خبرگزاری کار ایران

علی مطهری:

احمدی نژاد باید محاکمه شود / انتخابات سال ۹۲ دفع آفت از انقلاب بود

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۶۵۴

دکتر روحانی باید با جسارت بیشتر و با بهره گیری از معتدل‌های اصلاح طلب مسائل سیاست داخلی را دنبال کند.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس گفت: قصد قضاوت کردن در مورد افراد و حوادثسال ۸۸ را ندارم اما طبق قانون اساسی حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف محسوب شده و در این خصوص احمدی نژاد نیز باید محاکمه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی مطهری که به عنوان سخنران در جشن سالگرد پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سخن می‌گفت در جواب عده‌ای از حاضران در سالن که خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند، گفت: در فصل سوم قانون اساسی درباره آزادی مطبوعات، آزادی بیان و شکنجه مباحثی مطرح شده است که اگر در مدت ۲۴ ساعت تفهیم اتهام نشود، موضوع با صدور کیفر خواست و تشکیل دادگاه پیگیری می‌شود.

وی با نقل این جمله از شهید مطهری که گفته بود " اگر فردی در جایگاهی قرار بگیرد و خود را از انتقاد، مبرا بداند، هم خودش فاسد شده و هم باعثفساد جامعه می‌شود "، تصریح کرد: هیچ‌کس در این کشور وجود ندارد که نشود از وی انتقاد کرد.

وی انتخابات ریاست‌جمهوری دوره‌ی یازدهم را نشانگر رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران دانست و افزود: مردم علیرغم تبلیغات منفی در هشت سال اخیر توانستند راه را از چاه تشخیص دهند.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره با این مطلب که مردم ایران در ۳۵ سال اخیر رشد اجتماعی و سیاسی قابل توجهی داشته‌اند، اضافه کرد: نباید برای مردم تعیین تکلیف کرده و شخصیت‌های راستین انقلاب را با فرصت طلبی به حاشیه راند.

وی افزود: انتخابات سال ۹۲ دفع خطر و آفت از انقلاب اسلامی بود که می‌توانست نهضت اسلامی را تخریب کند.

مطهری خواستار فعالیت شفاف تر دولت یازدهم در حوزه حقوق ملت شد و تاکید کرد: دکتر روحانی باید با جسارت بیشتر و با بهره گیری از معتدل‌های اصلاح طلب مسائل سیاست داخلی را دنبال کند.

وی حوزه مطبوعات را دچار حاکمیتی دوگانه دانست و ادامه داد: در برخی مواقع، قوه قضاییه بدون هماهنگی با هیئت نظارت بر مطبوعات اقدام به توقیف نشریه و بازداشت خبرنگار می‌کند در صورتیکه قانون اساسی به رییس جمهور این اختیار را داده است که به رییس قوه قضاییه در مورد اشتباهات اخطار دهد.

مطهری افزود: احمدی‌نژاد گاهی با استناد به این قانون به حقوق مردم می پرداخت اما در نهایت برداشت درستی از موضوع نداشت.

وی بر اهمیت روابط ایران با جهانیان تاکید کرد و گفت: به دلیل رخداد اضطراری تسخیر سفارت آمریکا در ایران، این ذهنیت به وجود آمد که با روابط با غرب مخالفیم اما اینگونه نیست و دیپلماسی دولت یازدهم توانست تا حدودی نگاه دنیا را نسبت به ایران تغییر دهد.

مطهری تصریح کرد: کسانی که مذاکرات اخیر هسته‌ای را موجب از دست رفتن عزت ملی می‌دانند در اشتباه هستند چرا که این اتمام حجتی بود تا نشان بدهیم با گفت‌وگو سعی در حل مشکلات داریم.

وی همچنین به موفقیت دولت یازدهم در زمینه های اقتصادی اشاره کرد و افزود: در زمانی که دولت جدید امور را به دست گرفت رشد اقتصادی منهای شش و میزان تورم ۴۰ درصد بود که در حال حاضر این وضعیت مهار شده و به سمت رونق اقتصادی در حال حرکت هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز