خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی در واکنش به سخنان وزیر کشاورزی:

دولت در اعلام قیمت خرید تضمینی عملکرد خوبی داشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۲۰۳

دولت باید طبق قانونی که مجلس تصویب کرده است این مسئولیت را به وزارت جهاد بدهد و پذیرفته نیست که وزارت صنعت معدن و تجارت مسئول امنیت غذایی مردم باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت در اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توضیحات وزیر کشاورزی خوب بود اما طبق سابقه‌ای که آقای حجتی در پشتیبانی از امور کشاورزی داشتند انتظار بیشتری از ایشان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی در خصوص گزارش وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی امروز مجلس گفت: توضیحات وزیر کشاورزی خوب بود اما طبق سابقه‌ای که آقای حجتی در پشتیبانی از امور کشاورزی داشتند انتظار بیشتری از ایشان می‌رود. البته در خصوص مشخص کردن قیمت‌های خرید تضمینی، دولت به خوبی عمل کرد و توانست با این کار قیمت برخی از محصولات کشاورزی را به موقع اعلام کند.

وی افزود: با توجه به اینکه کار کشاورزان جنبه رکنی دارد باید حداقل به همین میزان به آنها توجه کرد و انتظار می‌رود با توجه به منابعی که در هدفمندی یارانه‌ها برای بخش تولید در نظر گرفته شده است در این زمینه از تولیدات کشاورزی حمایت ویژه‌ای شود زیرا اگر سیاست‌های مقاومتی درست مورد توجه قرار گیرد بخش کشاورزی در اولویت است.

لاریجانی وزیر کشاورزی را مسئول امنیت غذایی کشور دانست و گفت: دولت باید طبق قانونی که مجلس تصویب کرده است این مسئولیت را به وزارت جهاد بدهد و پذیرفته نیست که وزارت صنعت معدن و تجارت مسئول امنیت غذایی مردم باشد.

نماینده مردم قم ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی بحثبر سر این است که درمحصولات کشاورزی باید خودکفا شویم و برای بار بعدی که وزیر کشاورزی به مجلس می‌آید باید برنامه‌های مشخص و مدون خود را در این خصوص به مجلس ارائه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز