خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای نگهبان در دیدار خانواده شهدا و جانبازان؛

عظمت جامعه اسلامی، اوباما را مجبور به نگارش نامه به رهبر انقلاب کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۴۹

ولایت فقیه، موجب عظمت جامعه اسلامی است تا جایی که اوباما مجبور به نگارش نامه به ایشان می‌شود و در آن منافقانه ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان؛ متواضعانه و خاضعانه می‌خواهد که ایران در موضوع داعش و مبارزه با آن همکاری کند.

دبیر شورای نگهبان گفت: عده‌ای که اصلاً به راه امام و شهداء اعتقادی ندارند و خواستار ورود فرهنگ غربی به کشور هستند، می‌خواهند در مصدر امور قرار بگیرند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله جنتی در دیدار جمعی از خانواده شهداء، جانبازان و رزمندگان استان اصفهان که به مناسبت سالگرد تشییع پیکرهای مطهر ۳۷۰ شهید «عملیات محرم» برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران و به تعبیری حتی مردم دنیا مدیون خانواده‌های شهداء هستند و این ایستادگی شهداء بود که نقشه شوم آمریکای جنایتکار و صدام ملعون را نقش بر آب و نظام اسلامی را حفظ کرد.

وی افزود: مسأله اصلی استکبار این بود که اسلام و استقلال این مملکت از بین برود چون وقتی دولتی اسلامی و متکی به آرای مردمی شکل بگیرد و دغدغه مردم حفظ اسلام، قرآن و پیاده سازی احکام شرع باشد، منافع حیاتی آنها به خطر می‌افتد به همین جهت آنها تمام تلاش خود را به کار بستند تا با استفاده از آخرین فناوری‌های نظامی و همراهی کشورهای منطقه، نظام اسلامی را ساقط کنند.

دبیر شورای نگهبان، ضمن تأکید بر لزوم توجه به نصرت الهی و نقش مردم در پیشبرد اهداف نظام اسلامی خاطرنشان کرد: این رهبری حکیمانه امام(ره) و مجاهدت خالصانه شهداء بود که نظام نوپای اسلامی را حفظ کرد. حکومتی که افسران و درجه‌داران ارتشی آن با اینکه محصول تربیت دوران طاغوت بودند و نیروهای مردمی آن با آنکه تجربه استفاده از امکانات جنگی را نداشتند با در طبق اخلاص گذاشتن هستی خود و جانفشانی مانع تجزیه و اشغال کشور شدند. ما مدیون جانبازانی هستیم که هنوز هم در میان ما دچار مشکلات عدیده جسمانی و مرارت‌های جانبازی هستند.

جنتی ادامه داد: خداوند معجزه پیروزی این ملت در برابر جنگ تحمیلی را به دست توانمند این بندگان مخلص خدا محقق ساخت و ما هر چه داریم از برکت خون شهداء، ایثارگران و خانواده ایشان است.

وی با اشاره به مکان برگزاری این دیدار در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی(مجلس سنا) و قرائت آیه شریفه «وَ سَکَنْتُمْ فی‏ مَساکِنِ الَّذینَ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ وَ تَبَیَّنَ لَکُمْ کَیْفَ فَعَلْنا بِهِمْ» ‌(ابراهیم / ۴۵) افزود: در این جایی که ما هستیم نمایندگان مجلس شاهنشاهی مستقر بودند. کسانی که اسلام، قرآن و پیامبر را قبول نداشتند اما به برکت انقلاب اسلامی، این مکان، تبدیل به مکانی برای خدمتگزاری مردم شد و ما باید همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید قدردان این موهبات‌ و فرصت‌های الهی باشیم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که «خانواده شهداء نیز همچون آحاد مردم بلکه بیشتر از آنها دارای تکالیفی هستند» تصریح کرد: باید ببینید چه خطرهایی اسلام، نظام اسلامی و ولایت فقیه را تهدید می‌کند تا اهداف و آرمان شهداء یعنی تحقق فرهنگ عاشورایی، اقامه نماز، مبارزه با ظلم و ظالم و حمایت از مستضعفین با تهدید مواجه نشده و به دست فراموشی سپرده نشود.

وی با توصیف شرایط کنونی و فضای سیاسی کشور گفت: دشمن اکنون در صحنه جنگ نرم مشغول عملیات علیه نظام اسلامی است. الان مسأله این است که عده‌ای که اصلاً به راه امام و شهداء اعتقادی ندارند و خواستار ورود فرهنگ غربی به کشور هستند، می‌خواهند در مصدر امور قرار بگیرند. اینها کسانی هستند که با همراهی و پشتیبانی سیاست‌های خارجی دنبال رسیدن به پول و قدرت هستند.

دبیر شورای نگهبان مصداق بارز این مدعا را فتنه سال ۸۸ دانست و افزود: مثلثشوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس با همراهی عده‌ای در داخل که بعضاً آگاهانه اقدام می‌کردند، بستری فراهم ساختند تا افرادی به میدان بیایند و نظام و انقلاب را هدف بگیرند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه بدهند، عکس امام را پاره کنند، شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران سر بدهند و در عاشورا به امام حسین(ع) و عزاداران حسینی اهانت کنند.

جنتی ادامه داد: متأسفانه سران فتنه، این اعمال را محکوم نکردند و با سکوت خود و عدم تقبیح آنها، اعمال آنها را امضاء و تأیید کردند. البته آتش این اقدامات فتنه‌انگیز را خداوند متعال خاموش کرد. ولی اینها هنوز بیکار ننشسته‌اند.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر نقش مقام معظم رهبری در حوادثگوناگونی که نظام با آن مواجه است، افزود: در این ماجرا نیز ایشان با بیانات و خطبه ارزشمند خود مدیریت حوادث، را به دست گرفتند و بعد هم مردم با حضور در راهپیمایی نهم دی‌ماه باعثفروکش کردن شعله این فتنه شدند.

وی ضمن تشکر مجدد از خانواده معظم شهدا و توجه به لزوم تکریم ایشان توجه به بصیرت‌افزایی در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شما باید بصیرت داشته باشید و ببینید در جامعه چه می‌گذرد. چشم و گوش شما باید باز باشد تا اتفاقات را رصد کند. هرجا خوبی و اقدامات درست را دیدید آن را تشویق کنید تا خدمتگزاران شما ترغیب و تشویق شوند و در هر جا که نقصان و کم‌کاری دیدید تذکر دهید تا مسئولان به خود بیایند.

جنتی با یادآوری مجدد موضوع فتنه‌انگیزان افزود: عده‌ای هنوز می‌خواهند اصحاب فتنه را که هویتشان معلوم شده است مجدداً بر سر کرسی وزارت، ریاست، مدیرکلی و امثال اینها بنشانند در صورتی که اینها دیگر حتی صلاحیت معلمی در یک مدرسه را هم ندارند. زیرا اذهان فرزندان مردم را هم خراب می‌کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان به لزوم وحدت در جامعه اسلامی و کشور ایران با توجه به حوادثاخیر دنیای اسلام اشاره و اظهار کرد: ‌ از طرف دیگر اخیراً عده‌ای اختلاف‌افکن با علم کردن عزای حسینی، سینه زدن و گریه گردن، به مقدسات اهل سنت هتاکی می‌کنند و باعثایجاد اختلاف و نتیجتاً پاشیدن بذر کینه و انتقام بین شیعه و سنی می‌شوند. این کارها در ظاهر و پوشش عزاداری برای سالار شهیدان یا خواندن دعای ندبه برای فرج، همان اهداف آمریکا در اختلاف‌افکنی بین مذاهب اسلامی است. نباید گول اینها را خورد و باید مراقب بود. اینها برخلاف اهداف امام حسین علیه السلام اقدام می‌کنند. زیرا ایشان در راه مبارزه با ظالم شهید شدند در حالی که اختلاف افکنان با اقدامات به ظاهر موجه، ولی بدون مجوز شرعی بسترساز نزاع بین مسلمانان و تحقق اهداف استکبار جهانی در جوامع مسلمان هستند.

دبیر شورای نگهبان توجه و اهتمام به مسأله ولایت فقیه را امری حیاتی بر شمرد و ادامه داد: ما و شما باید قدردان نعمت ولایت فقیه باشیم. متأسفانه برخی گستاخانه و برخی نیز منافقانه به این موضوع معتقد نیستند و اهمیت آن را درک نمی‌کنند.

وی با اشاره مجدد به نقش ولایت و تدبیر مقام معظم رهبری در مهار فتنه سال ۸۸ گفت: ولایت فقیه، موجب عظمت جامعه اسلامی است تا جایی که اوباما مجبور به نگارش نامه به ایشان می‌شود و در آن منافقانه ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان؛ متواضعانه و خاضعانه می‌خواهد که ایران در موضوع داعش و مبارزه با آن همکاری کند. او فراموش می‌کند که خود آمریکا با پشتیبانی دولت‌های منطقه مثل قطر و عربستان سعودی مصیبت داعش را برای دنیای اسلام ایجاد کرده است. به هر حال الان شرایط طوری است که به برکت ولایت فقیه فردی مثل اوباما به سمت ما دست دراز کرده و تقاضای همکاری دارد. این نشان‌دهنده جایگاه و عظمت ولایت فقیه است.

وی در پایان، ضمن توصیه به برگزاری جلسات و اجتماعات خانواده شهداء به مناسبت‌های گوناگون افزود: با یکدیگر معاشرت داشته باشید و به بهانه آن، راجع به اسلام، قرآن و دشمن‌شناسی، مطالعه و بصیرت افزایی کنید. چون این شمایید که باید از خون شهیدانتان با دفاع از آرمان آنان، پاسداری کنید. در درجه اول در میان خانواده‌های خودتان به این موارد توجه کنید. در اعمال عبادی مثل مراقبت بر نماز اول وقت کوشا باشید. زیرا شهیدان شما دنباله‌رو امام حسینی بودند که در ظهر عاشور به نماز اول وقت و جماعت توجه داشتند. خداوند نیز اگر توفیقی بخواهد به ما بدهد جز توفیق خدمت به شما خانواده شهداء و آرمان‌های شهداء نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز