خبرگزاری کار ایران

مالکی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت و مجلس جدی بگیرند؛ باید سیاست‌مان را با نگاه مردم هماهنگ کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۷۵

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:باید سیاست‌مان را منسجم و هماهنگ با نگاه مردم کنیم و مجلس و دولت این را حتما جدی بگیرند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ارزیابی خود از وقایع سال گذشته و نحوه مواججه مجلس و دولت با چالش‌ها گفت: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم انصافا تلاش‌های زیادی هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی دادند تا بتوانیم مشکلات جدی که وجود دارد را حل کنیم. در مسائل داخلی کشور موضوعات اقتصادی، تورم و نهایتاً معیشت مردم عمده موضوعاتی است که به سفره مردم بازمی‌گردد و باید اذعان کنیم دولت و مجلس در مجموع علیرغم تلاش‌ها نتوانستند آن توفقیات لازم را کسب کنند، یعنی کماکان این مشکلات در جامعه ما وجود دارد. البته جریانات مختلفی هم بود مانند ناآرامی های سال ۱۴۰۱ وجود داشت که یک هجمه عظیمی بر کشور تحمسل شد، اما با درایت و مدیریت کمترین و آسیب را در جامعه خودمان داشتیم که آن هم بیشتر ناشی از هوشیاری خود مردم بود. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که حتما می‌دانید سیاست داخلی و نگاه بین‌المللی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، بیان کرد: در مسائل داخلی هر توفیقی به دست بیاوریم قطعا در سیاست خارجی ما می‌تواند تاثیرگذاری خودش را داشته باشد و در جهت استحکام مبانی سیاست‌های دولت و در منافع کلان ملی نقش دارد و لازم و ملزوم یکدیگر هستند. 

وی افزود:اما در موضوع سیاست خارجی ما باید در دو بخش به موضوع نگاه کنیم؛ یک بخشی قبل از حوادث غزه و بخشی هم بعد از حوادث خونین غزه است. یعنی حوادث غزه و جنایاتی که صهیونیست ها انجام دادند، معادلات جهان اسلام و دنیا را به هم ریخت و شما مشاهده کردید که  مهم‌ترین سران کشورهای اسلامی دور هم جمع شدند و تصمیم گیری کردند که به بخشی از آن ها عمل شد و بخشی را هم نکردند که در جای خودش باید بحث شود. 

مالکی با بیان این‌که دولت رویکرد خوبی در سیاست بین‌المللی در پیش گرفته است، ادامه داد: مثلا در بخش فراکسیون استان‌های مرزی یا در محور دیپلماسی اقتصادی که اولویت اول ارتباط با کشورهای همسایه و اولویت دوم با کشورهای منطقه و بعد کشورهای دوردست است این را به صورت منسجم ما در دولت های دیگر ندیده‌ایم. شما سفر رئیس جمهور به کشورهای مختلف و بعضا سفر مقامات‌شان را به کشورمان نگاه کنید، همین مطلب را می رساند که به این موضوعات توجه داریم جای آن هم همین جا است و مجلس هم در این زمینه کمک‌های خوبی کرد.

وی افزود: قانونی که خود ما در فراکسیون استان های مرزی با همکاری دولت مصوب کردیم و شورای نگهبان هم آن را تائید کرد بحث اشتغال پایدار در مرزهای کشور بود که ۱۶ استان بتوانند به اقتصاد کشور کمک کنند و این یک کار مشترک بود که دولت و مجلس با هم انجام دادند و نهایتا با ۱۵ کشور همسایه هم صحبت کردیم که فعال شوند که باید بیشتر هم شوند.

مالکی عنوان کرد: در صحنه معادلات بین المللی مانند حوادث غزه رویکرد ایران منطبق با واقعیت بود و تنش‌هایی که می‌خواستند بین ما و برخی کشورها از جمله پاکستان به وجود بیاورند، مهار شد و به سمتی رفت که ایران و پاکستان در کنار هم قرار بگیرند دو کشور نباید تحت تاثیر جریاناتی قرار بگیرند که روبه روی هم باشند. موضوع عربستان به خوبی مدیریت شد و در واقع این‌ها رویکردهای خوبی بود و من اعتقادم بر این است که مجلس آینده باید کمک کند تا این روند ادامه پیدا کند. 

این نماینده مجلس گفت: در موضوع برجام آمریکایی‌ها سعی داشتند تاکتیک به خرج دهند و از میز مذاکره فاصله بگیرند اما اتاق مذاکره را ترک کردند، ولی ایران میز مذاکره فاصله گرفت ولی اتاق مذاکره را ترک نکرد و دنیا امروز می‌داند در ملاقات‌هایی که ما با مقامات عمانی داشتیم همین مطرح شد که بدعهدی‌آمریکایی ها مشخص شد و ایران مدیریت خوبی انجام داد.

وی افزود: مجلس دوازدهم مجموعاً باید بار سنگینی بر دوش خودش احساس کند که حل مشکل معیشت مردم و مسائل اقتصادی است. باید به نوعی به جوانان کشورمان بها دهیم، مشکلات اقتصادی‌شان را حل کنیم و یک رویکرد جدیدی داشته باشیم.

مالکی یادآور شد: روند انتخابات اخیر را نگاه کنیم مردم به نام و نشان رأی ندادند، مردم به کسانی رأی دادند که احساس می‌کنند به آنها خدمت می‌کنند و فقط در برخی از استان که برخی از اشخاص رأی نیاورند معنایش همین است که با توجه به اینکه ما خودمان باید سیاست‌مان را منسجم و هماهنگ با نگاه مردم کنیم، باید مجلس و دولت هم این را جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز