خبرگزاری کار ایران

اعظمی در نطق میان دستور:

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی خسرانی فاجعه بار برای بخش کشاورزی است/ مجلس دوازدهم هم با این لایحه مخالفت کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۶۰۱

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی علاوه بر اینکه با قوانین بالادستی از جمله قانون اساسی متناقض است برای بخش کشاورزی دارای خسران و فاجعه بار خواهد بود.

 به گزارش ایلنا، ذبیح الله اعظمی نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن سلام و درود به ملت بزرگ ایران به ویژه حوض انتخابیه خود شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، برای منتخب جدید مردم در مجلس دوازدهم آرزوی توفیق کرد و برای  رهبر فرزانه انقلاب آرزوی سلامتی و طول عمر داشت.

 نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر  و خداقوت از نیروهای مسلح کشورمان  به دلیل پاسخ قاطع به حمله بزدلانه رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی کشورمان در دمشق، اظهار کرد: در همین راستا اقدام قدرتمندانه نظامی ایران در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها و استفاده از حق ذاتی دفاع مشروع از خود، طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل بود.

وی تصریح کرد:  پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی ثابت کرد که ما ملت امام حسین هستیم و هرگونه اقدام به تجاوز به کشورمان را در هر کجای دنیا پاسخ می‌دهیم و دوران بزن در رو تمام شده است.

اعظمی خطاب به نمایندگان و دولت، یادآور شد:  تحریم‌های ظالمانه اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است و با هر بی‌ثباتی سیاسی در جهان و منطقه قیمت ارز و سکه بالا و پایین می‌شود لذا دولت باید برای این وضعیت فکر اساسی داشته باشد،  قرار نبود که اقتصاد کشور به سیاست خارجی و تحریم‌ها گره بخورد.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین به وزارت خارجه توصیه می‌شود،  تا در گسترش روابط با همه کشورهای دنیا خصوصاً کشورهای صنعتی اروپایی و خارج از منطقه برای مقابله موثر با تحریم‌ها تلاش کند در سیاست خارجی دوست و دشمن دائمی وجود ندارد و آن چیزی که مهم و دائمی بوده منافع ملی کشور است، سیاست خارجی باید متوازن و بر اساس اصل حکمت عزت و مصلحت نظام در دستور کار دستگاه دیپلماسی قرار گیرد.

وی ادامه داد:  لایحه تشکیل وزارت بازرگانی علاوه بر اینکه با قوانین بالادستی از جمله قانون اساسی متناقض است برای بخش کشاورزی دارای خسران و فاجعه بار خواهد بود،  در حقیقت با واردات بی‌رویه برای تنظیم بازار بدون در نظر گرفتن وزارت جهاد کشاورزی و نقض آشکار بند الف ماده یک  تمرکز بر تولید داخلی  صدمه می‌زند.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن تشکر از مجلس یازدهم برای مخالفت با این لایحه، عنوان کرد: امیدواریم مجلس دوازدهم نیز این لایحه را به طور کامل از دستور کار خارج کند، در غیر این صورت ضربه مهلکی  به بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور وارد خواهد شد.

وی خطاب به هیأت دولت، گفت: ما مردم جنوب استان کرمان با پیشینه تاریخی چند هزار ساله  از یک تبار و خویشاوند هستیم که قرن‌ها با هم زیسته و در غم و شادی یکدیگر شریک بوده‌ایم،  اینجانب مجدداً از رئیس جمهور و هیئت دولت  برای تصویب مصوبه استان کرمان جنوبی با مرکزیت جیرفت تشکر می‌کنم  و درخواست می‌شود که بیش از این مردم آن دیار را در انتظار نگذارند  رضا دستور فرمایید لایحه مذکور هرچه سریعتر به مجلس ارائه شود. عمده زیرساخت‌ها از جمله تعدادی از ادارات کل و حتی ساختمان استانداری برای این مهم آماده است.

 اعظمی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی  ضمن تقدیر از مدیریت جهادی و موفق وی در این وزارتخانه مهم، عنوان کرد:  حواستان باشد از جیب کشاورزان و تولید کننده برای مصرف کننده هزینه نشود و دوم اینکه برنامه طرح الگوی کشت نیاز به بازبینی و کار کارشناسی دقیق دارد که در آن می‌بایست با تاکید برآمایش سرزمینی به موضوع تنوع کشت گیاهیان زراعی، باغی، دارویی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در هر استان و قطب های  مهم کشاورزی کشور با مصرف بهینه آب  و افزایش عملکرد در واحد سطح توجه و برنامه‌ریزی شود.

 نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد ادامه داد: نکته دیگر اینکه با عنایت به  توسعه نفستان‌ها در بیش از ۱۰ استان جنوبی کشور و تولید سالیانه یک و نیم میلیون تن محصول تشکیل سازمان خرما مشابه  سازمان چای کشور  ضروری است.

وی افزود:  همچنین دولت محترم لایحه آبخیزداری و آبخوانداری را باید هرچه سریعتر به مجلس ارائه دهد تا در روند اجرایی طرح ایران سبز یعنی  کشت یک میلیارد درخت در کشور تاثیر بگذارد.

اعظمی خطاب به وزیر کشور گفت: پرونده تأسیس شهرستانهای جدید بلوکات-اسماعیلی و ساردوئیه و همچنین تشکیل دو بخش دلفارد و حسین آباد دهدار در واحد تقسیمات کشوری آن وزارتخانه مراحل نهایی را طی می‌کنند. لطفاً برای ارسال و تصویب در هیئت دولت پیگیری فرمایید.

وی اضافه کرد: وزیر سختکوش نیرو،  تأمین اعتبار و اقدامات لازم برای اجرای پروژه خط انتقال برق فشارقوی ۱۳۲  جیرفت به ساردوییه با مشارکت وزارت صمت انجام شده است، اما تاکنون اقدام عملی جهت آغاز پروژه صورت نگرفته است. با عنایت به اهمیت موضوع نیاز به دستور پیگیری جنابعالی دارد

این نماینده مردم در مجلس افزود: وزیر راه و شهرسازی، بعد از سالها پیگیری، پل‌های مهم سرجاز و جنگلآباد در محور مهم بزرگراه جیرفت - کهنوج - بندرعباس تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفتند و همچنین ۷ کیلومتر باند دوم بزرگراه جبال بارز و ۱۴ کیلومتر باند دوم محور دلفارد و تعریض بخشی از جاده محور جیرفت - بلوک انجام و زیر بار ترافیک قرار گرفتند، که از این بابت از وزارت مذکور تشکر و قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: اما احداث باقیمانده باند دوم محورهای جیرفت - ساردوییه، جیرفت - جبالبارز و جیرفت - بلوک به کندی پیش میرود که نیاز به افزایش اعتبار و پیگیری دارد. همچنین طراحی شهر جدید جیرفت جنب فرودگاه و احداث پل سوم هلیل علیرغم دستور وزیر و انجام مطالعات لازم همچنان بلاتکلیف و آغاز نشده است.

اعظمی تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در دو شهرستان به کندی پیش میرود که باعث نا امیدی و بلاتکلیفی متقاضیان شده، تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه‌ها ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: وزیر فرهیخته آموزشوپرورش؛ ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه جنابعالی در موافقت با راه اندازی دانشگاه فرهنگیان جیرفت، کمبود مدارس و امکانات آموزشی در مناطق شهری، روستایی و عشایری شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد، عدالت آموزشی را زیر سؤال برده است،  لطفاً این موضوع را در دستور کار قرار دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز