خبرگزاری کار ایران

۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد و محکوم مالی استان مرکزی با کمک خیرین آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۶۰۷

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد این استان با ۴۹۸۰ میلیارد ریال بدهی، امسال آزاد شدند.

یه گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سعید جزایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی که در سالن اجتماعات پروین اعتصامی شهرستان اراک برگزار شد، بیان داشت: ما معتقدیم، زندان محل نگهداری مجرمینی است که آزادی آنان، امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد این استان با ۴۹۸۰ میلیارد ریال بدهی، امسال آزاد شدند که از این تعداد ۱۶ نفر، زن هستند. از این میزان بدهی، ۸۵۰ میلیارد ریال را شکات بخشیدند و گذشت کردند، ۱۰۰ میلیارد ریال آورده خود محکومان بوده، ۳۷۷۰ میلیارد ریال با کمک دستگاه قضا و صدور رای اعسار توسط قضات، ۱۵۰ میلیارد ریال کمک بانک‌ها و ۹۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایی افزود: برخی زندانیان با محکومیت مالی، کسانی هستند که تولیدکننده و فعال اقتصادی هستند، اما به علت تلاطم ها، نوسانات اقتصادی و ناخواسته در زندان به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به ارزش و جایگاه احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: تلاش دستگاه عدالیه این است تا آمار زندانیان کاهش یابد و تدبیر، برنامه ریزی و سیاست قوه قضاییه براین مهم قرار دارد.

 وی بیان کرد: هدف این است تا زندانی جرایم غیرعمد و محکوم مالی در زندان نباشد و برای رسیدن به این مسئله باید با استفاده از ظرفیت صلح یاران، رضایت شکات را گرفت و با کمک‌های نیکوکاران، مقدمات آزادی زندانیان فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایی بیان داشت: بخشی از زندانیان محکومان مالی هستند که شامل محکومین به پرداخت مهریه و دیه بر اثر تصادفات رانندگی هستند که مجرم نیستند بلکه به دلایلی گرفتار زندان شده‌اند.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۲۳۳ زندانی، سال گذشته با کمک خیران در این استان توسط نیکوکاران خیران آزاد شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز