خبرگزاری کار ایران

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس:

آستانه اشرفیه نیاز به تحولی جدی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۴۰۷

یک کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس تاکید کرد: در گیلان پروژه های زیادی بر روی زمین مانده و می توان شهر آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر را متحول کرد، این شهر توریستی مذهبی هست و ما می توانیم با ایجاد بندر و اسکله این شهر را شبیه بندر انزلی و مازندران کنیم و اشتغال را در این شهر برای جوانان فراهم کنیم ورودخانه سپیدرود را که از شهر آستانه رد شده و به طرف بندر کیاشهر احیاء کنیم مثل زاینده رود اصفهان و صنایع تبدیلی با ایجاد کارخانه های پیشرفته بسته بندی برنج و بادام اشتغال ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد بابائی یکی از چهره های نخبه و تحصیکرده کشور و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر است، این کاندیدا با تعهد به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و ارتقای گردشگری در خطه سبز شمال آماده خدمت به مردم شده است. خبرگزاری ایلنا جهت شناخت بیشتر گفت و گویی با این کاندیدا انجام داده است که در ادامه آن را می خوانید. 

لطفا خودتان را معرفی کنید

دکتر محمد بابائی هستم متولد سال ۱۳۵۱، کاندیدای شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر استان گیلان، ۲۸ سال سابقه اجرائی در وزارت ورزش و جوانان دارم، ۱۶ سال در شهر مقدس قم انجام وظیفه کردم و حدود ۲ سال مدیر کل ورزش جوانان گیلان بودم و حدود ۱۰ سال هم در وزارت ورزش و در بخش روابط بین الملل و در حوزه امور هماهنگی استانها  ومعاونت مجلس و امور استان ها هم به عنوان مشاور و در حال حاضر نائب رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی و مدرس دانشگاه هستم. 

عملکرد ۴ ساله مجلس اخیر را چگونه ارزیابی می کنید؟

هر چند در این دوره دولت و مجلس یک دست بودند و انتظار این بود که عملکرد مطلوب تری داشته باشند، اما باز هم لوایح و قوانینی هستند که نیاز به اصلاحاتی دارند و مردم هم خواستار تلاش بیشتر مجلسی ها هستند و همانگونه که در آمارها دیدیم هم برخی از نمایندگان غیبت های بیش از اندازه ای داشتند مکن غیبتها موجه باشد جای دیگر پیگیر امور بوده باشندولی حضور فعالی در کمیسیون ها بسیار مهمه و این موضوع یک ضعف  است این در حالی است که یک نماینده باید همه تلاش خود را برای رفع نواقص و مشکلات جامعه و حوزه خود معطوف داشته باشد.

کدام فعالیت مجلس گره ای ازکار مردم باز کرد؟

هر چند برنامه هفتم توسعه با تاخیر به دولت ارائه شد و این برنامه باز هم نیازمند بازنگری است اما در خصوص بازنشستگان عزیز و افزایش حقوق آنها قوانین خوبی وضع شد اما متاسفانه در بخش معیشت مردم کم کاری شده است به خصوص در استان گیلان که اغلب مردم کشاورز هستند مسئله واردات محصولات زراعی برنج که منجر به ضرر و زیان فراوان به کشاورزان شده و بسیار نگران کننده هست. موضوع دیگر در مورد واردات خودرو است که یک روز وزارت صمت نظری می دهد و روز دیگر مجلس واکنش هایی دارد که کاملا ضد و نقیض یکدیگر هستند مجلس موضوع واردات خودروتصویب کرد ولی دولت مقاومت کرد و باید این مسئله شفاف شود.

دوره وزارت سیدحمید سجادی در حوزه ورزش را چطور ارزیابی می کنید؟

در طول ۴۰ و اندی سال گذشته شاهد تغییرات زیادی در این حوزه بودم اما متاسفانه علی رغم چهره ملی و بین المللی ایشان و اینکه ورزشکار بااخلاقی هم هستند نمره قابل قبولی نمی توانم به مدیریت سیدحمید سجادی بدهم هر چند ایشان وزارت ورزش را می شناخت و به عنوان معاون هم در این وزارتخانه فعال بود اما به خاطر سیاسی کاری با ورود نیروهای خارج سازمانی و غیر متخصص به این وزارتخانه بیشترین آسیب را به این وزارتخانه زده و امروز شاهد آنیم که بسیاری از مدیران ما که سالیان سال خدمت کرده اند کنار گذاشته شدند. زمانی که ورزش وارد بعد سیاسی شود باید فاتحه ورزش را خواند، هر چند دولت ها در همه جای دنیا به ورزش اهمیت می دهند و به عنوان یک صنعت در حوزه سلامت نگاه ویژه دارند و می تواند بسیاری از بیماریها مانند چاقی، ناراحتی های قلبی و دیابت و ... را برطرف کند اما متاسفانه ما چندان بهائی به موضوع صنعت ورزش سلامت مردم بی توجهی شده است. 

چرا شما وارد عرصه انتخابات شدید و چه وظیفه ای را درخودتان احساس کردید؟

معیار من رضایت خداوندی وخدمت به مردم شهرم کشورم هست. شهرستان آستانه اشرفیه  و بندر کیاشهرمدیران توانمندی دارد که قادر به خدمت رسانی اند و بنده هم هم عضوی از این منطقه هستم که قادر به پیگیری امور هستم و زمانی که در بخش عمرانی فعالیت داشتم رتبه سوم را در دو سال کسب کردم و بیش از ۵۰ پروژه عمرانی را افتتاح کردم و یک پروژه را پس از ۲۱ سال و یک پروژه دیگر که یک سالن در شهر لاهیجان بود را پس از ۶ سال توقف افتتاح کردم و ۴ چمن مصنوعی را بدون بودجه افتتاح کردم و هر چند دستمان خالی بود اما کارهای بزرگی دادیم و در حوزه جوانان هم مقام اول کشور را از سوی استاندار وقت آقای هاشمی نیا کسب کردم.

در گیلان پروژه های زیادی بر روی زمین مانده و می توان شهر آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر را متحول کرد، این شهر توریستی مذهبی هست و ما می توانیم با ایجاد بندر و اسکله این شهر را شبیه بندر انزلی و مازندران کنیم و اشتغال را در این شهر برای جوانان فراهم کنیم ورودخانه سپیدرود را که از شهر آستانه رد شده و به طرف بندر کیاشهر احیاء کنیم مثل زاینده رود اصفهان و صنایع تبدیلی با ایجاد کارخانه های پیشرفته بسته بندی برنج و بادام اشتغال ایجاد کنیم. 

مسیر راهای آستانه اشرفیه تا ساحل مسیرداخل تا لب دریا عرض جاده بسیارکم که آسفالت های آن فرسوده شده و از۴۰ سال گذشته تاکنون تعمیر نشده است و منجر به تصادفات می شود هر چند کارهای اجرائی مربوط به دولت است اما نمایندگان مجلس می توانند منابع مورد نظر واصلاح قوانین و مشکلات را مرتفع کنند و با شفاف سازی نتیجه مطلوب بگیرند می شود با برنامه در آستانه اشرفیه کارهای بزرگی انجام داد. ما هم بهترین قیر دنیا رو داریم شن و ماسه داریم ولی کارخانه‌ای ما با ۲۵ درصد توان کار می کنند. 

برنامه اصلی شما برای جوانان و نوجوانان در شهرتان چیست؟

اولویت اصلی ما توسعه اشتغال و حل مشکلات معیشتی مردم است ما باید با برنامه ریزی در شهر و مشورت با نخبگان و نمایندگان ادوار گذشته مجلس، راهکاری برای حل این معضلات پیدا کنیم، اگر امروز شاهد آنیم که اکثر جوانان روستائی به سمت شهرها آمده اند به دلیل کمبود امکانات در روستا است هر چند پس از انقلاب روستاها رشد داشتند اما این رشد به حد مطلوب نرسیده است.

برنامه شما برای ایجاد اشتغال چیست؟

اولین اقدامی که می توان انجام داد دعوت از سرمایه گذاران خارجی و داخلی است ما می توانیم با پرداخت وام های زود بازده واقعی خوداشتغالی هر چند محدود برای جوانان شغل ایجاد کنیم ما می توانیم با این فضای اقلیمی موجود و فعال کردن ساحل با طرحهای گردشگری و ایجاد مراکز اقتصادی زودبازده اقدامات خوبی انجام دهیم، البته این اقدامات با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد صنایع تبدیلی در دو محصول استراتژیک  بادام و برنج در آستانه اشرفیه امکان پذیر است. یکی دیگر از موضوعات ایجاد صنایع بسته بندی  است و اینکه برنج را در بسته های کوچک عرضه کنیم و یا در بخش پرورش ماهی و میگو تلاش کنیم و از این حوزه هم درآمدزائی داشته باشیم.

در حوزه بهبود شرایط محیط زیست و جمع آوری زباله ها در آستانه اشرفیه چه برنامه ای دارید؟

باید این موارد را در وهله اول شناسایی کنیم و پس از بررسی اقدامات را با هماهنگی دولت انجام دهیم اما مشکلی که در آستانه اشرفیه وجود دارد مشکل لایروبی سپیدرود است، آب شرب این شهر و حومه مناسب نیست و مردم در این زمینه مشکل دارند، موضوع دیگر خشکسالی است و باید کاری کرد که آبهای سطحی مهار شوند و باید با تلاش وزارت جهاد کشاورزی و شهرسازی مشکلات را احصاء کرده و برای آنها راه حل پیدا کنیم، یکی از بهترین مکان های تفریحی در بندر کیاشهر پارک ملی بوجاق است که باید برای معرفی و بهبود شرایط این مکان تلاش شود.حفظ محیط زیست با ایجاد کارخانه زباله سوز موانع برطرف شود.

برنامه شما برای کارگران شهرتان چیست؟

باید در جمع کارگران بود و با صنف کارگری بنشینیم تا از زبان خودشان مشکلات شان را جویا شویم و پس از آن راهکاری ارائه داد البته مشکلات کارگری در کل کشور وجود دارد و ضرورت دارد دولت برای بیمه این کارگران اقدام کند اما اولین موضوعی که می توان برای آن تلاش کرد ایجاد شهرک صنعتی در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر است که باید بخش خصوصی در این زمینه ورود کند تا اشتغال جوانان هم در این شهر افزایش پیدا کند. اینکه تنها شعار ایجاد اشتغال و گسترش صنعت را بدهیم درست نیست باید حتما راهی هم پیدا کرد.

شما چه بستری برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده اید؟

از ابتدای زیباکنار و بندر کیاشهر تا دهنه سپید رود ساحل خزر گسترده است و فضائی است برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و ورود سرمایه گذاران به این بخش، حمایت از سرمایه گذاران بسیار مهم است و نباید سرمایه گذراران را فراری داد و باید بررسی شود چرا سرمایه گذاران به حاشیه خلیج فارس رفته اند، باید قوانین به گونه ای اصلاح شود که امنیت سرمایه گذاری تضمین شود، سرمایه گذارانی در کشور هستند که علاقمندند در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر سرمایه گذاری کنند که باید فضا را برای حضور بخش خصوصی فراهم کرد و دولت از بخش خصوصی حمایت کند و تصدی گری را کنار بگذارد.

مردم می گویند بسیاری از وعده های گذشته نمایندگان عملی نشده است شما چه تضمینی برای انجام وعده هایتان می دهید؟

اولین مسئله این است که باید دید نمایندگان ادوار گذشته چه اقداماتی انجام داده اند و اینکه من قرار است چه چیزی را تحویل بگیرم و در آینده چه چیزی را قرار است تحویل بدهم و این موضوع مستلزم این است که وضع موجود آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر را با توجه به منابع استانی در نظر بگیریم و اعتبارات شهرستان آستانه اشرفیه و کیاشهر را به نسبت شهرهای دیگر با یک برنامه راهبردی مقایسه کنیم تا به نسبت آن قادر به دفاع باشیم. سهم اعتبارات آستانه اشرفیه وبندر کیاشهر در سالهای گذشته مهم است تا یک نماینده  توان دفاع از این دو شهر را داشته باشد و باید دید چه خلاء های قانونی وجود دارد و چه سدهایی وجود داشته آیا سوء مدیریت در گذشته بوده یا دستگاه های اجرائی ضعیف عمل کرده اند؟

بنده زمانی که در حوز ورزش خدمت می کردم سعی داشتم تا یک توازنی در این بخش ایجاد کنم و با بررسی وضعیت استان گیلان به این نتیجه رسیدم که سرانه اعتبارات ورزشی غرب گیلان نسبت به شرق گیلان بیشتر است و بودجه و ساختار را تغییر دادم و به سمت غرب آوردم تا توزان ایجاد شود.

و سخن آخر... 

نماینده قوی اگر وقت و زمانش را برای مردم بگذارد و پیگیر مطالبات مردم باشد قطعا به نتیجه مطلوب می رسد، ما متاسفانه به بی برنامگی دچار شده ایم اما با برنامه می توان همه نواقص شهر آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر را با حمایت وزراء برطرف کرد، ما به تغییر و پیشرفت متعهد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز