خبرگزاری کار ایران

صولت مرتضوی:

صفی برای دریافت کالابرگ وجود ندارد؛ اگر بود عکس آن را برای من بفرستید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۲۴۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صفی برای دریافت کالابرگ وجود ندارد، گفت: اگر جایی صف بود در رابطه با کالابرگ تصویر بگیرید و برای من بفرستید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره صف هایی طولانی برای دریافت برای کالابرگ الکترونیک گفت: خودتان شخصا بروید از یکی از این صف ها تصویر بگیرد و برای من بفرستید.

وی خطاب به خبرنگاری که این پرسش را مطرح کرده بود، گفت: صفی وجود ندارد، شما به عنوان وکیل من اگر جایی صف بود در رابطه با کالابرگ تصویر بگیرید و برای من بفرستید.

وزیر کار گفت: خوشبختانه از وقتی طرح فجرانه کالابرگ شروع شد و با استقبال خوبی مواجه بود، کالابرگ کار بسیار کارستانی بود تقریبا نزدیک به ۱۸ میلیون خانوار از ۲۰ میلیون خانوار جامعه هدف ما از این یارانه استفاده کردند، اگر بخواهیم بعد ۳ و ۳ دهم به خانوارها بدهیم که ملاک هست، تقریبا بالغ بر ۵۴ میلیون از جامعه ۶۰ میلیونی هدف از کالابرگ استفاده کردند. فرآیندها بسیار راحت شده است بالغ بر ۲۲۰ فروشگاه هستند معطلی و صف و کمبود کالا نداریم و مردم هم با شیب ملایم دارند در مرحله دوم که ۱۸ اسفند آغاز شده و تا ۱۸ فروردین ادامه خواهد داشت، خرید می کنند. کسانی که مشمول کالابرگ و یا یارانه اضافی می شوند قطعا بدانند که ما این منابع را تامین کردینم و مشکلی فراروی اجرای طرح وجود ندارد.

مرتضوی درباره اینکه آیا میزان یارانه سال بعد تغییری خواهد داشت، گفت: الان این بحث (کالابرگ) را برای سه ماه پیش بینی کردیم تا ۱۷ اردیبهشت این طرح ادامه دارد بعد از آن قرار شد مجددا در صحن دولت بحث شود ببینیم که چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد برای افزایش یارانه فعلا تصمیمی گرفته نشده اگر در جلسات آتی تصمیمی گرفته شد به اطلاع رسانه ها و مردم می‌رسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز موضوع مزد به نتیجه می‌رسد، گفت: بعید میدانم، تلاش می کنیم.

وزیر کار در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما روی چه مبلغی است، گفت: ما پیشنهاد خاصی نداریم باید قانون را اجرا کنیم، قانون فرآیند ها را مشخص کرده است تلاش ما این است که آن ضریبی که همه ساله نسبت به سبد معیشت دیده می‌شد و معادل آن ضریب پرداخت می‌شد امسال بتوانیم یک تکانکی به آن بدهیم و افزایش پیدا کند.

مرتضوی در پاسخ به اینکه آن این افزایش در همراهی با تورم خواهد بود، گفت: ان‌شاالله رحمان تلاش می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که سبد معیشتی را چقدر درنظر گرفته اید، گفت: انیستیتو تغذیه پیشنهاداتی داده که بررسی می کنیم و هنوز مشخص نشده است.

وزیر کار در مورد آخرین وضعیت واگذاری پرسپولیس، گفت: سخنگوی دولت در این مورد صحبت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • ناشناس

    آقای وزیر تعاون شما بفرمایید شخصی که پنج نفر می باشد برای گرفتن کالابرگ باید یک میلیون ونیم داخل حسابش موجودی داشته باشد تا بتواند کالابرگ دولت را دریافت کند حالا اگر اون کارگر سر چهارراه این موجودی رو نداشته باشه
    چیکار کنه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز