خبرگزاری کار ایران

ادعای سی‌ان‌ان: حمله ایران به اسرائیل احتمالا توسط نیروهای نیابتی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۰۴۳

سی‌ان ان به نقل از منابع آگاه آمریکایی مدعی شد که حمله ایران به اسرائیل احتمالاً توسط نیروهای نیابتی ایران در منطقه انجام می شود، نه مستقیماً توسط ایران.

به گزارش ایلنا، سی‌ان ان به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که تهران نسبت به تشدید شدید درگیری ها محتاط است و نمی خواهد بهانه‌ای برای حمله مستقیم به ایران به آمریکا یا متحدانش بدهد. 

این منابع آگاه مدعی شدند که ایران و گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی آن نیز به دلایل مشابه به نظر نمی‌رسد به نیروهای آمریکایی یا سایر دارایی‌های آمریکا در منطقه حمله کنند و تاکید کردند که با این حال، ایران کنترل کاملی بر تمامی نیروهای نیابتی خود ندارد، بنابراین امکان حمله به دارایی های آمریکا را نمی توان به طور کامل رد کرد. 

ایالات متحده و متحدانش برای تلافی ایران در پی حمله هفته گذشته اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به کشته شدن ده ها مقام نظامی ایران شد، آماده شده‌اند.

این منابع به سی‌ان‌ان گفتند که اطلاعات آمریکا ارزیابی می‌کند که ایران از چندین گروه شبه‌نظامی نیابتی خود خواسته است که همزمان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها، حمله‌ای گسترده علیه اسرائیل انجام دهند و می‌توانند در همین هفته حمله کنند.

یکی از منابع گفت: با این حال، در مورد اینکه آیا آنها تا پایان ماه رمضان برای این تلافی صبر می کنند یا خیر، بحث وجود دارد.

 یکی از این منابع گفت: «تهدید بسیار واضح و معتبر است. آنها اکنون قطعات را برای انجام حمله در جای خود قرار داده اند. فقط منتظر زمان مناسب باشید.»

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز چندی پیش به سی ان ان گفته بود که واشنگتن در حالت آماده باش بوده و به طور فعال برای یک حمله «مهم» که ممکن است ظرف این هفته توسط ایران انجام شود و دارایی های اسرائیل یا آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد، آماده می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز