خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران:

نقشه راه ایران و ازبکستان، با جدیت در دست پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۲۷۵

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با نایب رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی اسکندری، سفیر ایران در تاشکند در ملاقات با علیشیر قادراف، نایب رئیس پارلمان و رئیس گروه دوستی مجالس ایران و ازبکستان، ضمن تشریح آخرین وضعیت مناسبات فیمابین در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، گفت: اشتراکات فرهنگی ما، تعامل حسنه و متقابل مقامات ارشد، اسناد و تفاهمات موجود، مسیر را برای حرکت قوی و منسجم جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود، جهت تحقق و تامین منافع متقابل فراهم کرده است.

وی ادامه داد: نقشه راه تدوین و امضاء شده توسط وزرای امور خارجه ایران و ازبکستان، با جدیت در دست پیگیری است و امیدوار هستیم که در سال ۱۴۰۳ شاهد رشد اساسی در مبادلات اقتصادی و تجاری باشیم.

علیشیر قادراف، رئیس گروه دوستی نیز ضمن اشاره به سفرهای موفقیت آمیز روسای جمهور و پارلمان‌های دو کشور، بر اجرایی سازی اسناد امضا شده تاکید کرد.

وی افزود: حجم روابط ۵۰۰ میلیون دلاری علیرغم افزایش در سال گذشته، مناسبات برادرانه دو کشور و ظرفیت‌های همکاری، کماکان کم است.  

نایب رئیس پارلمان ازبکستان، پیوندها، اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی میان ایران و ازبکستان را عاملی مهم در تقویت روابط دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز