل این‌که در بحث دخانیات و مواد مخدر دختران با خطر بیشتری مواجه هستند و به دلیل تاثیرگذاری که ممکن است روی خانواده و آینده آن‌ها داشته باشد، باید حفاظت بیشتری از آن‌ها انجام گیرد و این را در مدارس برنامه‌ریزی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز