خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه های نماز جمعه:

اگر برخی شیطنت‌ها نبود، چه بسا حضور مردم در انتخابات بیشتر می‌شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۲۳۹

خطیب نماز جمعه تهران گفت: برنده واقعی انتخابات شما ملت هستید چه آن هایی که رأی آوردند و چه رأی نیاورند برنده واقعی بودند. آن کسی هم که شکست خورد دشمنان بودند، آن هایی که دوست داشتند انتخابات سرد باشد. البته اگر شیطنت ها نبود چه بسا حضور بیشتر بود، انتخابات میدان جنگ بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در ابتدای خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در روزهای آینده گفت: آقای ماه‌ها ماه مبارک رمضان است. از این مهمانی خدا استقبال کنید ، این مهمانی ویژه است؛ در مهمانی دنیا شکم را سیر می‌کنند اما در این مهمانی جان سیر می‌شود.

خطیب این هفته نماز جمعه ادامه داد: امام رضا علیه‌الاسلام فرمود بهشت و جهنم باطن این جهان است. دومین ویژگی ماه رمضان قرآن است و با قرآن پذیرایی می‌کنند. بهار قرآن ماه مبارک رمضان است. جلسات قرآنی بوستان بهشت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: انتخابات ۳ بخش دارد ، یک بخش قبل از انتخابات است، دوم حین انتخابات است که هفته گذشته بود؛ با توجه به این که حوزه انتخابیه من تهران بود گفتم من تهران خطبه نخوانم تا شائبه تبلیغات نباشد. سوم هم بعداز انتخابات است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خطاب به نماز گزاران افزود: نکته‌ اول تشکر از حضور شما عزیزان است که بیعت با امام و شهدا کردید و کار شما آری به جمهوری اسلامی بود شما کار بزرگی انجام دادید.

وی بیان کرد: نکته دوم این است که مقام معظم رهبری اول امسال ۴ راهبرد برای انتخابات مطرح کردند، که اول امنیت بود که الحمدالله با امنیت کامل برگزار شد. نکته دوم سلامت انتخابات بود که برگزار شد، البته تخلفاتی گزارش شده است که شورای نگهبان به این تخلفات با عدالت رسیدگی می‌کند. حضرت آقا فرمودند انتخابات رقابتی باشد که الحمدالله رقابتی بود. چهارم ۴۱ درصد حضور مردم حضور قابل قبولی بود، خیلی‌ها در خارج و داخل سرکوفت می‌زنند برای این ۴۱ درصد؛ اما در این چندماه بمباران تبلیغاتی بود رسانه‌های بیگانه التماس کردند که مردم نیایند ولی با این بمباران تبلیغاتی این حجم قابل قبول است.

خاتمی افزود: اعلام کردند حضور حداکثر ۲۵ درصد است اما به کوری چشمشان با رأی ۴۱ درصدی آمدید و مشت محکم به دهان‌شان زدید. با این حجم مشکلات اقتصادی و معیشتی چرا مردمی که در متن گرانی‌ها هستند و گرانی‌ها امان نمی‌دهند و صبح یک قیمت است و شب یک قیمت است آمدند؟ چون نظام‌شان را دوست دارند آمدند.  نکته‌ی بعدی اجباری برای آمدن نبود ، خیلی‌ها مقایسه‌ها کردند با جاهای دیگر ؛ آنجاها حضور اجبار است. مقایسه انتخابات آزاد ما باجاهای دیگر که اجبار است قابل قیاس نیست.

وی با بیان این‌که این انتخابات یک برنده واقعی و یک شکست خورده داشت، گفت: برنده واقعی شما ملت هستید چه آن هایی که رأی آوردند و چه رأی نیاورند برنده واقعی بودند. آن کسی هم که شکست خورد دشمنان بودند، آن هایی که دوست داشتند انتخابات سرد باشد. البته اگر شیطنت ها نبود چه بسا حضور بیشتر بود، انتخابات میدان جنگ بود.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: این حضور به اصطلاح مردم پیام به مسئولان بود که ببینید ما آمدیم و حق داریم، حق ما این است جلوی این گرانی‌های افسار گسیخته را بگیرید.  بابا این مردم وفادار هستند نظارت بر قیمت‌ها کنید و حداقل بر  قیمت‌هایی که خودتان می‌گذارید نظارت کنید.

خاتمی بیان کرد: نمایندگان می‌خواهند در ۴سال چه کنند؟ من که نفهمیدم و تا آخر عمرم هم نخواهم فهمید کسی که ۵۰ میلیارد خرج می‌کند از کجا می‌آید اگر در ۴ سال مجلس هم خرج نکنند چنین پولی بدست نخواهند آورد. مجلس جدید جای نشاط جدید است، کام مردم را با دعوا و جنجال تلخ نکنید مقام معظم رهبری هم در این مورد فرمودند.

وی با اشاره به روز شهدا گفت: در کنار همه احترامی که باید به خانواده شهدا شود قرآن می‌گوید به شهدا مرده نگویید حتی توهمش هم نداشته باشید حریم برای شهدا نگهدارید.

خاتمی گفت: دو تابلو در عزه به نمایش گذاشته شد اوج جنایات و وحشیگیری است زن کشی و کودک کشی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در رأسش هستند. تابلوی  دیگر اوج شهادت است. یک خانمی در فضای مجازی می‌گوید اگر زنان و دختران می‌خواستند کشف حجاب کنند آمریکا و فرانسه به کمک شان می‌آمدند اما این جا جنگ  کفر و ایمان است و من به آن‌ها می‌گویم به فضل الهی رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت.

وی یادآور شد: هفته آینده سالگرد انفجار در نماز تهران توسط منافقان است، یک صحنه دیگر اتفاق افتاد، امام فرمود مردم زمان ما از زمان پیامبر هم جلوتر هستند، طبل تجارت که می‌آمد پیامبر را رها می‌کردند و می‌رفتند پیامبر بر نماز تنهایی می‌ایستاد، اما اینجا شما تکه ‌های عزیزان خودتان را بر دیوار و درختان دیدید اما نرفتید و گفتند حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست و خطیب شجاع آن روز مقام معظم رهبری به نماز ایستاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز