خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد:

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۵۵۱

تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت

دکتر طحان‌نظیف از پایان یافتن مهلت بررسی شکایات و اعتراضات داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌های نظارت و شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش ایلنا، هادی طحان‌نظیف امشب در گفت‌وگویی تلویزیونی از پایان یافتن مهلت بررسی شکایات و اعتراضات داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌های نظارت و شورای نگهبان خبر داد و گفت: پس از سه ماه، فرآیند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیات‌های نظارت و شورای نگهبان، امشب به پایان رسید.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: با اتمام بررسی‌ها در مجموع در این دوره بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان مورد تایید قرار گرفتند. در این دوره صلاحیت حدود ۷۵ درصد داوطلبان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت که یک نصاب قابل توجه در برگزاری انتخابات‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون سابقه نداشته است.

وی عنوان کرد: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مراحل مختلفی اعم از هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان پیش‌بینی کرده است. شورای نگهبان مرجع نهایی و قطعی برای اعلام بررسی صلاحیت‌هاست. این اعلام نهایی می‌باشد و ان‌شاالله تغییری نخواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان این موضوع را هم بیان کرد که اسامی تاییدصلاحیت‌شده‌های جدید تا پایان امشب به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه فردا به اطلاع داوطلبان خواهد رساند.

وی گفت که بر اساس قانون انتخابات از روز‌های آینده تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

طحان‌نظیف این خبر را هم داد: پس از اعلام وزارت کشور، نامزد‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه «داوطلب» نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز