خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

۱۸ فقره پرونده قصاص در سال ۱۴۰۲ به سازش ختم شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۸۶۴

رئیس کل دادگستری استان کرمان از ایجاد صلح و سازش در ۱۸ فقره پرونده قصاص به همت معاونت توسعه حل اختلاف خبر داد و گفت: در سال جاری کرمانی‌ها در ۵۹ هزار و ۷۸۳ پرونده با یکدیگر صلح و سازش کرده اند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در یازده ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ پرونده‌های وارده به معاونت شورای حل اختلاف استان ۲۲۶ هزار و ۹۵۹ فقره پرونده بوده است که در مقابل شعب حل اختلاف استان به ۲۲۵ هزار و ۱۸۴ فقره پرونده رسیدگی کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از ایجاد صلح و سازش در ۱۸ فقره پرونده قصاص به همت معاونت توسعه حل اختلاف خبر داد و گفت: در سال جاری کرمانی‌ها در ۵۹ هزار و ۷۸۳ پرونده با یکدیگر صلح و سازش کرده‌اند که درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح ۴۱ درصد بود. 

وی میزان ابلاغ الکترونیک در شعب حل اختلاف استان را ۹۳ درصد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۷۸۷ هزار و ۵۶ فقره اوراق قضایی به صورت الکترونیک در شعب حل اختلاف استان کرمان صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهار کرد: از ۳ هزارو ۴۶ پرونده در شعب حل اختلاف زندان منجر به صلح و سازش شده است که از این تعداد به آزادی ۹۴۶ مددجو از زندان‌های سراسر استان منتهی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: تعداد ۷۹۹ صلح یار در ۱۷۹ هیئت صلح استان فعال هستند و در یازده ماهه ابتدای سال۱۴۰۲،  ۳ هزارو ۹۶۳ پرونده به صلح یاران ارجاع شد که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۳ مورد به صلح و سازش منجر شده است.

وی ادامه داد: ۳۱۶ شعبه حل اختلاف در سراسر استان فعال هستند و در مجموع یک هزار و ۲۸۰ نفر به عنوان اعضا و دبیران شورا‌های حل اختلاف در سراسر استان کرمان در حال فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز