خبرگزاری کار ایران

کریمی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

برای شکستن اجماع احتمالی حامیان اسرائیل کنش‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک را ارتقا دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۶۷۸

تلاش بازیگران منطقه‌ای و جهانی برای فرونشاندن شعله‌ها آغاز می‌شود

تحلیلگر سیاست خارجی گفت: انتظار می رود بعد از رد و بدل شدن آتش فیمابین، بازیگران منطقه‌ای و جهانی تلاش کنند تا شعله‌ها را فرو بنشانند. البته ایران فقط حمله تلافی جویانه کرده‌ است و احتمالا اصراری برای ادامه تنش نظامی نخواهد داشت.

ساسان کریمی تحلیل‌گر سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل و دامنه احتمالی این تنش‌ها عنوان کرد: این موضوع بستگی به میزان اصابت تسلیحات ایران به اهداف در اسرائیل و به خصوص تعداد کشته شدگان ناشی از آن خواهد داشت.

وی افزود: علی القاعده هر قدر تلفات نیروهای اسرائیلی بیشتر باشد احتمال اراده متقابل برای پاسخ دهی بیشتر خواهد بود. چون نتانیاهو بقای خود را در گسترش جنگ می‌بیند احتمالا پاسخگویی رخ خواهد داد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: انتظار می رود بعد از رد و بدل شدن آتش فیمابین، بازیگران منطقه‌ای و جهانی تلاش کنند تا شعله‌ها را فرو بنشانند. البته ایران فقط حمله تلافی جویانه کرده‌ است و احتمالا اصراری برای ادامه تنش نظامی نخواهد داشت.

کریمی در پاسخ به این سوال که پیس‌بینی شما از واکنش اسرائیل چیست، گفت: اسرائیل تلاش می‌کند تا ضربه را به نحوی جبران کند که پای ایالات متحده را به جنگ بکشاند. دولت بایدن محاسبات انتخاباتی خود را از این منظر در خطر خواهد دید. در هر حال بخشی از موضوع هدف اسراییل انحراف اذهان عمومی از موضوع غزه است و باید مراقب این معنا بود که احیانا اجماعی در پشتیبانی از تل‌آویو تشکیل نشود.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت به وجود آمده به چه صورتی است و آیا بعد از حملات ایران شاهد آتش‌بس خواهیم بود، گفت: نهایتا این مساله به جز موضوعات فوق بستگی به امکانات دو طرف و همچنین اراده قدرت های جهانی برای کنترل نتانیاهو دارد. برای دریافت این موضوع باید صبر کرد ولی برای شکستن اجماع احتمالی حامیان اسرائیل باید کنش‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک خود را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز