خبرگزاری کار ایران

سیداحمد خاتمی:

مباحث مطرح شده درخصوص هیات رییسه خبرگان ششم صرفاً گمانه‌زنی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۸۱۳

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: درخصوص ریاست و هیات رئیسه خبرگان ششم، اعضا تصمیم خواهند گرفت و آنچه در مطبوعات گفته می‌شود، صرفاً گمانه‌زنی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در نشست خبری خود در پایان آخرین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سخنانی گفت: ما به روال چهاردهمین اجلاسیه مجلس خبرگان دوره پنجم را در ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه برگزار کردیم، طبق روال ۱۴ نفر از خبرگان سخنرانی کردند. یک ضیافت رییس خبرگان بود که ریاست جمهوری هم تشریف آوردند و حدود دو ساعت این جلسه به طول انجامید و ۲۵ نفر از خبرگان مطالب خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: آنچه در جریان اجلاسیه مطرح بود تقدیر و تجلیل از مردم عزیز بود که در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و انتخابات به صحنه آمدند و باشکوه در عرصه حضور داشتند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع معیشت مردم، اظهار داشت: نکته دیگر دغدغه معیشت مردم و گرانی‌ها بود که اعضای خبرگان در این خصوص به ویژه گرانی‌های هفته‌های آخر منتهی به انتخابات نگرانی‌ها و مباحث مدنظر خود را مطرح کردند که این خلاف حکمت و تدبیر بود و رئیس‌جمهور این را پذیرفته و گفتند برخورد مناسب را با این قصه داشتیم.

خاتمی با اشاره به دیگر مباحث تصریح کرد: دغدغه معیشت مردم را مطرح کردیم که رئیس‌جمهور ۱۱ قلم کالاهای اساسی مردم است که این اقلام با کالابرگی که داده می‌شود، ان‌شاءالله تلاش می‌شود ثابت بماند و بخشی از مشکل مردم در این عرصه حل شود.

وی افزود: نکته دیگری که اکثر خبرگان بر آن تاکید کردند، بی‌حجابی‌های عامدانه که به قصد دهن‌کجی به اسلام و ارزش‌های نظام اسلامی انجام می‌شود و از رنج‌های اعضای خبرگان رهبری است. آنها درخواست کردند تدبیر و برنامه‌ریزی شود؛ نمی‌خواهیم مسئله امنیتی شود ولی هرچه هست این مشکل باید حل شود. نظام یک نظام اسلامی است و قوانین اسلامی باید رعایت شود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به مهمان اجلاسیه سیزدهم مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم خاطرنشان کرد: دو مهمان در این اجلاس داشتیم، یکی از آنها خاندوزی بود که دیروز آمدند و به تحلیل مسائل اقتصادی پرداختند و ۱۰ نفر از اعضاء هم اظهارنظر کردند. آنچه روح این صحبت بود امید به آینده و امید به حل مشکلات بود.

وی اضافه کرد: اما امروز فرمانده سپاه قدس، سردار قاآنی آمدند و مسأله غزه را مطرح کردند. غزه دو چهره دارد؛ یک چهره اوج شقاوت، اوج جنایت و اوج بی‌رحمی رژیم آدمکش و جلاد صهیونیستی است که دل هر آزاده‌ای را می‌آزارد و اما قصه دومش، مقاومت جانانه است که وارد اولین روز از ششمین ماه مقاومت قهرمانان غزه شدیم. 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای ما روشن است که براساس وعده‌های قرآن رژیم صهیونسیتی دیر یا زود نابود خواهند شد، ابراز داشت: این مقاومان قهرمان غزه‌اند که می‌مانند و قدرت مدیریت را به دست خواهند گرفت. سردار قاآنی بسیار مفید در رابطه با غزه فرمودند و عزیزان خبرگان استفاده کردند.

خاتمی در پاسخ به سوالی پیرامون زمان آغاز به کار دوره ششم مجلس خبرگان بیان کرد: ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با هماهنگی شورای نگهبان در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ و با پیام مقام معظم رهبری افتتاح خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برخی اظهارنظرها و گمانه‌زنی‌ها نسبت به انتخابات هیات رئیسه دوره ششم مجلس خبرگان، یادآور شد: درخصوص ریاست و هیات رئیسه خبرگان ششم، اعضا تصمیم خواهند گرفت و آنچه در مطبوعات گفته می‌شود، صرفاً گمانه‌زنی است. بعضی جاها هم احساس می‌شود که آنچه میل باطنی‌شان است به عنوان گمانه‌زنی مطرح می‌کنند ولی هیچ یک از اینها مستند نیست و آنچه قطعی است، این است که اعضای مجلس خبرگان رهبری ششم درخصوص هیات رئیسه تصمیم خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز