خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار اجلاس کمیته‌های صلح و امنیت بین‌المللی بین‌المجالس در ژنو

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۳۶۰

کمیته صلح و امنیت بین المللی و کمیته توسعه پایدار اتحادیه بین المجالس جهانی با حضور عباس گلرو مسئول گروه ایرانی در کمیته صلح و امنیت بین المللی و احمد نادری و رحیم زارع عضو کمیته توسعه پایدار در شهر ژنو سوییس آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، دو کمیته صلح و امنیت بین المللی و  توسعه  پایدار اتحادیه بین المجالس جهانی با حضور نمایندگان  مجلس ایران  در ژنو آغاز بکار کرد.

اتحادیه بین المجالس جهانی، به عنوان بزرگترین نهاد پارلمانی با بیش از ۱۸۰ عضو از پارلمانهای جهان از سال ۱۸۸۹ میلادی تأسیس شد. موضوع این دوره از نشست مجمع با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از تاریخ ۴ تا ۸ فرورین در شهر ژنو  سوییس در حال برگزاری است .

مقرر شده است مجمع قطعنامه هایی را در  مورد موضوعات اضطراری و  موضوعی که کمیته صلح و امنیت  بین الملل با عنوان  «توجه به آثار اجتماعی و انسانی سامانه‌های تسلیحاتی خودکار و هوش مصنوعی » و موضوع دیگر در کمیته توسعه پایدار  با عنوان  «مشارکت در زمینه اقدام اقلیمی : توسعه دسترسی به  انرژی پاک و مقرون به صرفه  و تضمین  نوآوری، مسئولیت پذیری و برابری» بررسی و تصویب کند.

 هیاتی از  نمایندگی کشورمان از مجلس شورای اسلامی به ریاست مجتبی رضا خواه و با حضور عباس گلرو، الهام آزاد، احمد نادری، مجتبی یوسفی و رحیم زارع در این اجلاس شرکت کرده و در کمیته های تخصصی چهار گانه اعم از مجمع نمایندگان، سمینار نمایندگان زن، صلح و امنیت بین المللی، دموکراسی، حقوق بشر، توسعه پایدار و امور سازمان ملل مشارکت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز