خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

برای تحقق شعار سال تولیدکنندگان داخلی کالای باکیفیت تولید کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۶۱۰

خطیب نماز جمعه تهران گفت: شعار سال تشریفات نیست، جهش تولید بسیار مهم است. تولید افزایش پیدا می‌کند، بیکاری کمتر می‌شود و خروجی این‌ها همه عزت اقتصادی است . همه این‌ها با کمک مردم صورت پذیر است. در خصوص کمک مردم موارد زیاد است و حداقل این است که موانع را از میان بردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به خطبه های کتاب نهج‌البلاغه و  ایام شب قدر خطاب به نماز‌گزاران گفت: از این فرصت استفاده کنید و از این فرصت برای عشق به او به کار بگیرید.

خطیب این هفته نماز تهران گفت: مردم ما تقارن دو بهار معنویت و طبیعت را بسیار خوب گرفتند، آن‌هایی که توانستند به حرم امام‌زاده‌ها رفتند که بگویند شادی ما با یاد خدا است. اجتماع ۱۰۰ هزار نفری در استادیوم انصافا بی‌نظیر بود‌. الحمدالله تاکنون همه خدمت کردند نوروز با آسایش داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این آمار کشته‌ها در حوادث تصادفات برای ما سنگین است و خداوند کمک کند دیگر چنین حوادثی را نداشته باشیم.

خاتمی با بیان این‌که علی شناسی به این آسانی‌ها نیست، گفت: علی قله است. در نهج‌البلاغه می‌گوید شما به این قله رسیدنی نیستید،  نسخه مولا این است که کمکم کنید که ۴ محور دارد.  از خطوط قرمز عدول نکنید. درد دین داشته باشید. پاک چشم، زبان، لقمه و دهان باشید. خط خطی نشوید و از سراط مستقیم دین منحرف نشوید.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال گفت: این نام‌گذاری ها تشریفات نیست و تعیین نقشه راه است. دقت‌ها و کارشناسی می‌شود تا مقام معظم به یک نام می‌رسند. مشکلات بررسی می‌شود. مشکل کشور را همه می‌دانند اقتصادی است و همه نام‌گذاری ها حول مسائل اقتصادی است.

خطیب نماز جمعه تاکید کرد: جهش تولید بسیار مهم است. تولید افزایش پیدا می‌کند، بیکاری کمتر می‌شود و ... است و خروجی این‌ها همه عزت اقتصادی است . همه این‌ها با کمک مردم صورت پذیر است. قرآن به کمک مردم توصیه می‌کند.

وی ادامه داد: در خصوص کمک مردم موارد زیاد است و حداقل این است که موانع را از میان بردارند تا کسی پشیمان نشود. مسئولان موانع را بردارند. مردم به جنس داخل تولید بها دهند، البته تولید کنندگان هم توجه داشته باشند جنس خوب و محکم تولید کنند.

خاتمی با اشاره به ۱۲ فرودین گفت: ۱۲ فرودین روز جمهوری اسلامی است و به تعبیری غدیر جمهوری اسلامی بود. بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند. به تعبیر امام اگر جمهوری اسلامی را می‌خواهیم باید حفظش کنیم. 

وی با بیان این‌که ششمین ماه تولد طوفان الاقصی است،عنوان کرد: این طوفان در طول ۷۶ رژیم صهیونیستی بی‌سابقه است و تمام تلاش‌شان این است که بگویند ما شکست نخورده‌ایم درحالی که قطعا شکست خورده ‌اند.ابتکار عمل بحمدالله دست شبکه مقاومت است و نه دست صهیونیست‌ها و این جنایات فجیعی که این وحشی‌ها می‌کنند نشانه استیصال است. مقاومت روزی محور بود اما امروز یک شبکه است و هماهنگ با هم عمل می‌کنند و نتیجه آن به فضل خدا نابودی رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی توان شکست مقاومت را ندارد و به فضل خدا در آستانه ناتوانی کامل است و این لابه‌لا حرف اول را مقاومت می‌زند و خواهد زد.مقاومت هم‌اکنون پیروز میدان است و بنا بر بشارت قرآنی آینده هم از آن مقاومت است. جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد جنایاتی بی‌بدیل است و اگر آدم از غصه بمیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز