خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار رئیس مجلس سنای بولیوی:

توسعه همکاری‌های پارلمانی کمکی سازنده به توسعه روابط ایران و بولیوی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۵۱۵

ایران آماده است تجربیات و دانش خود را در اختیار کشور دوست بولیوی قرار دهد. / بولیوی کشوری انقلابی و با مردمی مبارز است که در مقابل نظم امپریالیستی حاکم مبارزه می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های مجالس ایران و بولیوی گفت: ایران از همکاری مجالس دو کشور استقبال می‌کند و معتقدیم همکاری‌های پارلمانی ایران و بولیوی می‌تواند کمک سازنده‌ای به روابط دو کشور باشد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری شامگاه جمعه به وقت محلی برای شرکت و سخنرانی در اجلاس گروه ۷۷ به علاوه چین که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این گروه برگزار می‌شود، وارد شهر سانتاکروز بولیوی شد و در بدو ورود از سوی وزیر امور خارجه بولیوی مورد استقبال قرار گرفت.

جهانگیری عصر جمعه به وقت بولیوی در دیدار اوخینو روخاس رئیس مجلس سنای بولیوی که در محل اقامت معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان برگزار شد؛ اظهار داشت: بولیوی کشوری انقلابی و با مردمی مبارز است که در مقابل نظم امپریالیستی حاکم مبارزه می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور ضمن تبریک به مناسبت برگزاری پنجاهمین سالگرد تاسیس گروه ۷۷ در کشور بولیوی خاطرنشان کرد: این اتفاقی بزرگ و تاریخی برای کشور بولیوی محسوب می‌شود و امیدواریم دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته باشد.

وی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها با کشور بولیوی خبر داد و افزود: ایران آماده است تجربیات و دانش خود را در اختیار کشور دوست بولیوی قرار دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در دو کشور خاطرنشان کرد: زمینه‌های فراوانی در همکاری‌های اقتصادی دو کشور وجود دارد که باید با شناسایی و فعال کردن این ظرفیت‌ها نسبت به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور اقدام کنیم.

جهانگیری در ادامه نیز از مواضع بولیوی در مجامع بین‌المللی به خصوص در دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران قدردانی کرد.

رئیس مجلس سنای بولیوی در این دیدار با تاکید بر لزوم تقویت و تعمیق روابط دو کشور گفت: اگرچه فاصله جغرافیایی دو کشور زیاد است اما، علم و تکنولوژی می‌تواند دو کشور را به هم نزدیک سازد.

اوخینو روخاس با اشاره به دانش و توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف اظهار داشت: بولیوی علاقمند است از دانش و تجربیات ایران به خصوص در بخشهای تجاری و اقتصادی بهره مند شود.

وی افزود: علاقه مندیم در هزاره سوم با همکاری جمهوری اسلامی ایران نقش فعال و سازنده ای در سازمان ملل داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز