خبرگزاری کار ایران

در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

صدیقی: در این چند روز مردم من را می‌دیدند گریه میکردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۹۹۵

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در این چند روز اخیر، در فضای مجازی قتلگاه جوانان، این سرباز ناچیز امام و رهبری را از یک غفلت مورد حمله قرار دادند و قلب مردم شکست و من را می دیدند گریه می‌کردند، از این غفلت عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که شما برادران و خواهران و نفس ضعیف خودم را دعوت به تقوا می‌کنم، گفت: انسان با تقوا آبرو دارد. تقوا نتیجه ایمان است. تقوا ظرف قبول هدایت است. تقوا هم توشه برای زندگی ابدی است و هم لباس است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: از این که در این چند روز اخیر، در فضای مجازی قتلگاه جوانان این سرباز ناچیز امام و رهبری را از یک غفلت مورد حمله قرار دادند و قلب مردم را شکست که  من را می دیدند گریه می‌کردند، از این غفلت عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: در این فضای تند بیرون دشمنان به صف شدند که من را بزنند، از تک تک برادران خوبم، دانشجویانی که با من مانوس بودند و مسئولان و شما مستمعین خطبه های بنده ناچیز عذر خواه هستم.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به این‌که مسأله اول عالم اسلام غزه است، اظهار داشت: صبر، ایثار و مجاهدت در مردم در غزه اوج خود است. 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: مردم غزه بیش‌ از ۳۳ هزار شهید تقدیم کردند و بیشتر شهدا کودکان بی دفاع بودند. این کودکان گرفتار گرسنگی و بی دارویی و بیماری هستند. آنها سنگر را ترک نمی کنند و حماس با قدرت با این رژیم جعلی مبارزه می کند.

وی تاکید کرد: مقاومت لبنان با برنامه منظم نقاط حساس آنها را زیر ضربات شدید خود قرار داده است. انصارالله یمن شریان های اقتصادی آنها را تحت فشار خود قرار داده و اسرائیل دارد زوال خود را تجربه می کند و در تله ای که خودش ایجاد کرده گرفتار شده است و راه فراری ندارد و به نابودی می رسد.

صدیقی با اشاره به برگزاری نماز عید فطر گفت: حضور شکوهمند و عزت ساز حماسی همه مردم مومن روزه دار برای نماز عید فطر از ارمغان های دل انگیز خون های شهدای ماست.

وی خاطرنشان کرد: خصوصا نماز عید فطر تهران که شما چنین نمازی را در هیچ جا سراغ ندارید که امام جماعت، نایب امان زمان، رهبری مجاهد و انسانی خودساخته آیت الله خامنه ای باشد. این نماز خیلی جای شکر دارد.

صدیقی با بیان این‌که اجتماع صدهزار نفری در استادیوم آزادی یک نوآوری بود و به کوری چشم دشمنان شکوه و جلوه افتخارآمیز زیادی داشت، افزود: احسان مومنانه، کمک به آزادی زندانیان و حضور چند میلیونی در لیالی قدر، ابتکار شهردار تهران در گستردن سفره های ساده و دور از تشریفات افطاری از اقدامات مهم در ماه رمضان بود. سفره هشت کیلومتری افطاری در مشهد پهن شد و چه صفایی داشت.

وی گفت: این اقدامات فرهنگ سازی، نوآوری و زیبایی هایی است که شما مردم با این حجم تبلیغات دشمن برای هدف گرفتن ایمان و انسجام، انجام دادید. در این ماه مبارک، تفسیر قرآن و قرائت قرآن در منازل و مساجد برگزار شد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران یادآور شد: حجاب مساله قرآنی، اسلامی و فقهی و از وظایف بانوان متدین است. 

وی ادامه داد: زنان قرن ها پایبند به حجاب بودند و زنان عفیف ما در نظام طاغوتی تسلیم خواست رضاخانی نشدند و حجاب را رعایت کردند. الان هم زنان در جبهه اول هستند و دولت و قوه قضائیه و نیروهای مردمی، وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش باید در یک برنامه هماهنگ مسائل فرهنگی و تربیتی را پیش ببرند. 

صدیقی تاکید کرد: مبارزه با فساد فقط فساد اقتصادی نیست. بی حجابی قبول فساد غرب است. بعد از انقلاب ما چالش حجاب نداشتیم. آحاد مردم حتی آنها که مومن نیستند، قانونمداری کردند. امیدوارم در یک حرکت ملی این مساله حل شود.

وی با اشاره به شعار سال، گفت: رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند. از دولت توقع دارم کمیته هایی از اقشار مختلف و صاحب نظران بخش های مختلف تشکیل دهد تا آنها نحوه ارتباط ملت و دولت و مشارکت را تعریف کنند و تسهیلات و امکانات در اختیار مردمی که به تولید کمک می کنند، قرار دهند.

صدیقی اظهار داشت: مردم در مساله پول ملی نباید گرفتاری داشته باشند. مردم نباید انقدر خون جگر بخورند. باید مشکلات مردم هرچه سریعتر حل شود و بر آلام مردم، مرهم بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز