خبرگزاری کار ایران

رحیمی جهان آبادی:

پیگیری آتش بس فوری در غزه، مسئولیت تاریخی کشورهاست

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۱۹۹

رئیس هیئت اعزامی به چهاردهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی(APA) در باکو آذربایجان، ضمن ارائه سخنرانی به طرح مواضع جمهوری اسلامی ایران در تقویت چندجانبه گرایی در منطقه آسیا پرداخت.

به گزارش ایلنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به چالش‌های حقوق بشری و نسل کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: در شرایط کنونی مردم رنج کشیده فلسطین از حق حیات پایدار و زندگی صلح‌آمیز در خانه خویش محرومند و حمایتهای ما از این ملت مظلوم معیار و شاخص مهمی در تعهد و صداقت ما در پیشبرد یک رویداد فراگیر در دستیابی به اهداف توسعه پایدار در آینده پیش روی آسیاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه پایانی اولین نشست کمیته فلسطین که در دی ماه سال‌جاری در تهران برگزار شد، گفت: برگزاری این نشست اقدامی قابل توجه در جلب افکارعمومی جهان در حمایت از مردم فلسطین بود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت اجرای عملیاتی مفاد این بیانیه، پیگیری موضوعاتی همچون آتش بس فوری، ایجاد گذرگاه‌های امن برای ارائه کمک‌های بشردوستانه را یک مسئولیت بزرگ تاریخی برای همه کشورها عنوان کرد و بر ضرورت تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عضو این مجمع تاکید کرد و آن را راهی اثرگذار برای افزایش فشار بر این رژیم جعلی دانست.

 رحیمی جهان آبادی، تقویت نقش آفرینی و همکاری های منطقه ای و بین منطقه ای را موثرترین راه برای حل و فصل مسائل و چالش‌ها و دستیابی به صلح و امنیت و به تبع آن، زمینه سازی برای اهداف توسعه پایدار بیان کرد و گفت: این رویکردی است که دولت و مجلس شورای اسلامی ایران همواره از آن حمایت می کند.

وی در پایان بیان کرد: مجلس شورای اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد است که تقویت چندجانبه گرائی در منطقه آسیا می تواند راهگشای برون رفت از بحران های کنونی و ارتقاء جایگاه آسیا در سطح بین المللی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز