خبرگزاری کار ایران

خلقِ حماسه‌ای دیگر با شرکتِ پر شور در انتخابات؛

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۹۵۲

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور فرآیند اخذ رای در تمامی شعب سراسر کشور راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفندماه آغاز شد. اخذ رای با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه کارت ملی - شناسنامه - گذرنامه - گواهینامه و کارت خدمت انجام می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در محل ستاد انتخابات وزارت کشور از آغاز رای‌گیری خبر داد و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با ۵۹۰۰۰ شعبه از ساعت ۸ صبح امروز ۱۱ اسفند آغاز شد.

وی افزود: برای موفقیت ملت ایران در این حماسه آرزوی توفیق روزافزون داریم.

ستاد انتخابات وزارت کشور روز گذشته در اطلاعیه شماره ۱۸ زمان شروع اخذ آرا را ۸ صبح امروز (جمعه یازدهم اسفندماه) اعلام کرده بود.

در بخشی از اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور آمده است: فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز می شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) است.

 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی برگزار می‌شود که نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

رهبر انقلاب رأی خود را به صندوق انداختند

در هر حوزه‌ای به تعداد لازم برای آن حوزه رای بدهید به کمتر رای ندهید

صبح امروز همانند تمامی دوره‌های قبل، آیت‌الله خامنه‌ای (رهبر انقلاب اسلامی) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) و در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی» و «مجلس خبرگان رهبری» رأی خود را به صندوق انداختند.

رهبر انقلاب بعد از انداختن رای خود به صندوق‌ها فرمودند: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که امروز را برای ملت ایران روز مبارکی قرار دهد و تلاش مردم عزیزمان و دست‌اندرکاران مسائل گوناگون انتخابات ان‌شاالله به نتایج مطلوب رسد و به نفع ملت ایران تمام شود.

ایشان تاکید کردند: من دو توصیه عرض می‌کنم  توصیه من به مردم عزیز این است که قرآن به ما فرمود، در کارهای نیک مسابقه بگذارید و از دیگران پیشی بگیرید. در انتخابات‌های گذشته هم گفتم امروز هم تاکید می‌کنم  هرچه زودتر از این فرصت استفاده کنید در اولین ساعات ممکن بروید رای خود را در صندوق‌ها بیندازید.

رهبر انقلاب یادآور شدند: توصیه دوم این است که در هر حوزه‌ای به تعداد لازم برای آن حوزه رای بدهید به کمتر رای ندهید به اندازه لازم رای دهید مثلا در تهران برای خبرگان ۱۶ نفر را احتیاج هست که رای دهیم، به ۱۶ نفر رای بدهید نه کمتر، یا در تهران برای مجلس شورای اسلامی به ۳۰ نفر بایستی رای بدهیم و به ۳۰ نفر رای بدهید به کمتر رای ندهید این توصیه مؤکد من است.

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند:  ملت عزیز ما بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی، به ایران است. میخواهند ببینند شما در این انتخابات چه می‌کنید و نتیجه آن چه می شود. هم دوستان ما و افرادی که علاقه‌مندان به ملت ایران هستند و هم بدخواهان، از همه طرف چشم‌ها مترصد مسائل کشور ما و مترصد ملت عزیز ماست. به این توجه کنید، دوستان را خوشحال و بدخواهان را ناامید کنید.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: آخرین حرف من خطاب به مرددین این است که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

این برنامه از رسانه KHAMENEI.IR، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر رسانه‌های خارجی به‌صورت زنده پخش شد.

اخذ رای با ارائه یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام پذیر است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ خود تاکید کرد، فرایند اخذ رای که از ساعت ۸/۰۰ صبح امروز (۱۱ اسفند) آغاز شده و اخذ رای از رای دهندگان با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام پذیر است.

در اطلاعیه شماره 20 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آمده است: به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند، فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸/۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه ذیل انجام می پذیرد: کارت ملی - شناسنامه - گذرنامه - گواهینامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای‌دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

شعب اخذ رای هرگونه آثار تبلیغاتی را امحا کنند

ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه شماره ۱۹ خود تاکید کرد، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه و اطراف آن وجود داشته باشد.

در اطلاعیه ستاد انتخابات کشور آمده است: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای می رساند، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغاتی درطول زمان اخذ رای آن را امحا نمایند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

حضور مردم پای صندوق‌ها پر کردن خشابِ نیروهای مسلح است

آمدن مردم پای صندوق‌ها زنده بودن کشور را نشان می‌دهد

 سردار امیرعلی حاجی زاده (فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) با حضور در شعبه اخذ رأی مسجد ابوذر تهران، رأی خود را به صندوق انداخت.

وی گفت: داشتن نیروی مسلح قوی و تجهیزات پیشرفته و امکانات شرح لازم هست ولی کافی نیست حضور مردم در انتخابات پر کردن خشاب نیروهای مسلح است شرط کافی برای حفظ امنیت و ایستادن قدرتمندانه مقابل دشمن، حضور مردم، همگرایی، وحدت و یکپارچگی است. یکی از عوامل مهم امنیت، حضور مردم در پای صندوق‌های رای است.

فرمانده هوافضای سپاه گفت: از کسانی که هنوز تردید دارند و تصمیم نگرفتند خواهش می‌کنم غفلت نکنند و پای صندوق‌های رای بیایند. ما یک روز باید سلاح دست می‌گرفتیم و مقابل دشمنان می‌ایستادیم در دفاع مقادس یا مقابل داعشی‌ها به همین شکل عمل شد امروز هم با حضور در صندوق‌های رای همین کار را می‌کنیم.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای امنیت‌‌زا و پر کردن خشاب نیروهای مسلح و پر کردن مشت نیروهای مسلح است؛ مردم غفلت نکنند بیایند.

وی گفت: مردم به هر کسی دوست دارند رای بدهند اما آمدن مردم زنده بودن کشور را نشان می‌دهد و حتما تولید امنیت و قدرت می‌کند.

رایِ علما، وزرا و سیاسیون در صندوق

سیدمجید میراحمدی (معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور) و احمد وحیدی (وزیر کشور) با حضور در وزارت کشور، رای خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداختند.

محمدرضا عارف با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری (رئیس مجلس دوره پنجم) با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی) با حضور در مسجد لرزاده، رای خود را به صندوق مستقر در آن انداخت.

غلامحسین محسنی اژه‌ای (رئیس قوه قضائیه) رأی خود را به صندوق انداخت.

محسن رضایی (معاون اقتصادی رئیس‌جمهور) با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد.

 غلامحسین اسماعیلی (رئیس دفتر رئیس‌جمهور) با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور کشورمان) با حضور در اقدام به شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شد.

آیت‌الله سبحانی (مرجع تقلید) رأی خود را صندوق انداخت. ایشان در سخنانی گفتند: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، بر همگان لازم است در حفظ نظام اسلامی بکوشند.

کیومرث هاشمی (وزیر ورزش و جوانان) با حضور در وزرشگاه شیرودی رای خود را به صندوق انداخت.

علی صالحی (دادستان تهران) در ستاد انتخابات وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

محمدباقر قالیباف (رئیس مجلس شورای اسلامی) با حضور در شعبه اخذ رای تکیه مرتضی علی (علیه‌السلام) واقع در محله هرندی تهران رای خود را به صندوق انداخت.

آیت الله احمد جنتی (رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان) با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان، رای خود را در صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی (مرجع تقلید) رأی خود را در صندوق اخذ رأی الکترونیکی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در قم ثبت کرد.

آیت‌الله جعفر سبحانی (مرجع تقلید) با حضور در کتابخانه امام صادق (علیه‌السلام) رأی الکترونیکی خود را در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به ثبت رساند.

حجت‌الاسلام مجید انصاری (عضو مجمع تشخیص مصلحات نظام) با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

علی مطهری (فعال سیاسی) با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام سید حسن خمینی (نوه امام «ره») با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

علی بهادری جهرمی (سخنگوی دولت) با حضور در مسجد النبی نارمک رای خود را به صندوق انداخت.

علی لاریجانی (رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی) با حضور در آستان حضرت صالح بن موسی الکاظم(علیه‌السلام) آراء خود را به صندوق انداخت.

محمد اسلامی (رییس سازمان انرژی اتمی) با حضور در مسجد جامع لویزان، رأی خود را به صندوق انداخت.

شمخانی: خلق شگفتی ویژگی بارز مردم ایران است

علی شمخانی (مشاور سیاسی مقام معظم رهبری) با حضور در مسجد حضرت ولی عصر (علیه السلام) آراء خود را به صندوق انداخت.

 غلامعلی حدادعادل (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) با حضور در مسجد لرزاده رای خود را برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق‌ انداخت.

علیرضا فخاری (استاندار تهران) با حضور در مسجد حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) در نازی آباد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کرد.

 سعید محمد (فعال سیاسی) با حضور در مسجد امام حسین (علیه‌السلام) رای خود را به صندوق‌ها انداخت.

سیدمحمدتقی شاهچراغی (رئیس ستاد انتخابات کشور) در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری مشارکت کرد.

شهاب طباطبایی (دبیرکل حزب ندا) آراء خود را به صندوق انداخت.

عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر پیشین کشور) با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و‌ مجلس خبرگان رهبری مشارکت کرد.

 حجت الاسلام سید یاسر خمینی (نوه امام خمینی«ره») با حضور در حسینیه جماران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شرکت کرد.

حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی (رئیس‌جمهور پیشین) با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، آرای خود را به صندوق انداخت‌.

سیدعباس عراقچی (دبیر شورای راهبردی روابط خارجی) با حضور در یکی از مدارس تهران، در انتخابات شرکت کرد.

داوود منظور (رئیس سازمان برنامه و بودجه) با حضور در حسینیه ارشاد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

سرلشکر باقری (رییس ستادکل نیروهای مسلح) با حضور در مسجد جامع لویزان، در انتخابات شرکت کرد.

بهرام عین الهی (وزیر بهداشت) با حضور در مجتمع بیمارستان امام خمینی(ره) در انتخابات شرکت کرد.

حجت الاسلام قرائتی با حضور در مسجد رفعت در شهر مقدس قم رای خود را ثبت کرد.
 
حجت الاسلام محمود محمدی عراقی (عضو مجلس خبرگان) در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشارکت کرد.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

مردم به شایعات در حوزه امنیت انتخابات توجه نکنند

مجید میراحمدی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه روزی به یادماندنی برای خلق حماسه‌ای بزرگ از سوی ملت ایران در راه است، اظهار کرد: امروز روز غلبه ما بر دشمنان خود و شیاطین است. به فرمان رهبری انقلاب در ساعات اولیه اخذ رای، مردم در صفوف فشرده و به هم پیوسته حتی از ساعات قبل از آغاز در شعب اخذ رای حضور پیدا کردند.

رئیس ستاد امنیت انتخابات افزود: از بعد امنیتی هم با هوشیاری، بیداری و تسلط همه دستگاه‌های اطلاعاتی، بسیجیان، ارتشیان، پاسداران و سربازان گمنام امام زمان (عج) و مرزبانان از امنیت کامل برخوردار هستیم و این انتخابات با مشارکت و امنیت مثال زدنی برگزار ‌خواهد شد.

وی یادآور شد: بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر مشغول محافظت از امنیت انتخابات هستند. ‌تلاش‌های دشمنان برای نیامدن مردم پای صندوق‌ های رای به صورت همه‌جانبه انجام می‌شود، اما این تلاش‌ها هم مذبوحانه است و به نتیجه‌ای نخواهد  رسید.

میراحمدی تصریح کرد: مردم عزیز به شایعه‌ها خصوصا در حوزه امنیتی توجه نکنند. اگر خبر و مسئله‌ای باشد به عنوان راوی اول به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانیم؛ درحالی که صداوسیما در حال پخش صفوف فشرده در سراسر کشور است، بنگاه‌های دروغ‌پراکنی از خالی بودن شعب اخذ رأی خبر می‌دهند.  

رئیس ستاد امنیت انتخابات با بیان اینکه امروز شاهد حماسه بزرگی خواهیم بود که به دست ملت ما رقم خواهد خورد، گفت: مردم تضمین کننده امنیت و منافع کشور خواهند بود. آینده کشور به دست مردم رقم می‌خورد.

میراحمدی همچنین یادآور شد: امروز جشن تکلیف سیاسی رای‌اولی‌های ما نیز خواهد بود که آمادگی خود را نشان دادند. ان‌شاءالله در ساعات اولیه به همراه بزرگترها خود رای خود را به صندوق می‌اندازند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

 آینده ایران قوی از مسیر همگرایی مجلس و دولت قوی ایجاد می‌شود

احسان خاندوزی پس از انداختن رای خود در صندوق رای مستقر در مسجد لرزاده، گفت: بدون همگرایی دولت یا مجلس بخواهیم ریل گذاری ایران عزیز را انجام دهیم به تجربه ثابت شده تحقق چنین هدفی میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: نه قوانین همساز وضع می‌شود و نه در حوزه نظارت اقدام موثری انجام می‌شود و به جای بهبود و نظارت و ارتقاء کشور بیشتر گرفتار چالش و حاشیه می‌شود، تجربه مجلس یازدهم نیز این مسئله را نشان داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصویب قوانین موثر در حوزه کسب و کار را نیازمند همراهی و هماهنگی مجلس و دولت دانست و تاکید کرد: حتماً مسیر آینده ایران قوی از مسیر همگرایی مجلس و دولت قوی ایجاد می‌شود.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

در خانواده‌ای به نام کشور زندگی می کنیم که نسبت به آن مسئولیت داریم

هیچ فراخوان تحریمی را ندیدم

محمدرضا عارف پس از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان مجلس باید شایستگی‌های عمومی و مسئولیت‌هایشان را پذیرفته و شرایط و اولویت کشور را بپذیرند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که امروز مهمترین مساله اقتصاد و معیشت است، تاکید کرد: در روابط خارجی با مشکلات جدی روبرو هستیم. باید در مجلس افرادی باشند که شرایط را درک کرده و برای برون رفت از شرایط راهکار داشته و خیلی دنبال شعار نباشند.

وی افزود: در مجالس گذشته بعضا همکاران و نمایندگان بیشتر دو دغدغه دارند؛ یکی اینکه در نطق‌هایشان طوری صحبت کنند که به آن‌ها دوباره رای داده شود و اینکه هیات‌های نظارت و شورای نگهبان از عملکرد آن‌ها راضی بوده تا تایید صلاحیت شوند. ان‌شاالله این دو نگاه تغییر کرده و تبدیل به نگاه و دغدغه ملی شود.

عارف در پاسخ به این‌که چرا باید رأی داد، گفت: این حق طبیعی و ملی ما است که قانون اساسی به ما داده و باید از آن استفاده کنیم. همچنین در یک خانواده به نام کشور زندگی می‌کنیم که نسبت به آن مسئولیت مشترک داریم و باید مسئولیت‌مان را انجام داده و در انتخابات حضور پیدا کنیم منت‌ها باید شرایط حضور در انتخابات هم فراهم شود. منظور از شرایط حضور، وجود کاندیداهای متنوع و شایسته است تا مردم با آرامش بتوانند فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در کشور ما هنوز احزاب جایگاه خود را پیدا نکردند جبهه‌ها هستند که متشکل از افراد و تشکل‌ها هستند باید به رای و نظر هر فردی احترام بگذاریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که اصرار داشت اصلاح طلبان برای انتخابات فراخوان تحریم داده‌اند، گفت: کجا فراخوان تحریم داده شده بود؟ هیچ فراخوان تحریمی را ندیدم.

عارف با بیان اینکه با قهر کردن و کنار کشیدن مساله حل نمی‌شود، تشدید می‌شود و آن اتفاقی می‌افتد که آن‌ها نمی‌خواهند، گفت: پس باید رای دهند منتها مردم هم توقع‌شان از نهادهای حاکمیتی و نهادهای نظارتی این است که اجازه دهند افرادی که در چارچوب قانون هستند خود را معرفی کنند اگر احساس گزینش می‌شود مردم استقبال نخواهند کرد با این مساله در انتخابات‌های مختلف مواجه بودیم و امیدواریم بعد از این انتخابات این مساله به طور جدی حل شود که مردم همواره حضور جدید و دلگرم کننده در انتخابات پیدا کنند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

انتخابات جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی است

 حجت‌الاسلام سیدابراهیم (رئیسی رئیس جمهور کشورمان) پس از انداختن رای خود، در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات مولود انقلاب اسلامی است. رای مردم تعیین کننده است تمام بخش‌های کشور با رای مردم رقم می‌خورد. این از افتخارات نظام اسلامی است از روز اولی که امام فرمودند میزان ای ملت است تا امروز میزان رای ملت بوده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این انتخابات جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی است. همه گروه‌های سیاسی امروز با نامزدهایی که دارند، آمده‌اند تا یک روز باشکوه را برای ملت ایران رقم بزنند.

وی گفت: تفاوت انتخابات در ایران با دیگر کشورها این است که هم نامزدها و هم رای دهندگان هر دو بر اساس تکلیف عمل می‌کنند. یعنی وظیفه خود می‌دانند که نامزد شوند و رای دهند. لذا پیروز این میدان ملت ایران است و بازنده ندارد چه کسانی رای بیاورند چه رای نیاورند. چون عمل به تکلیف کردند و آن عبارت است از حضور در انتخابات.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

مردم از طریق سامانه «مردم ناظر» تخلفات احتمالی را ارسال کنند

 ۴۵ سال است مردم با حضور در انتخابات موجب ناامیدی دشمنان شده‌اند

 هادی طحان نظیف در جریان بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، با اشاره به اینکه از ابتدای صبح فرآیند رای‌گیری آغاز شده و قبل از آغاز رای گیری هماهنگی‌های لازم انجام شده است، گفت: در ابتدای صبح برخی مشکلات جزیی شاید وجود داشت که با گزارش‌هایی که دریافت کردیم همان موارد اندک هم برطرف شد.

وی با بیان اینکه تاکنون تخلف خاصی گزارش نشده است، گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه مردم ناظر تخلفات احتمالی را با مستندات ارسال کنند و عزیزان در ستاد انتخابات این موارد را پیگیری می‌کنند و هر نکته‌ای باشد برطرف می‌شود.

طحان نظیف پس از به صندوق انداختن رای خود گفت: روز انتخابات روز جشن ملی آیین گرامیداشت حق تعیین سرنوشت است، ۴۵ سال است که مردم ایران به طور متوسط هر سال یک انتخابات را تجربه کردند و با حضور اولا از این حق تعیین سرنوشت خدادادی استفاده کردند و ثانیاً زمینه‌ساز ناامیدی دشمنان شدند.

وی همچنین  گفت: ما شاهد حضور مردم پای صندوق های رأی بودیم، حتی در برخی شعب ازدحام داشتیم که نشان دهنده حضور پیگیرانه مردم است اما در مجموع فرایند رأی‌گیری با روندی روان در حال انجام است. همینطور در ۴ حوزه انتخابیه‌ای که انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود نیز روند برگزاری انتخابات و اخذ آراء مردم بدون مشکل در حال انجام است. به لحاظ تعرفه هم در جایی مشکل کمبود تعرفه نداریم.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: گزارش هایی را در سامانه «مردم‌ناظر» داشتیم البته تخلف یا گزارش اثرگذاری تاکنون نبوده اما در عین حال همکاران با هماهنگی عزیزان در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در حال پیگیری موضوعات و موارد گزارش شده هستند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

احتمالا شاهد افزایش مشارکت در انتخابات خواهیم بود

 سیدمحمد حسینی (معاون پارلمانی رئیس‌جمهور) با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

وی به افزایش رقابت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان و افزایش میزان استقبال مردم برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته انتخابات مجلس تنها ۶۰۰۰ نفر تایید صلاحیت شده بودند. امسال ما حضور ۱۵ هزار کاندیدا را در عرصه انتخابات مجلس داریم که نسبت به دوره گذشته افزایش دو و نیم برابری رقابت میان کاندیداها را نشان می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد داوطلبان در این دوره تایید صلاحیت شدند، تصریح کرد: با توجه به تنوع قومی و رقابت‌های منطقه‌ای در این دور از انتخابات احتمالا شاهد افزایش مشارکت در انتخابات نسبت به دوره گذشته خواهیم بود.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

اطلاعیه‌های ۲۲.۲۱ و ۲۳ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در چند اطلاعیه تازه، قوانین شعب اخذ رای سراسر کشور را طی ساعات رای‌گیری اعلام کرد.

دستگاه رادیو و تلویزیون در شعب اخذ رای روشن باشد

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رای سراسر کشور می‌رساند؛ در مدت زمان اخذ رای مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو و تلویزیون در شعبه اخذ رای نمایند تا دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.

تاکید بر ارائه مدارک هویتی پنجگانه

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار سراسر کشور فقط با ارائه اصل مدارک هویتی ۵ گانه ذیل:

شناسنامه

کارت ملی

گذرنامه

گواهینامه رانندگی

کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

توسط شخص رأی‌دهنده امکان پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

هموطنان از موکول کردن حضور خود در شعب به ساعات پایانی خودداری کنند

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جاری آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط می‌باشند، لذا از هم میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.

سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام است

به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند؛ بر اساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بند ۲ ماده ۱۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام می‌باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۸۴ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رای بدهند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

اگر مردم از صندوق‌ها فاصله بگیرند مشکلات بیشتر می‌شود

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پس از شرکت در انتخابات، با بیان اینکه روز انتخابات از روزهای بسیار حساس است، اظهار کرد: ملتی توانایی اداره خود را دارد که تکیه بر مردم‌اش داشته باشد و تکیه بر مردم از طریق آرای انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه حضور پرشور در کنار صندوق‌های رأی نشان می‌دهد که این ملت، ملت زنده است، گفت: مشکلات را انکار نمی‌کنیم اما حل مشکلات از طریق حضور پای صندوق‌های رأی محقق می‌شود. مرجع تقلید شیعیان گفت: افراد خوب و لایق را انتخاب کنیم و آن افراد خوب و لایق مشکلات را برطرف کنند، در صورتی که مردم از صندوق‌ها فاصله بگیرند در واقع ضربه به نظام خودشان خواهند زد، حل مشکلات با فراموش کردن مشکلات ممکن نیست، با حضور و مبارزه با مشکلات می‌توان مشکلات را رفع کرد.

وی ادامه داد: اگر مردم حضور کامل در انتخابات داشته باشند حل مشکلات آسان می‌شود و اگر فاصله بگیرند مشکلات بیشتر می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مردم خوب ما با اینکه مشکلات را احساس کرده و می‌کنند اما در عین حال حضور در پای صندوق‌های رأی را فراموش نخواهند کرد و می‌دانند قهر با صندوق‌های رأی مشکلی را رفع نمی‌کند بلکه باید حاضر شد و افراد لایق را انتخاب کرد تا افراد لایق بتوانند مشکلات را رفع کنند. وی افزود: ما دعا می‌کنیم که این دور انتخابات بسیار خوب و پربرکت باشد و مردم افراد لایق و خوب را انتخاب کنند و آن افراد لایق هم وظیفه خود را انجام دهند و در حل مشکلات مردم بکوشند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: هیچ ملتی نداریم که مشکل نداشته باشد، مهم برطرف ساختن مشکلات است.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

مردم با حضور در انتخابات، توطئه دشمنان را ناکام بگذارند

آیت‌الله جعفر سبحانی پس از شرکت در انتخابات و ثبت رای خود، بر ضرورت شرکت در انتخابات تاکید کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، گفت: بر همگان لازم است در حفظ نظام اسلامی بکوشند.

آیت الله سبحانی افزود: یکی از راه‌های تثبیت نظام اسلامی، شرکت در انتخابات است و لازم است مردم با حضور پرشور در انتخابات، توطئه دشمنان را ناکام بگذارند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

حضور مردم یک «نه» به خواسته دشمنان و لبیک به خواسته رهبری است

حسین دهقان (رئیس بنیاد مستضعفان) با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کرد و گفت: رهبر انقلاب در واقع فراخوانی برای حضور در پای صندوق‌های رای داشتند و به حول قوه الهی با وجود همه آنچه این مدت طولانی دشمنان و بدخواهان علیه این رویداد بزرگ تبلیغ کردند و مردم را از اینکه بخواهند در تعیین سرنوشت حود شرکت کنند بازخواندند، حضور مردم یک نه بزرگ به خواسته آنها و یک آری بزرگ و لبیکی به خواسته رهبری است و انشاالله مردم این حماسه را با موفقیت امروز رقم خواهند زد.

دهقان گفت: امیدواریم مجلس قوی و قدرتمندی شکل بگیرد هم برای فردای این کشور اهمیت دارد و هم تاثیرگذاری جدی در اداره بهتر کشور دارد و انشاالله توجه جدی به مشکلات مردم به خصوص توجه به چیزی که ما اسمش را وحدت و انسجام ملی می‌گذاریم، شود. مجلس می‌تواند در این وادی نقش‌آفرین باشد خود این به معنای تولید قدرت و تامین امنیت است انشالله برای همه مردم آرزوی توفیق داریم.

به مردم قول دادیم که نگذاریم، حتی یک رأی له یا علیه کسی جابجا شود

استاندار تهران با تاکید بر رعایت قانون توسط داوطلبان و مجریان انتخابات در استان گفت: زمینه سازی برای تأمین «امنیت»، «سلامت» و «مشارکت حداکثری و رقابت» در انتخابات استان تهران به خوبی انجام شده است.

علیرضا فخاری صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد انتخابات گفت: فرآیند انتخابات در استان تهران از ۲۱۰ روز قبل آغاز شده است و طبق زمانبندی تا امروز ادامه دارد، دستگاه‌ها و امکانات فراهم شد و افراد دست اندرکار آموزش دیدند.

وی ادامه داد: امروز صحنه آزمون نهایی است و زمینه سازی برای تأمین امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری و رقابت در انتخابات به خوبی انجام شد، ما به مردم قول دادیم که نگذاریم، حتی یک رأی له و یا علیه کسی جابجا شود و در این راستا با شمارش صحیح، دقت لازم و رفع معایب موجود تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم.

استاندار تهران با تاکید بر رعایت قانون توسط داوطلبان و مجریان انتخابات گفت: در شمارش آرا باید دقت لازم انجام شود و مانند انتخابات‌های گذشته نتایج آخرین شمارش آرا در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: شش هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رأی در سطح استان تهران داریم که پنج هزار شعبه مربوط به شهر تهران است که بزرگترین مرکز شعب اخذ رأی در کل کشور است و یک هزار و ۸۱۱ شعبه نیز به شهرستان‌های استان تهران مربوط است که ورامین، پیشوا و قرچک ۴۲۰ شعبه، دماوند و فیروزکوه ۱۶۸ شعبه، کلیمیان ۱۱ شعبه، مسیحیان آشوری ۱۵ شعبه، رباط کریم و بهارستان ۳۷۲ شعبه، مسیحیان ارمنی شمال ایران ۲۳ شعبه، زرتشتیان ۱۷ شعبه، پاکدشت ۱۷۰ شعبه، ملارد، شهریار و قدس ۶۱۵ شعبه فعال است.

فخاری ادامه داد: سه هزار و ۶۴۷ نفر داوطلب تأیید صلاحیت شده نهایی داریم که از این تعداد سه هزار و ۳۷۲ نفر تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر و ۲۷۵ داوطلب نیز برای شهرستان‌های استان تهران هستند، که به طور میانگین برای هر کرسی ۹۹ نفر داریم.

وی ادامه داد: ۴۸۹ شعبه سیار نیز در تهران داریم، که عمدتاً در مراکزی که امکان حضور در شعب ثابت وجود ندارد، به اخذ رأی می‌پردازند.

استاندار تهران با اشاره به برگزاری چند جلسه با رأی اولی‌های این استان گفت: شور و شوق و اشتیاق رأی اولی‌ها برای حضور در عرصه سیاسی کشور قابل توجه بود، جوانان ما در جلسات کنش گرایی های فراوانی داشتند و شاهد روحیه پرسش گری، کنش گری و همراهی و همیاری بودیم، که مسئولیت مسئولان را افزایش می‌دهد، در استان تهران ۴۲۳ هزار و ۳۶۸ رأی اولی داریم، که امیدوارم امروز رکورد بزنند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

امروز تالار وحدت به مکانی برای نشان دادن وحدت جامعه روشنفکر ایرانی تبدیل شده است

محمدمهدی اسماعیلی پس از شرکت در رای‌گیری در جمع خبرنگاران در تالار وحدت گفت: امروز در یک روز بزرگ و حماسی دیگر مردم بار دیگر به صحنه آمدند و در حال خلق صحنه تاریخی مجددی هستند.

وی ادامه داد: از اصحاب هنر و رسانه تشکر می‌کنم اصحاب فرهنگ و هنر همیشه پیشتاز بودند. امروز تالار وحدت به مکانی برای نشان دادن وحدت جامعه روشنفکر ایرانی که پیشتاز این وحدت و انسجام است، تبدیل شده است.

وزیر ارشاد گفت: با این حرکت بزرگ و نمادین در برابر دوربین‌های داخلی و خارجی تالار وحدت یک عظمت بزرگ را به خود دید.

وی ادامه داد: از استاندار تهران و وزارت کشور تشکر و قدردانی کنیم و امیدواریم امروز را به یک روز وحدت آفرین و امیدافرین و انسجام ساز در تاریخ معاصر تبدیل کنیم و قدمی باشد برای ایرانی قوی.

اسماعیلی گفت: حضور امروز اهالی فرهنگ در خانه خودشان برای این است که جامعه هنری جزء جدایی ناپذیر از جامعه است و پیشگام بزرگ همه اتفاقات است انتخابات به سرنوشت کشور رقم خورده است این مهمترین پیام جامعه هنری به عنوان جزیی جدایی‌ناپذیر از جامعه ایرانی است.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

قطح سیستم چند شعبه در سیستان و بلوچستان به دلیل سیل

 عیسی زارع‌پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) در جمع خبرنگاران در وزارت کشور گفت: رای گیری به صورت روان انجام می‌شود و قریب به ۱۰۰ درصد شعب رای به سیستم جامع متصل هستند و انتخابات بدون مشکل در حال انجام است. متاسفانه چند شعبه در استان سیستان و بلوچستان به دلیل سیل ارتباط با مرکز قطع شده است که در حال پیگیری و وصل آن هستیم.

وی افزود: برای اولین بار آمارها به صورت برخط به ستاد انتخابات ارسال می‌شود که از طریق آن می‌توانیم تعداد شرکت‌کنندگان، سنین و موضوعات مختلف آنها را بدانیم، اما آنچه مهم است ارتباطات پایدار است و آرا بدون مشکلی در حال اخذ شدن است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: زیرساخت‌های انتخاباتی کشور کاملا آماده است و هیچ مشکلی تاکنون به ستاد انتخابات گزارش نشده است. همچنین مردم می‌توانند از طریق پیام‌رسان های ایرانی ویراستی، ایتا و گپ محل شعب اخذ رأی را در نزدیکی خود ببینند و به آن محل مراجعه کنند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

روح امام و شهدای را با انتخاب نامزد اصلح شاد کنیم

حجت الاسلام محمد موحدی‌ آزاد (دادستان کل کشور) با حضور در وزارت کشور گفت: امروز روز مبارکی برای ملت شریف ایران است، ما دو وظیفه عمده داریم یکی شرکت در انتخابات است و دیگری انتخاب اصلح بین نامزدهای داوطلب است. نامزدهای انتخابات منتخبین مردم خواهند بود و حتما بر اساس سوگندی که با هم خوردند به تکلیفی که برعهده‌شان است عمل خواهند کرد. همانطور که امام خمینی (ره) گفت مجلس در راس امور است و همانطور رهبر انقلاب فرمودند مجلس باید ریل گذاری کرده و مشکلات را حل کند. انشالله مجلس این مشکلات را حل خواهد کرد. قطعا مردم با انگیزه در پای صندوق رای حضور پیدا کردند.

وی افزود: مردم انتظارت زیادی از منتخبین دارند. مردم این بار دشمنان را مایوس خواهند کرد. مردم قدر استقلال سیاسی خود را می دانند. مردم می‌دانند چه کار می‌کنند مردم ما به فرزندان خود رای می‌دهند. بیگانه در این مساله حضور ندارد و بیگانه نقشی ندارد. مردم به فرزندان اصلح خود رای می‌دهند و انشالله با رای خود تداوم فعالیت مجلس شورای اسامی را رقم خواهد زد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در انتخابات مجلس، رای دادن به نفع همه است و رای ندادن به ضرر همه است. مردم با مشکلاتی که دارند  کاستی‌هایی که وجود دارد با تمام وجود حضور پیدا کردند. مردم انتخابات را اهم امور خود می‌دانند. با حضور حماسی و با شکوهی که خواهند  داشت همانطور که از ساعات اولیه رای نشان دادند امیدوارم همگی موفق شویم در این امور هم شرکت کنیم و روح امام و شهدای خود را با انتخاب  نامزد اصلح شاد کنیم.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

حضور پرشور مردم سبب ناامیدی بیشتر دشمنان و شیاطین خواهد شد

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای پس از شرکت در انتخابات، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اشخاصی که از نظر آن‌ها شایستگی «قانونگذاری» و «نظارت بر اجرای قوانین» و «رأی اعتماد دادن به کابینه دولت» را دارند، واجد اثرات مثبت و مطلوبی در عرصه‌ها و ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: انتخاب اشخاصی که شایستگی «قانونگذاری» و «نظارت بر اجرای قوانین» و «رأی اعتماد دادن به کابینه دولت» را دارند، واجد اثرات مثبت و مطلوبی در عرصه‌ها و ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: بدون تردید حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات امروز، علاوه بر افزایش اعتبار کشور و خوشحالی و مسرّت دوستان ایران اسلامی سبب یأس و ناامیدی بیشتر دشمنان و شیاطین خواهد شد.

رئیس عدلیه با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی و افزایش سلامت و امنیت انتخابات، گفت: قوه قضاییه از ماه‌ها پیش، «ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی» را با عضویت مسئولان دستگاه‌های ذیربط تشکیل داد و در آن ستاد تدابیر لازم برای افزایش امنیت و سلامت انتخابات اتخاذ شده است؛ همچنین مقامات قضایی مربوطه، دادستان‌ها و قضات کشیک ما کاملا آماده هستند تا به محض وصول گزارشی ناظر بر وقوع تخلف یا جرائم انتخاباتی، در اسرع وقت به موضوع ورود کنند و اقدامات مقتضی را به عمل آورند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: مطابق با آموزه‌های قرآنی، انسانِ دارای هدف، نسبت به محیط پیرامونی و سرنوشت خود بی‌تفاوت نیست؛ طبعاً یکی از مسائل مهم که به سرنوشت کشور و نظام و آحاد مردم مربوط است، مقوله انتخابات می‌باشد؛ فلذا حضور پرشور و حداکثری مردم در این انتخابات، بیانگر آن است که آن‌ها نسبت به سرنوشت و آینده خود و کشور، بی‌تفاوت نیستند و خود را در قبال این مقولات، مسئول می‌دانند. مردم ما با رویکردی دین‌محور، ملی‌گرایانه و مبتنی بر آینده‌نگری و دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی، در انتخابات شرکت می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه، تصریح کرد: مردم ما با رویکردی دین‌محور، ملی‌گرایانه و مبتنی بر آینده‌نگری و دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی، در انتخابات شرکت می‌کنند و بر اهمیت مقوله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی و نگاه دنیا به این انتخابات، وقوف دارند.

رئیس عدلیه تصریح کرد: امیدواریم که اشخاص منتخب مردم پس از رأی آوردن و قرار گرفتن در کرسی‌های حساس، به وظایف و تکالیف خود درست عمل کنند و بدانند که مردم انتظار پیشرفت و ترقی هر چه بیشتر کشور در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دارند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

هنرمندان نشان دادند باید در کنار هم آینده خوبی را برای ایران رقم بزنیم

علیرضا فخاری در جمع خبرنگاران در تالار وحدت گفت: هنر از سرپنجه تدبیر شما هنرمندان بروز می‌کند.

استاندار تهران ادامه داد: امروز شما هنرمندان با شعار وحدت و در کنارهم و با هم و برای ایران عزیر کنار صندوق رای آمدید تا کسانی را انتخاب کنیم که اصلح هستند.

وی افزود: امروز شما هنرمندان با شعار وحدت گونه نشان دادید باید برای ایران عزیز در کنار هم و در پای صندوق اثر ماندگار برای ظهور اراده‌ای جدید در کنار هم باشیم تا آینده خوبی را برای ایران رقم بزنیم.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

شورای نگهبان با ۲۳۰ هزار نفر نظارت کافی بر شعب اخذ رای دارد

 محمدحسن صادقی مقدم (عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان) پس از انداختن رای خود در صندوق‌های رای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان گفت: به مردم شریف ایران اطمینان می‌دهیم شورای نگهبان با بیش از ۲۳۰ هزار نفر نظارت کافی بر شعب اخذ رای دارد.

وی تصریح کرد: مدافعان حریم مردم سالاری دینی و اعضای شبکه عظیم نظارت اطمینان خواهند داد که انشاءالله با چشمان نافذ و با بصیرت از رای مردم صیانت خواهند کرد.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

با قهر از صندوق‌های رای مشکلات حل نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان پس از حضور در مسجد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و‌ آله) در شهرک شهید محلاتی رأی خود را به صندوق انداخت و به خبرنگاران گفت: حضور پرشور و آگاهانه ملت ایران از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون در صحنه‌های مختلف همیشه سرنوشت ساز بوده و امروز نیز این مردم که مشاهده می‌کنید علیرغم یخبندان و سرمای شدید قبل از ساعت ۸ برای ادای تکلیف سیاسی اعتقادی خود صف کشیده‌اند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: همانگونه که در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اقصی نقاط کشور این بصیرت را با اقتدار به نمایش گذاشتند قطعا به لطف الهی بار دیگر این مردم شگفتی ساز خواهند شد و با انتخاب افرادی لایق و دلسوز برای کشور و نظام اسلامی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان که مدعی هستند مردم از انقلاب خودشان خسته شده‌اند خواهند زد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان خاطرنشان ساخت: قطعا مشکلاتی وجود دارد، اما باید بدانیم با قهر کردن از صندوق‌های رای آن‌ها حل نمی‌شود بلکه با حضور آگاهانه و حداکثری است که می‌توانیم با انتخاب افرادی شایسته ضمن اصلاح امور، دشمن را بیش از پیش از طمع ورزی نسبت به ایران عزیز محروم سازیم.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

امنیت لازم در تمام حوزه‌های قضایی برای برگزاری انتخابات برقرار است

 علی القاصی (رئیس کل دادگستری استان تهران) با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت و در ادامه از مرکز مانیتورینگ ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و وضعیت برگزاری انتخابات در حوزه‌های قضایی استان تهران را مورد رصد و پایش قرار داد.

وی در حاشیه این حضور و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور گسترده و فراگیر مردم در انتخابات گفت: امروز یکبار دیگر مردم ایران اسلامی با حضور خود در پای صندوق‌های رای اراده خود را ابراز کردند و در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت و حضور فعال داشتند.

القاصی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها در مرکز مانیتورینگ ستاد انتخابات کشور حاکی از این است که آمادگی لازم در سراسر کشور از سوی مجریان و ناظرین به‌منظور فراهم کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ثبت بیش از یک میلیون رای در دقایق اولیه آغاز انتخابات اظهار کرد: این موضوع حاکی از اهتمام مردم شریف ایران اسلامی برای حضور گسترده در انتخابات است.

وی با اشاره به پیام حضور مقام معظم رهبری در دقایق اولیه آغاز انتخابات در پای صندوق رای گفت: بدون شک ملت فهیم و شریف ایران اسلامی نیز به تاسی از مقام معظم رهبری به‌نحو گسترده پای صندوق‌های رای حضور خواهند یافت و رای خود را به صندوق خواهند انداخت.

القاصی «شرکت در انتخابات» را پاسخی کوبنده به دشمنان ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: مردم شریف ایران اسلامی نیز این بار هم مانند حماسه ۲۲ بهمن پوزه دشمن را به خاک خواهند مالید، توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب خواهند کرد و بار دیگر به استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ثابت خواهند کرد که ملت شریف ایران اسلامی به این آب و خاک، دین مبین اسلام و ولایت فقیه پایبند هستند و تحت هیچ شرایطی از اعتقادات و باور‌های خود روی برنمی‌گردانند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه تصریح کرد: دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال این بوده است که مردم را از نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت خود مایوس نماید، اما امروز ملت شریف ایران اسلامی با بصیرت، آگاهی، شناخت از اوضاع و احوالی داخلی و خارجی، با روحیه دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و تبعیت از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بار دیگر فهم و شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشتند و حماسه سیاسی بزرگی را خلق کردند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تامین امنیت لازم برای برگزاری انتخابات در استان تهران عنوان کرد: خوشبختانه بر اساس گزارشات واصله امنیت لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه‌های قضایی سراسر استان تهران برقرار است و اشراف کامل از سوی مسئولان و مقامات قضایی بر برگزاری انتخابات در حوزه‌های مختلف در استان تهران وجود دارد.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

ملت بزرگ ایران پای انقلاب ایستاده‌اند

 آیت الله احمد جنتی (رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان) پس از شرکت در انتخابات گفت: خداوند را شاکریم که ملت بزرگ ایران از سال‌های دور به کوری چشم دشمنان پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی افزود: مردم علی‌رغم مشکلات، صادقانه در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند و پیروزی به دست می‌آورند که نمونه آن پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی است.

دبیر شورای نگهبان در پایان به مردم بزرگ ایران سلام و درود فرستاد و برای آن‌ها آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

انتخابات تامین‌کننده امنیت پایدار ملت ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی (رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) ستاد فرماندهی انتظامی یگان‌های ویژه انتظامی در انتخابات شرکت کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران درصدد خلق یک حماسه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: انتخابات تامین‌کننده امنیت پایدار ملت ایران است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور از انتخابات به عنوان رزمایش بزرگ سیاسی نام برد و تصریح کرد: مردم عزیز مثل همیشه با درک درست و صحیحی که از انتخابات دارند، آن را مظهر ملی دانسته و این حضور و انتخاب افراد اصلح راه حل (ره) برون‌رفت از مشکلات بوده و در عین حال اقتدار آفرین نیز است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات تامین‌کننده امنیت پایدار ملت ایران است که خود این امنیت را لمس و درک می‌کنند، در همین ساعات اولیه آنچنان که سید استاد مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) فرماندهی معظم، عزیز و محبوب نیروهای مسلح و ولی امر مسلمین جهان فرمودند، حضور پیدا کنند و از همان ساعات اولیه رای‌گیری پیش قدم شدند تا با حضوری پر شور به وظیفه شرعی، دینی و قانونی خود عمل کنند. یقینا ملت ایران با این حضور خود دل همه را بخصوص دل امام عصر و روح مطهر امام (ره) و شهدا را شاد و خرسند خواهند کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور با بیان این که امروز مردم با امنیت خاطر در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند، عنوان داشت: امیدوارم با حضور پرشور و گسترده مردم انتخاباتی قوی برگزار شود که این امر مایه خرسندی همه ملت‌های جهان به‌ویژه مردم ایران می‌شود و همچنین سیلی محکمی بر صورت دشمنان خواهد بود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همه همکاران در مجموعه عظیم انتظامی که از مدت‌ها قبل با انگیزه بالا برای برگزاری یک انتخابات امن، شبانه روزی تلاش می‌کنند و در روز انتخابات دودشادوش مردم پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند، گفت: امروز میهمان رزمندگان دلاور، عزیز و غیور فرماندهی انتظامی یگان‌های ویژه هستیم که از همه همکاران بخصوص این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را به پاس تلاش‌ها و زحماتی که در راستای تامین نظم و امنیت می‌کشند، داشته و از پروردگار متعال برای تک تک عزیزان در تمام مراحل زندگی آرزوی موفقیت و سربلندی خواستارم.

براساس اعلام معاونت تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، حجت‌الاسلام ادیانی در پایان تاکید کرد: اگر خدای نکرده کسی عمدا رای ندهد، التزام عملی به اسلام و فرمان ولی امر خود فرماندهی معظم کل قوا نخواهد داشت.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

امنیت کامل در شعب اخذ رأی برقرار است

سردار احمدرضا رادان با حضور در پای صندوق رأی مستقر در ستاد فراجا گفت: از اولین دقایق شروع رأی گیری، مردم عزیز در سراسر کشور پای صندوق‌های رأی آمدند و با شور وصف ناپذیری در حال عمل به تکلیف دینی و ملی خود هستند و تا این لحظه که در خدمت مردم عزیز برای گزارش هستم، هیچ‌گونه مشکل امنیتی در هیچ یک از شعب در سراسر کشور وجود نداشته و امنیت کامل برقرار است.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: این امنیت در حالی رقم خواهد خورد که مشارکت مردم هم بسیار بالا باشد؛ به واقع هرچه این مشارکت بالا باشد امنیت هم بالاتر و بیشتر خواهد بود.

به گفته رادان از اولین دقایق شروع رأی گیری، بیگانگان هم بیکار ننشستند مشخص هست که از این شور بسیار ناراحت هستند و برایشان باورپذیر نیست که این تعداد از مردم با این استقبال برای تصمیم گیری برای نمایندگان‌شان در شعب رأی گیری حاضر شوند.

وی با تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: همکاران من در بحث امنیت صندوق‌ها قطعاً تا پایان زمان رأی گیری در شعب هستند و بعد از آن هم وظیفه انتقال صندوق‌ها و سپس هم مأموریت امنیت مخازن را برعهده دارند. ما تا آخرین لحظاتی که نتایج معلوم شود برای حفظ امنیت و پاسداشت همه آن چیزی که مردم آن را امنیت می‌نامند در خدمت‌شان هستیم.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

نباید نسبت به سرنوشتمان بی‌تقاوت باشیم

 ذبیح‌الله خداییان در حاشیه شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف است، گفت: در این برهه از زمان که تمام دشمنان نظام بسیج شده‌اند و با امپراتوری رسانه‌ای خودشان سعی در ناامید کردن مردم و عدم حضور آن‌ها در پای صندوق‌های رای را دارند، نشان می‌دهد که هر رای ما تیری به سوی دشمنان است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف و حق است و هر کدام از ما نباید نسبت به سرنوشتمان بی تقاوت باشیم. فردی که انتخاب و وارد مجلس می‌شود، شخصی است که با تصویب قانون ریل گذاری کشور را انجام می‌دهد که مهم‌ترین اثر را در سرنوشت کشور دارد.

خداییان ادامه داد: قانونی که مجلس تصویب می‌کند برای یک سال یا دو سال نیست و ده‌ها سال اعتبار دارد و در نتیجه با تصویب یک قانون، سرنوشت ما و حتی سرنوشت آیندگان ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: باید افراد اصلح را انتخاب کنیم و نباید اجازه دهیم دیگران برای ما تعیین تکلیف کنند. هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد کسانی که با تبلیغات دروغین سعی می‌کنند مردم را فریب دهند و یا افراد اصلح انتخاب نشوند، کمتر می‌شود.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

دهه هشتادی‌ها اگر از ریش سفیدان انقلاب بصیرتر نباشند، کمتر نیستند

محمد مخبر (معاون اول رئیس جمهور) که آرای خود را در حوزه اخذ رای واقع در امامزاده صالح (علیه‌السلام) تهران به صندوق انداخت، گفت: وقتی رهبری معظم انقلاب از انتخابات به عنوان خیر کثیر یاد می کنند باید در این مسیر از یکدیگر سبقت بگیریم، چه در کیفیت انتخاب اصلح و چه در حضور حداکثری و به موقع که نشان از بصیرت دارد.

وی خاطرنشان کرد: رای بالا و البته با شناخت دقیق، مجلس شورای اسلامی و خبرگان قوی را می سازد و این نهادهای ارزشمند، برای رسیدن به قله های پیش رو، ایران استوار و قدرتمند را یاری گر خواهد شد.

مخبر همچنین با اشاره به حضور پرشور جوانان و رای اولی ها خاطر نشان کرد: دهه هشتادی‌ها و جوان‌ها اگر از ریش سفیدان انقلاب بصیرتر نباشند کمتر نیستند و امروز شاهدیم چگونه در صف های اخذ رای، چهره‌های جوان، پویا و امیدوار به آینده موج می‌زنند.

خالی‌کردن میدان بازی، خودکشی سیاسی است

شهاب الدین طباطبایی (فعال سیاسی و دبیر کل حزب ندای ایرانیان) درباره ضرورت شرکت در انتخابات گفت: لازم است برای مردم توضیح داده شود و قانع‌شان کنیم که تا وقتی در تعامل و گفت‌وگو با قدرت نباشیم، نه‌تنها گره از کار فروبسته‌ای باز نخواهد شد، بلکه گره‌هایی نیز بر مشکلات اضافه می‌شود.

وی در ادامه گفت: در بازی طراحی‌شده برای حذف جریان اصلاح‌طلب که هنوز بخشی از مردم مختصر امیدی به آن بسته‌اند، خودمان را شریک نکنیم؛ چراکه شاید فردا جز حسرت و افسوس نصیبی نبریم. لازم است دقیق و با حوصله توضیح دهیم در موقعیت بودن برای اصلاح‌جویی و اصلاح‌گرایی، لازم و بلکه ضروری است و این با فرصت‌طلبی متفاوت است.

طباطبایی با بیان اینکه اگر مردم از اصلاح‌طلب‌ها و اصولگراها عبور کرده‌اند، معنایش ناامیدی مطلق از اصلاح‌طلبی به‌عنوان تنها راه برون‌رفت از شرایط موجود نیست، گفت: آنها منتظرند راهی میانه نشان دهیم؛ میانه‌روها در برابر تندروها، همچون عاقلان در برابر جاهلان هستند. مردم هم خوب می‌دانند که براندازان و خارج‌نشینان قرار نیست کاری انجام دهند. از مریخ و کرات دیگر هم که کسی نمی‌آید؛ خودمان را داریم و نخبگان و متخصصان محذوفی که باید قدرتی برقرار باشد تا کار را از دست نااهلان به آنانی بسپرند که هنوز دل‌شان برای کشور در سوز و گداز است و البته کم هم نیستند.

این فعال سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: باید یادآوری کرد که تحریم انتخابات درست همان چیزی است که تندروها برایش برنامه‌ریزی کرده‌اند و ما چه راحت، دودستی تقدیم‌شان می‌کنیم آنچه را که آنان می‌خواهند.

طباطبایی با تاکید بر این نکته که قبول کنیم نیروی سیاسی که توصیه‌ای ندارد و هم هست و هم نیست، اعتبار و جایگاهی در عرصه سیاست کسب نخواهد کرد، تصریح کرد: خالی‌کردن میدان بازی، خودکشی سیاسی است. همدلانه درخواست می‌کنم به‌ دست خود مرغ نیم‌بسمل دموکراسی را به پای شتاب‌زدگی و رفتارهای هیجانی قربانی نکنیم که شاید روزنه‌ای از دست برود و شاید فردا دیگر فرصتی برای جبران نباشد.

تصویربرداری رای دهندگان بلامانع است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۰ خطاب به مجریان و اعضای شعب اخذ رای در مورد تصویر برداری رای دهندگان نکته ای را متذکر شد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، تصویربرداری رای دهندگان بصورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده ۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

آیت‌الله قمی در حسینیه ارشاد رای داد

آیت‌الله محسن قمی عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد.

پرونده‌ای در خصوص ناامنی در حوزه‌های انتخابیه استان تهران تشکیل نشده است

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به حضور مسئولان قضائی همراه با هیات اجرایی تا پایان انتخابات گفت: از آغاز فرآیند رأی گیری تا کنون پرونده‌ای مبنی بر بروز ناامنی در حوزه‌های انتخابیه استان تهران تشکیل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی القاصی مهر، با حضور در ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه امروز روز جشن سیاسی کشور است، گفت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی قوه قانون گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی را پایه ریزی و سرنوشت سیاسی کشور را در بخش عمده ای از ارکان حکومت و نظام تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر شاهد بودیم که دشمنان نظام با برنامه ریزی های مختلف سعی در ایجاد یاس و ناامیدی در مردم داشته اند، گفت: آنان با جنگ رسانه‌ای با تمام قوا وارد کارزار شدند تا با القای بی اثر نشان دادن رأی، مردم را دلسرد کنند، اما مردم بصیر، اصیل و آگاه ایران اسلامی با بصیرتی بیشتر از هر زمان دیگر با تاسی از منویات مقام معظم رهبری و با احساس تکلیف، به عرصه انتخاب وارد شدند و از ابتدای رأی گیری پای صندوق‌های رأی آمده اند و دشمن را ناامید کردند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه مردم با حضور حداکثری این حماسه بزرگ سیاسی را به رخ جهانیان خواهند کشید، ادامه داد: مردم پای ارزش‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی، دین، قرآن و رهبری ایستاده اند و اجازه نخواهند داد که به استقلال سیاسی کشور خدشه‌ای وارد شود و بیگانگان بخواهند با مداخله، مشکلاتی را برای اداره سیاسی کشور به وجود آورند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات یک نبرد سیاسی با استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل است، عنوان کرد: مردم با این مشارکت و حضور، دشمن را ناکام خواهند گذاشت و اقدامات کور دلانه آنان را خنثی می‌کنند.

القاصی مهر با تاکید بر اینکه مجلس قوی و انتخاب نمایندگان اصلح بسیاری از توطئه‌ها و آسیب‌های پیش رو را دفع خواهد کرد و زمینه بروز آن‌ها را از بین می‌برد، گفت: مجلس قوی و کارآمد می‌تواند مشکلات مختلف اعم از معضلات معیشتی، اقتصادی و فشار حوزه‌های مختلف را از بین ببرد و اقتدار نظام و عظمت کشور را تقویت کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف استان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه خاطرنشان کرد: قطع بر یقین برنامه ریزی برای اینکه آرای مردم طی چند ساعت جمع آوری شود آسان نیست اما با اشرافی که وجود داشته هم اکنون شاهد برگزاری انتخاباتی امن، رقابتی و سالم با مشارکت مطلوب در استان تهران هستیم.

وی ادامه داد: با تدابیر و اقدامات صورت گرفته تا کنون شاهد امنیت در همه حوزه‌ها هستیم و مردم استان تهران با اعتماد و اطمینان کامل پای صندوق‌ها حاضر شده اند.

القاصی مهر با اشاره به راه اندازی سامانه جامع انتخابات کشور گفت: با ایجاد این سامانه تمام فعالیت‌ها رصد و کنترل می‌شوند و وضعیت رأی دهندگان، صندوق‌های رأی و شرایط حوزه‌ها به طور متمرکز در استان در حال کنترل و رصد است و اشراف صد درصدی وجود دارد و در این زمینه راهبردهای چهار گانه مورد تاکید مقام معظم رهبری اعم از «امنیت»، «مشارکت»، «رقابت» و «سلامت» مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص وضعیت استان به لحاظ بروز تخلف در انتخابات اظهار کرد: تاکنون شاهد هیچ گونه پدیده خاصی در خصوص نا امنی در حوزه‌های انتخابیه استان تهران نبوده ایم و پرونده‌ای در این راستا تشکیل نشده و در صورت بروز، جرایم انتخاباتی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: امروز به جهت برگزاری انتخابات تمام مدیران و مسؤولان قضائی و دادستانی دوشادوش هیئت‌ها و عوامل اجرایی حضور دارند و تمام سعی بر این است که انتخاباتی در خور و شأن مردم برگزار شود.

القاصی مهر با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در ساعات پایانی رأی گیری در محل شعب حاضر می‌شوند، گفت: ضروری است که رصد و پیگیری‌ها در ساعات پایانی روز بیشتر شود.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

استقرار صندوق‌های اخذ رأی در ایستگاه‌های مترو

به منظور سهولت شرکت شهروندان و مسافران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، صندوق‌های اخذ رای در ایستگاه‌های منتخب مترو مستقر شده است.

بر همین اساس، صندوق‌های ثابت اخذ رای در ایستگاه‌های شاهد_ باقرشهر، حرم مطهر، جوانمرد قصاب و شهرری مستقر شده است. همچنین در برخی از ایستگاه‌های پرتردد مترو، همانند نبرد، پیروزی، ابن سینا، نیروهوایی و شهدا صندوق‌های سیار رای گیری، گذاشته شده است.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

انتخابات اخیر رقابت داخلی بین جریانات اصولگرا است

غلامحسین کرباسچی عضو حزب کارگزاران سازندگی و شهردار اسبق تهران با حضور در حسینیه ارشاد، عصر امروز رای خود را به صندوق انداخت.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون میزان رقابت در این انتخابات اظهار کرد: رقابت در انتخابات اخیر به نوعی یک رقابت داخلی بین جریانات اصولگرا است.

کرباسچی با اشاره به لیست‌هایی که با نزدیکی گفتمانی به جریان اصلاح طلب در این عرصه شرکت کردند گفت: این جریانات به شعر معروف «به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل» اقدام کردند و افرادی از آنها گفته‌اند که بنابر وظیفه و تکلیف نسبت به آینده کشور تلاش کردند تا بتوانند سهمی را در آینده ایفا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: ما برای این‌ دوستان آرزوی موفقیت می‌کنیم اما بر این باوریم که با توجه به شرایط کشور و ذهنیت منفی شکل گرفته نزد بخش قابل توجهی از مردم و به ویژه بدنه جریان اصلاح طلب، احتمالا شانس کمی نصیب این جریان خواهد شد.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

مردم هیچ‌گاه از حمایت از نظام دست برخواهند داشت

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در محل اخذ رای در کوی انقلاب نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه حضور در پای صندوقهای رای به اندازه نمازهای یومیه اهمیت دارد و واجب است اظهار کرد: انتخابات حرکتی برای مایوس کردن دشمنان این مرز و بوم است و همه ما همیشه پای کار نظام هستیم و این مردم هیچگاه از حمایت از نظام دست برخواهند داشت.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در محل اخذ رای در مسجد جعفر صادق(ع)  کوی سازمانی ستاد نیروی هوایی ارتش رای خود را به صندوق انداخت.

وی در حاشیه این مراسم گفت: جبهه حق و باطل کاملا مشخص و شفاف است و جبهه باطل به شدت به دنبال هدف قرار دادن باورهای مردم ما و کاستن حضور مردم در انتخابات است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به تنهایی در شرایط کنونی پرچم جبهه حق را برافراشته کرده است و در میدان مبارزه حضوری فعال دارد افزود: حضور در انتخابات برکات زیادی دارد اول اینکه نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد و همچنین باعث رشد و شکوفایی کشور از همه لحاظ و بهبود شرایط اقتصادی می شود.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه ما در ستاد کل نیروهای مسلح پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات وظیفه داریم که امنیت و سلامت انتخابات و صندوقهای رأی را تامین کنیم اظهار کرد: از مدتها قبل تمهیدات متعددی اندیشیدیم و قرارگاه های مختلفی برای تامین امنیت انتخابات تشکیل شد بخش فرماندهی انتظامی و امنیتی کاملا هوشیار و بیدار هستند و از مدتها قبل تمام تحرکات را رصد کرده اند تا خللی برای روند رای گیری اتفاق نیفتد.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حضور در پای صندوقهای رای به اندازه نمازهای یومیه اهمیت دارد و واجب است خاطر نشان کرد: همه ما موظفیم به همراه خانواده در انتخابات شرکت کنیم حتی کسانی که هنوز به سن رای دادن نرسیده اند باید بیایند و این فعالیت اجتماعی را یاد بگیرند لذا بنده هم با تمام اعضای  خانواده اینجا آمدم.

وی تصریح کرد: این حرکت نمایشی است برای مایوس کردن دشمنان این مرز و بوم است تا بدانند که ما همیشه پای کار نظام هستیم و این مردم هیچگاه از حمایت از نظام دست برخواهند داشت.

بازداشت فردی که قصد ایجاد تهدید با سلاح سرد داشت

رئیس ستاد امنیت انتخابات استان تهران از بازداشت یک فرد که قصد ایجاد تهدید با سلاح سرد داشت، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن نایبی در جمع خبرنگاران درباره شرایط امنیت انتخابات در استان تهران، گفت: تاکنون مورد خاص امنیتی که موجب ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات شود، نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در شش ماه گذشته در ستاد امنیت انتخابات در استانداری تهران انجام داده‌ایم، اظهار داشت همه اقدامات لازم از زمان ثبت نام، روند بررسی صلاحیت‌ها، رصد فضای واقعی و مجازی، تامین ملزومات انتخابات از جمله تعرفه، مهر و صندوق و موارد دیگر با پیوست امنیتی انجام شد.

به گفته رئیس ستاد امنیت انتخابات استان تهران، امنیت شش هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رای را به فراجا سپردیم که البته باید از سپاه محمد رسول الله (ص) و سپاه سیدالشهدا، دستگاه‌های اطلاعاتی و دستگاه قضاییه تشکر کنم که به تامین امنیت انتخابات کمک کردند.

نایبی ادامه داد: امنیت شعب و سطح شهر با وجود تهدیداتی که از قبل متصور بود، تامین شد و مساله خاصی ایجاد نشده است و امیدواریم با همین روال انتخابات برگزار شود. 

نایبی درباره حادثه امنیتی در داراآباد تصریح کرد: فردی می‌خواست تهدیدی با سلاح سرد انجام دهد که با حضور عوامل امنیتی این تهدید منتفی شده و نتوانسته ضربه‌ای برند. این فرد بازداشت شده است. فرد مجروحی در این اتفاق وجود نداشته است و آن فرد هم کار خاصی نتوانسته انجام بدهد.

احتمال تمدید ساعت رای‌گیری انتخابات در استان تهران

عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران درباره احتمال تمدید ساعات رای‌گیری در استان تهران گفت: تمدید ساعت رای‌گیری برعهده وزیر کشور است و براساس گزارش‌هایی که از استان‌ها دریافت خواهند کرد، تصمیم گرفته می‌شود و ابلاغ خواهند کرد.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید احتمال تمدید وجود دارد اما به ساعات پایانی و تصمیم وزیر کشور موکول می‌کنیم. 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا از شعب درخواست تعرفه اضافی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر که ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه است، تقاضای دریافت تعرفه اضافی نداشته‌ایم. البته در برخی از شعب تعرفه‌ای که در اختیار داشتن به دلیل ازدحام جمعیت مصرف شده است. البته اگر ۹۰ درصد تعرفه‌ها مصرف شود قطعا تقاضای تعرفه اضافی خواهند داشت.

جوهری با بیان اینکه در حال حاضر تقاضای تعرفه نداشتیم، تصریح کرد: برای بحث تخلفات تدبیری در ستاد استان تهران داشتیم، ضمن اینکه در شهرستان‌ها شماره‌ای را برای گزارش تخلفات اعلام کرده بودیم. برای اولین بار شماره ۴۵۵۰۰ را نیز اعلام کردیم و افراد می‌توانند گزارش‌های خود را به این شماره اطلاع دهند.

وی افزود: یکی، دو گزارش داشتیم که به محض اعلام تخلف، دوستان ما در مجموعه دادگستری اقدام لازم را انجام داده‌اند. 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنید نتایج چه زمانی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: شمارش آرا بستگی به میزان مشارکت مردم دارد. در حال حاضر نمی‌توان در این خصوص پیش‌بینی لازم را انجام دهیم. در شهرستان‌ها البته پیش بینی می‌کنیم روز بعد آمار را اعلام کنیم.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

حضور در انتخابات مصونیت بخش کشور و موجب ابهت نظام در چشم دشمنان است

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نخستین دقایق آغاز رای گیری با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات گفت: از ملت بزرگ ایران دعوت می کنیم تا هر چه زودتر پای صندوق‌های رأی بیایند و این واجب شرعی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اقتدار، تداوم و قوی تر شدن انقلاب اسلامی به شرکت در پای صندوق‌های رأی بستگی دارد، افزود: از اینرو فرماندهان و کارکنان نیروی پدافندهوایی ارتش برای انجام این تکلیف شرعی اول وقت اقدام کرده تا این فریضه را انجام دهند.

امیر سرتیپ صباحی فرد تصریح کرد: امیدواریم ملت بزرگ ایران یکبار دیگر با حضور پر شکوه خود در پای صندوق های رای، حماسه دیگری را رقم بزنند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی گفت: حضور عظیم مردم در عرصه‌های مختلف بویژه انتخابات مصونیت بخش کشور و حافظ منافع ملت است و موجب ابهت نظام در چشم دشمنان خواهد بود.

حجت الاسلام محمد بهمن رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش نیز مشارکت گسترده مردم در انتخابات را نشانه قدرت معنوی جمهوری اسلامی خواند و افزود: نیروهای مسلح همگام با سایر مردم ایران با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر حماسه ای باشکوه و ماندگار می آفرینند.

 وی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی همه افراد جامعه است و باعث پایداری نظام جمهوری اسلامی و پاسداری از ولایت فقیه خواهد شد.

حجت‌الاسلام بهمن با تأکید بر حضور حداکثری ملت در انتخابات گفت: هرچه حضور مردم بیشتر باشد استحکام و اعتبار نظام و کشور بیشتر می شود و به همین دلیل فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) همیشه بر حضور هرچه بیشتر مردم تأکید دارند.

 در ساعات اولیه انتخابات فرماندهان، مسئولان، کارکنان تمامی مناطق، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و گروه‌های پدافندی ارتش به همراه خانواده‌های محترم با حضور در پای صندوق‌های رأی به ندای رهبرشان لبیک گفتند.

مشارکت مردم در انتخابات نسبت به انتخابات مجلس یازدهم بهتر است

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در جمع خبرنگاران گفت: از ماه‌ها قبل عوامل اجرایی کشور دستگاه‌های انتظامی، شورای نگهبان برنامه ریزی متعددی داشتند و با آغاز فرایند انتخابات و رای گیری شاهد حضور مردم پای صندوق رای بودیم.

وی تاکید کرد: از ابتدای صبح تا به الان که در خدمت شما هستیم، گزارش و مشکل خاصی نداشتیم. گزارشات جزئی در مورد تاخیر کار شعب بود که مشکلات رفع شد. از عوامل اجرایی تشکر می‌کنیم. در بازدیدی که از ستاد انتخابات داشتیم فرآیند به صورت روان در حال طی شدن است همچنین انتخابات الکترونیکی در چهار حوزه آبادان، ملایر، قم و رشت به صورت روان در حال انجام است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: از مردم درخواست داریم در زمان اولیه آرای خود را به صندوق ها بیندازند و این کار را به ساعات پایانی نیندازند.

وی تصریح کرد: مشکل خاصی در حوزه امنیت انتخابات نداشتیم و بیش از ۲۵۰هزار نیرو مسئولیت انتخابات را برعهده دارند. طبق شواهد میدانی به دست آمده از ناظرین درصد مشارکت خوب بوده است و حتی نسبت به انتخابات مجلس یازدهم این مشارکت بهتر بوده است. آمار نهایی و تکمیلی  پس از اتمام فرایند اعلام می‌کنیم.

طحان نظیف گفت: طبق پیش بینی‌ها میزان تعرفه برای هر شعب پیش بینی شده است و اگر از درصدی که پیش بینی شده است بیشتر نیاز باشد تامین می شود. تا الان مشکل خاصی برای تعرفه نداشتیم و تعرفه به میزان کافی است.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

بازدید سخنگوی شورای نگهبان از حوزه انتخابیه حسینیه ارشاد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از حوزه انتخابیه حسینیه ارشاد بازدید کرد و در جریان فرآیند رای‌گیری قرار گرفت.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

نیروی زمینی ارتش تمام تلاش خود را در جهت تسهیل برگزاری انتخابات پای کار آورده است

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز (جمعه) پس از انداختن ر‌‌أى خود در صندوق انتخابات و شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم از همان ساعات اولیه در پای صندوق‌های رأى گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از همه کسانی که با حضور پرشور، بی‌ریا، با معرفت، با بصیرت و دشمن‌شکن خود این صحنه‌ی عظیم و ارزشمند را رقم زده و دشمنان را از دستیابی به خیال واهی و باطل خود ناکام گذاشتند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش پس از انقلاب در تمامی عرصه‌ها به ویژه عرصه‌هایی که امنیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور در آنجا مطرح بوده، به عنوان یک نیروی پیشران، بانشاط و بابصیرت همواره حضور بهم رسانده و امروز هم در عرصه‌ انتخابات در تمامی اماکن نظامی خود اعم از پادگان‌ها و منازل سازمانی نقش‌‌آفرینی می‌کند و بدین وسیله با حضور حداکثری و زودهنگام کارکنان در پای صندوق‌های رأى، بار دیگر ولایتمداری خود را به منصه ظهور رسانده است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به امنیت کامل مرزهای کشور تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش با استقرار ۱۱ تیپ خود در مرزهای سراسر کشور امنیت مثال‌زدنی را در کنار سایر نیروهای مسلح به ارمغان آورده است و علاوه بر این امروز با حضور مجموعه کارکنان اداره بهداشت امداد و درمان و همچنین تیزپروازان هوانیروز تمام تلاش خود را در تسهیل برگزاری انتخابات پای کار آورده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: حضور پرشور سربازان به ویژه رأى اولى‌ها که با تربیت ولایی در این عرصه‌ی مهم، خطیر و سرنوشت‌ساز انتخابات گام برداشته‌اند، بی‌شک مایه‌ی مباهات، افتخار و غرور است.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

مشارکت مردم در انتخابات معادلات جهانی را به نفع ما رقم خواهد زد

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز در نخستین دقایق آغاز رای گیری، به همراه حجت الاسلام والمسلمین قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو با حضور در مسجد امام صادق(ع) کوی انقلاب در محل اخذ رای گیری آراء خود را به صندوق انداختند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات نسبت به سایر دوره ها با بیان اینکه این که امروز دشمنان ایران و نظام اسلامی با انواع ترفند ها، جنگ های شناختی و عملیات روانی در پی مایوس کردن و عدم حضور ملت در پای صندوق های رای و انتخابات هستند هستند گفت: حضور و مشارکت بالای مردم و ملت شریف ایران اسلامی در انتخابات نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد و معادلات جهانی در سطح بین الملل را به نفع ما رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه انتخابات و شرکت در آن یک تکلیف ملی و الهی است و هر انسانی باید برای سعادت خود و کشورش در انتخابات شرکت کند افزود: حضور در انتخابات یک نوع عبادت است و کارکنان و خانواده های نیروی هوایی ارتش در صف اول و خط مقدم این عبادت قرار دارند و آماده پاسخ گویی و لبیک به پیام مقتدای خودشان فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) در هر لحظه ای هستند و تا آخرین نفس از آرمانهای این انقلاب دفاع خواهند کرد.

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه کارکنان و خانواده های ارتش و بویژه نیروی الهی هوایی مقتدر و غیور ایران اسلامی، این نظام و انقلاب را که با خون هزاران شهید لاله به خون خفته به ثمر رسیده، از آن خود می دانند و در حفظ و حراست از آن سر پا نمی شناسند تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش همیشه و در همه عرصه ها جز اولین ها بوده است و امروز نیز با قرار گرفتن در خط مقدم و با بصیرت بالای کارکنان و خانواده های خود مهر تاییدی بر ولایتمداری خود به این آب و خاک خواهد زد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش نیز با بیان اینکه شرکت در انتخابات حق هر انسان است که در آینده خود مشارکت و حضور فعال داشته باشد، اظهار کرد: کارکنان و خانواده های نیروی هوایی ارتش، ارتش قهرمان و مردم عزیز اسلامی ایران همیشه و در همه برهه های حساس، حماسه ساز بوده اند و همواره حضورشان موجب تقویت نظام شده است.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

وزیر اطلاعات رای خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات با حضور در دبستان دخترانه بهار رای خود را به صندوق انداخت. 

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم سه استان پیشرو در انتخابات

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: براساس آخرین آمار، ۴۷ درصد از رأی‌دهندگان زنان و ۵۳ درصد مردان هستند. ۸۶ درصد از رأی‌دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد گواهینامه و کمتر از ۱ درصد با پاسپورت و کارت پایان خدمت رأی دادند.

وی همچنین افزود: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان از استان‌های پیشرو در انتخابات ۱۱ اسفند هستند.

۱۵ نفر به اتهام تبلیغات غیرقانونی در اطراف شعب اخذ رای در استان کرمان دستگیر شدند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از بازداشت ۱۵ نفر از سوی نیرو‌های فراجا به اتهام تبلیغات غیرقانونی در اطراف شعب اخذ رای در سراسر استان کرمان خبر داد.

سید مهدی قویدل از بازداشت ۱۵ نفر از سوی نیرو‌های فراجا به اتهام تبلیغات غیرقانونی در اطراف شعب اخذ رای در سراسر استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: در این رابطه برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است و در اسرع وقت به جرایم و تخلفات صورت گرفته از سوی مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان کرمان اعلام کرد:در حال حاضر ۵۲ شعبه ویژه در دادگاه‌ها و دادسرا‌های عمومی و انقلاب سراسر استان به صورت دائم در حال فعالیت هستند و تخلفات و جرایم انتخاباتی را رصد می‌کنند.

قویدل خاطرنشان کرد:حسب دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان دو موضوع سلامت و امنیت انتخابات در دستور کار ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان است و تدابیر لازم در این رابطه از سوی نیر‌های فراجا، و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان کرمان اتخاذ شده است.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

مشارکت ظریف در انتخابات

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه سابق کشورمان وی صبح امروز با حضور در مدرسه ای در حوالی منزل خود، در انتخابات شرکت کرد.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

با حضور مردم دشمنان نمی‌توانند در کشور نفوذ کنند

 آیت‌الله سیدمحمد غروی امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از ثبت رأی خود در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معنای انتخابات حضور مردم در صحنه است، اظهار کرد: پایبندی و باورمندی مردم به نظام در انتخابات مشخص می‌شود، در نتیجه هر چه انتخابات پرشورتر، خرسندی دوستان نیز بیشتر خواهد بود.

وی افزود: قوای مختلف نظام با قانون اساسی مشخص می‌شود و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باعث می‌شود سازوکارهای خوبی برای نظام ارائه شود و مجلس با قوت و قدرت، مشکلات مردم را حل و فصل کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: قوانین توسط نمایندگان تصویب می‌شود و نظارت بر عملکرد مسئولان و وزیران را مجلس عهده‌دار است، در نتیجه مجلس جایگاه خاصی دارد.

وی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هم در مقاطع خاص و هم در شرایط عادی، نظارت بر عملکرد رهبری و تشکیلات زیر مجموعه توسط خبرگان وجود دارد و این مجلس می‌تواند ضریب اطمینان مردم را بالا ببرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه تاکید کرد: با حضور مردم دشمنان نمی‌توانند در کشور نفوذ کنند و تاثیری در جامعه داشته باشند.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

وزیر امور خارجه رای خود را به صندوق انداخت

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حضور در مسجد دانشگاه صنعتی شریف تهران در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت و رای خود را به صندوق انداخت. 

مردم با قصد قربت در انتخابات شرکت کنند

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: امیدواریم مردم با شور، حماسه و قصد قربت در انتخابات شرکت کنند.

آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار ظهر امروز در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد از ثبت رأی خود در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: امیدواریم مردم با شور، حماسه و قصد قربت در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: بر حضور مردم در انتخابات عناوین متعددی منطبق می‌شود، در این عمل هم اهتمام به امور مسلمین، هم اجابت دعوت مسلمین هم نصیحت لائمه المسلمین و هم نفع بخشیدن به کشور و انقلاب و هم عزت و کرامت این ملت عزیز است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: ملت عزیز در این ۴۵سال پیوسته در راه حق گام برداشته و در این راه شهید و هزینه‌های مختلف داده‌اند، ان‌شاالله با مشارکت فراگیر در انتخابات، بهترین گزینه‌ها انتخاب و یک مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کارآمدی محقق شود.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

معاون اول قوه قضاییه رای خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام محمدمصدق، ظهرامروز جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور در مصلی تهران آرای خود را برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صندوق انداخت.

برگزاری و نظارت بر انتخابات توسط مردم، از افتخارات جمهوری اسلامی است

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز ضمن حضور در شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد تهران و بازدید از نحوه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: ازدحام برخی شعب اخذ رای نشان می‌دهد که شرکت در انتخابات برای مردم مهم است و امیدواریم ملت ایران انتخاب دقیق و آگاهانه‌ای را داشته باشند.

وی افزود: شورای نگهبان موظف به نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات است و ما از همان دقایق ابتدایی اخذ رای، نظارت خودمان بر امر اجرای انتخابات را در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در تهران و هیات‌های مراکز استان‌ها آغاز کرده‌ایم.

طحان نظیف ادامه داد: شورای نگهبان گزارش‌هایی را که درباره تخلفات احتمالی در امر برگزاری انتخابات دریافت می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد، اما تا عصر امروز گزارش خاصی مبنی بر وقوع تخلف در انتخابات نداشته‌ایم و صرفا گزارش‌هایی درباره موارد جزئی مبنی بر تاخیر در شروع رای‌گیری در بعضی شعبه‌ها بوده است که مسائل را بررسی و حل کرده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در این دوره از انتخابات، از ۲۳۰ هزار ناظر مردمی که از اقشار مختلف جامعه هستند، استفاده می‌کند و نظارت بر انتخابات را عملا این عزیزان در کنار ۶۲ هزار ناظر خود نامزدهای انتخاباتی انجام می‌دهند. همچنین عموم مردم می‌توانند گزارش تخلفات خود را از طریق سامانه «مردم ناظر» به شورای نگهبان ارسال کنند.

طحان نظیف بیان کرد: عموم شهروندان تا آخرین لحظه اخذ رای می‌توانند هر گزارش و مشکلی را که درباره روند رای‌گیری در شعب مختلف داشتند از طریق سامانه اینترنتی «مردم ناظر» اعلام کنند و به این ترتیب، به نوعی تمام مردم کشور می‌توانند ناظر انتخابات امروز باشند.

وی در پایان گفت: در مجموع حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم عوامل اجرایی انتخابات امروز هستند که ۲۳۰ هزار نفر از آن‌ها را ناظران مردمی شورای نگهبان تشکیل می‌دهند‌. جمهوری اسلامی این افتخار را دارد که برگزاری و نظارت بر انتخابات آن توسط مردم انجام می‌شود.‌

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

بازدید وزیر اطلاعات از ستاد انتخابات کشور

حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب از ستاد انتخابات وزارت کشور بازدید کرد.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

مردم در این انتخابات مانند همیشه دشمن را شکست خواهند داد

سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، امروز ۱۱ اسفندماه با حضور در مسجد شهدا (بناها) پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همیشه در تمام بحران‌های این نظام و انقلاب طی ۴۵ سال، این مردم بودند که به صحنه آمدند و هر زمان با حضور مردم در صحنه، دشمن ما شکست خورده است.

وی افزود: مسئله انتخابات نیز همین‌گونه است، دشمن برای انتخابات فعلی طمع کرده بود که با وجود بعضی از مشکلات، مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و این موضوع را وسیله‌ای در ارزیابی خود قرار می‌داد که مردم از سمت نظام کنار رفته‌اند تا تهاجم خود را به نظام جدی‌تر کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم در این انتخابات نیز مانند همیشه دشمن را شکست داده و آن را ناامید خواهند کرد و امیدواریم با فعالیت و زحمات کارگزاران انتخابات و همت مردم در این انتخابات، دشمن کاملاً ناامید شده و در این مرحله نیز مانند تمام مراحل شکست بخورد.

استعلامات آنلاین از زیرساخت همراه اول و مخابرات انجام می‌شود

محمد مهدی اله‌یار، رئیس کمیته فناوری اطلاعات استانداری تهران در جمع خبرنگاران با تاکید بر آنلاین بودن همه شعبات اخذ رای استان تهران گفت: ۱۰۰ درصد شعب اخد رای در استان تهران به صورت آنلاین هستند و تمامی استعلامات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا ۱۰ صبح فقط یک درصد از شعبات آفلاین بودند که پس از رفع نقص، تمامی کدهای ملی رای داده شده استعلامات ثبت شد تا از رای دادن تکراری جلوگیری شود.

به گفته رئیس کمیته فناوری اطلاعات استانداری تهران، برای استعلامات آنلاین از زیرساخت‌های همراه اول و مخابرات استفاده می‌کنیم و به صورت بهره ۸۱ درصد، ۱۶ درصد ازussd و دایال آپ سه درصد استفاده شد.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

بازدید دادستان کل کشور و رئیس دفتر رئیس‌جمهور از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور و غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دقایقی قبل از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کردند.

در جریان این بازدید، نحوه عملکرد سامانه مردم‌ناظر تشریح شده و گزارشی از عملکرد سامانه از صبح امروز و نظارت بر انتخابات و پیگیری گزارش‌های مردمی از سوی دست‌اندرکاران ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ارایه شد.

زمان اخذ رای تا ساعت ۲۰ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور از تمدید رای‌گیری در شعب سراسر کشور تا ساعت ۲۰ خبر داد.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تشکر از ملت شریف ایران  اسلامی  با عنایت به گزارش های دریافتی از حوزه های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر حضور گسترده مردم در شعب اخذ رای و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای، با موافقت وزیر محترم کشور، به استناد تبصره ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رای به مدت ۲ ساعت یعنی تا ساعت ۲۰:۰۰ در سراسر کشور تمدید می گردد.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

میزان مشارکت بیشتر باشد، نتیجه دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر می‌شود

علی بهادری جهرمی با حضور در ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران گفت: حماسه ملی که امروز مردم ایران در حال رقم زدن آن هستند، تبلور نمایش اراده ملت است. این حماسه با کمک آحاد مردم، رسانه‌ها و عوامل اجرایی که از ماه‌ها قبل این فضا را فراهم کردند، در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد: از ساعت‌های ابتدایی صبح علی رغم تغییر قانون انتخابات و تغییر فرآیندها گزارش‌ها حاکی از آن است که در فرآیندهای اجرایی مسئله خاص یا ویژه‌ای وجود نداشته و فرآیند انتخابات با مشارکت مردم در حال انجام است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بخشی از مردم در ساعات ابتدایی صبح پای صندوق‌های رای می‌آیند و بخشی از جوان‌ترها هم در ساعات بعدظهر رای می‌دهند، اظهار داشت: از همه می‌خواهم هر چه زودتر رای خود را به صندوق بیاندازند و نگذارند که دیگران برایشان تصمیم بگیرند و خودشان بیایند برای تاثیرگذاری در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی رأی بدهند.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد، حتما نتیجه دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر خواهد بود، تصریح کرد: هر چه دایره تضارب آرا گسترش پیدا کند، زودتر فرآیند نتیجه‌گیری محقق می‌شود. هر چه افراد مختلف با سلیقه‌های متفاوت پای صندوق‌های رای بیایند، باعث بهتر نتیجه دادن انتخابات و تاثیر انتخابات در زندگی مردم می‌شود.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

تا به امروز تخلف خاصی پیش نیامده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی‌آزاد در جریان بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشوری پویا، تعیین‌کننده و موثر در منطقه و جهان است.

وی با بیان اینکه امروز هر نوع تحولی در ایران مورد توجه خیرخواهان و بدخواهان است، اظهار داشت: ملت ایران در این ۴۵ سال در همه صحنه‌ها بدخواهان را مایوس و خیرخواهان را امیدوار کرده است. امروز که ۱۱ اسفند و روز سرنوشت‌ساز است، خیرخواهان را خرسند کنیم و ملت ایران به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت نظارت بر روند انتخابات و دریافت گزارش‌های تخلف، تصریح کرد: ما از چند ماه گذشته ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی را در تهران و استان‌ها تشکیل دادیم. تا به امروز تخلف خاصی پیش نیامده و فقط موارد معدودی منجر به تشکیل پرونده شده است.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

تلاش بخش نظارت، امانت‌داری از رای مردم است

لامحسین اسماعیلی عصر امروز در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در سخنانی گفت: وظیفه خودم می‌دانم که از مردم عزیز، بصیر آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی که امروز  بر اساس گزارش‌هایی که تا این ساعت از مبادی مختلف به دست ما رسیده است، بیانگر حضور پرشور و آگاهانه مردم است، به نوبه خودم تشکر کنم.

وی با بیان اینکه برابر گزارش‌هایی که از بخش اجرا و نظارت داریم، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر در حوزه اجرا و بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در امر نظارت عهده‌دار موضوع نظارت هستند، اظهار داشت: تمام تلاش همت عزیزان بخش نظارت آن است که در کنار خادمین و مجریان امین برگزارکننده انتخابات، به عنوان ضریب اطمینان مضاعف، سلامت امر انتخابات و امانت‌داری رای مردم را با تلاش‌های خود پاس بدارند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: این جمعیت و خیل عظیم ناظران این اطمینان را به مردم می‌دهد که آرای آنها به عنوان امانت‌های شرعی، قانونی و الهی پاس داشته می‌شود و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

اسماعیلی با اشاره به فعالیت سامانه مردم ناظر در انتخابات امروز تصریح کرد: برابر گزارش‌هایی که اعلام شده، امسال از نظارت‌های مردمی بهره حداکثری گرفته شده است و از طریق سامانه «مردم ناظر» مردم هم به صحنه آمدند که از اقدامات شایسته و مورد تقدیر است.

وی افزود: اطمینان داریم که در ادامه کار و ساعات باقی مانده هم حضور بیشتر مردم و هم تلاش و همت مضاعف مجریان و ناظران محترم انتخابات را شاهد باشیم.

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

جهانگیری رای خود را به صندوق انداخت

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم صبح امروز با حضور در یکی از شعب رای‌گیری در تهران، رای خود را به صندوق رای انداخت. 

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

منوچهر متکی رای خود را به صندوق انداخت

منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه، ساعتی پیش با حضور در مسجد ابوذر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت و رای خود را به صندوق انداخت. 

نرخ مشارکت را به نیابت از وزارت کشور اعلام نکنید

علیرضا فخاری، استاندار تهران در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان تهران، گفت: شاهد رشد مشارکت مردم هستیم و پیش‌بینی ما این است هرچه به مراحل پایانی برویم، روند مشارکت بیشتر می‌شود.

وی درخصوص گمانه‌زنی از میزان مشارکت در انتخابات، اظهار داشت: هنوز نمی‌توانیم نرخ مشارکت را اعلام کنیم زیرا باید رای‌گیری به پایان برسد تا ما به قطعیت برسیم. پس از پایان رای‌گیری، نرخ مشارکت اعلام خواهد شد. 

استاندار تهران با بیان اینکه اکنون حضور مردم در برخی شعب نسبت به صبح و ظهر بیشتر شده و در برخی شعب کمتر شده است، تصریح کرد: هرکسی اظهارنظر کند، گمانه‌زنی فردی کرده و مسئولیتش با خود است و هیچ کس حق ندارد به نیابت وزارت کشور، آمار نرخ مشارکت را اعلام کند.

فخاری ادامه داد: میزان مشارکت در انتخابات براساس برآوردهای قبلی بوده و همان چیزی که برآورد شده، محقق شده است. 

وی درباره احتمال تعطیلی فردای برخی مدارس که به عنوان برخی معلمان به عنوان بخش اجرایی حوزه انتخابات همکاری داشته‌اند، در شمارش آرا همکاری دارند و مدارس زیادی هم محل اخذ رأی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: با آموزش و پرورش در حال هماهنگی هستیم تا درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی این مدارس تصمیم‌گیری کنیم.

باید از مردم قدردانی کرد

سیامک ره‌پیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان عصر امروز در جریان بازدید دادستان کل کشور و رئیس دفتر رئیس‌جمهور از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: امروز با لطف خدا انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان در حال برگزاری است و تاکنون به لطف خدا بر اساس گزارش‌ها و اخباری که در اختیار ما قرار گرفته، حاکی از حضور پر شور و نشاط مردم است.

وی با بیان اینکه در امر برگزاری انتخابات معمولاً از دست‌اندرکاران مجریان ناظران و اصحاب رسانه تشکر می‌کنیم اما در واقع تشکر اصلی برای ملت ایران است، اظهار داشت: باید از مردم قدردانی کرد که علاقه‌مند به منافع ملی، امنیت و استقلال کشور هستند و در برهه‌های مختلف نشان دادند که از پایه‌های نظام مردم‌سالاری دینی دفاع می‌کنند. 

قائم مقام دبیر شورای نگهبان ادامه داد: در ایام گذشته در مراسمات نظیر مثل ۲۲ بهمن ملاحظه کردیم که مردم برای حفظ استقلال و امنیت کشور وارد میدان شدند.

ره‌پیک با تاکید بر اینکه صحنه انتخابات هم با هدایت‌های مقام معظم رهبری صحنه‌ی دیگری برای نمایش قدرت ملت ایران است، تصریح کرد: امیدواریم بعد از پایان رای‌گیری و شمارش آرا هم مردم شریف ایران سربلند باشند و همانطور که رهبری فرمودند انتخابات باعث افزایش قدرت ملی و حفظ منافع ملی کشور بشود و در آینده نیز شاهد تشکیل مجلسی قوی در کشور باشیم.

مهلت اخذ رای دو ساعت دیگر تمدید شد

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: با عنایت به گزارش‌های دریافتی از ازدحام مردم در صف رای با تایید وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، به استناد تبصره ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدت انتخابات دو ساعت دیگر تمدید شد.

مدارسی که شعبه اخذ رای هستند، فردا تعطیل خواهند بود

سید عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران، گفت: ساعات اخذ رای تمدید شده و شمارش آرا زمان‌بر خواهد بود، بنابراین بنا به صلاحدید استاندار تهران، مدارسی که محل اخذ رأی در استان هستند، فردا تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهر تهران به دلیل کثرت آرا و طولانی‌تر شدن شمارش آرا، احتمالا این تعطیلی‌ها بیشتر خواهد بود که اگر تصمیم جدید اخذ شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حضور سردار قاآنی، بهزاد نبوی و حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای در ‍پای صندوق رای

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه رای خود را به صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.

بهزاد نبوی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه‌ای فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با حضور در پای صندوق اخذ رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

همه مدارس استان تهران تعطیل شد

عباس جوهری در جمع خبرنگاران در حاشیه ستاد انتخابات کشور گفت: همه مدارس سطح استان تهران فردا تعطیل خواهد بود.

زمان اخذ رای تا ساعت ۲۴ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۳ اعلام کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به گزارش‌های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور و درخواست استانداران  مبنی بر استقبال گسترده و  ازدحام مردم در شعب اخذ رای، وزیر محترم کشور به استناد تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با تایید شورای نگهبان مدت زمان اخذ رای در سراسر کشور را تا ساعت۲۴:۰۰ (۱۲امشب ) تمدید نمودند.

یادآور می‌گردد استانداران محترم می‌توانند به تشخیص خود در حوزه‌هایی که نیاز به تمدید ندارند را راسا اعلام نمایند.

میزان مشارکت پس از پایان اخذ رای، اعلام می‌شود

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

هادی طحان نظیف شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان گفت: عوامل نظارتی شورای نگهبان متشکل از ۲۳۰ هزار نفر از ناظران مردمی هستند که در کنار عوامل محترم اجرایی از آغازین ساعات و دقایق رای‌گیری در کنار این عزیزان بودند و بر روند انتخابات نظارت داشتند.

وی با بیان اینکه در گزارش‌های میدانی مشکل خاصی نبوده است، اظهار داشت: من بعد از ظهر در شهر تهران در چند شعبه اخذ رای حضور پیدا کردم و الحمدالله با مشکل خاصی مواجه نبودیم. سامانه مردم ناظر هم از ابتدا گزارش‌هایی که از طرف مردم ارسال می‌شود را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: با همکاری خوبی که با همکاران اجرایی و نظارتی وجود داشته، روند انتخابات روان و بدون مشکل بوده و گزارش‌های متعددی را از سامانه دریافت کردیم و همه موارد را هم پیگیری کردیم؛ لذا روند نظارتی با خلأ و نقصانی مواجه نبوده است.

به گفته طحان نظیف، آنچه برای ما مهم است این است که آرای مردم تا آخرین لحظه اخذ شود؛ خصوصاً در مناطقی از کشور که با برودت هوا مواجهیم تمام تلاش‌مان بر این است که آرای مردم اخذ شود و این آمادگی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات در سلامت و صحت همچنان در حال انجام است و همچنان هم اگر گزارشی را از مردم دریافت کنیم تا انتها پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: حسب گزارشی که داریم در برخی از مناطق شعب با ازدحام مواجهیم که جای نگرانی وجود ندارد؛ برای ما بسیار حائز اهمیت است که آرای همه مردم اخذ شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره آمار اولیه از میزان مشارکت در انتخابات خاطرنشان کرد: چون در حال رای‌گیری از مردم هستیم، طبیعتاً آمار رسمی و مشارکت را باید در انتهای رای‌گیری بررسی کنیم. ان‌شاءالله بعد از پایان فرآیند اخذ رای میزان مشارکت هم اعلام می‌شود.

طحان نظیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توییت عجیب محمدباقر قالیباف که در آن از عبارت «فقط پیروزی در انتخابات مهم نیست، افزایش مشارکت اولویت است»، ابراز داشت: بلاخره رقبا در فضای سیاسی ممکن است صحبت‌هایی را مطرح کنند و به زعم خود مردم را دعوت به مشارکت یا لیست کنند. ما همچنان درحال اخذ رأی از مردم هستیم و هنوز صندوقی باز نشده است که بتوان نسبت به نتایج اعلام نظر داشت.

وی افزود: من چون متن این پیام [توییت] را نخوانده‌ام، اجازه دهید نسبت به محتوای آن اظهار نظر نکنم، ولی در فضای سیاسی بالاخره اینگونه موارد مطرح می‌شود.

احمدی‌نژاد رای داد

حضورِ علما، وزرا، سیاسیون و چهره‌های نظامی درکنارِ مردم پای صندوق‌ها

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسبق شامگاه جمعه آرای خود را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مدرسه میعاد محله نارمک تهران به صندوق انداخت.

آغاز فعالیت ادارات استان تهران با دو ساعت تاخیر

سید عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به حضور تاثیرگذار کارمندان دولت در امر برگزاری انتخابات و‌ تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲۴ و طولانی شدن شمارش آرا گفت: با تصمیم استاندار کلیه ادارات دولتی استان تهران فردا شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ با دو ساعت تاخیر و از ساعت ۱۰:۰۰ صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز