خبرگزاری کار ایران

مرتضوی اعلام کرد؛

میزان استفاده هر دهک از کالابرگ الکترونیکی چقدر بوده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۹۷۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر حدود ۶۲ و نیم درصد از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کردند. دهک یک ۸۵.۷ درصد، دهک دو ۶۸ درصد، دهک سه ۶۹ درصد، دهک ۴ ۸۴ درصد، دهک پنج ۴۳ درصد، دهک شش ۴۶ درصد و دهک هفت ۴۲ درصد تاکنون استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بود برای کمک به معیشت آحاد جامعه که تقریبا از اسفند سال قبل آغاز شد و ابداعات متنوعی را اجریی کردیم در دهه فجر امسال به اوج این طرح رسیدیم و مقرر شد یارانه تشویقی برای ۷ دهک پیش بینی شود و به صورت الکترونیکی پرداخت شود.

وی افزود: در برآوردهای صورت گرفته جمعیت ۷ دهک ۲۰ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۵۳ نفر هستند، مجموعه ۷ دهک ۵۹ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۴۴ نفر است به عبارت دیگر ۲۰ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۵۳ خانوار را دربر می‌گیرد و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ۱۳ هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان است.

وزیر کار با بیان اینکه خوشبختانه این طرح با موفقیت اجرا شد، گفت: به مدت ۳ ماه در مرحله نخست ادامه دارد؛ مرحله اول آن از ۱۸ بهمن ماه شروع شد تا روز گذشته تقریبا با استقبال ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار مواجه بوده است و جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر حدود ۶۲ و نیم درصد از این طرح استقبال کردند و البته این طرح حدودا تا ۱۷ اسفند ماه ادامه خواهد داشت. دهک یک ۸۵.۷ درصد، دهک دو ۶۸ درصد، دهک سه ۶۹ درصد، دهک ۴ ۸۴ درصد، دهک پنج ۴۳ درصد، دهک شش ۴۶ درصد و دهک هفت ۴۲ درصد تاکنون استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: معدل اعتباری که صورت گرفته است و خریدی که از بنگاه های مختلف هم شرکت های زنجیره ای و هم فروشگاه های عمومی صورت گرفته است تا الان ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است به عبارت دیگر ۳۴.۶ همت خرید شده است که از این مجموع ۷.۸ همت آن از یارانه استفاده کرده اند و ۲۶.۸ همت از منابع خود مردم استفاده شده است این طرح ادامه دارد و خواهش من این است که از دهک‌های مختلف مشتریان عزیزی که مراجعه می کنند خیلی تعجیل نداشته باشند.

وزیر کار یادآور شد: طرح تا ۱۷ اسفند مرحله اولش ادامه دارد و دوباره دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ می کنیم و امیدواریم بتوانیم بخشی از وظایف خود را نسبت به مردم عزیز مخصوصا دهک‌های کم درآمد ایفا کرده باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر بازنشستگی مشاغل سخت  زیان آور گفت: قانون که تصویب شده و ابلاغ هم شده است و در اصلاحاتی که صورت گرفته است از جمله اصلاحات بودجه ای تغییری در مشاغل سخت و زیان آور انجام نشده و دولت هم اراده ای در این رابطه ندارد که بخواهد قانون را تغییر دهد و طرحی هم در مجلس تا جایی که اطلاع داریم در مرحله رسیدگی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز