خبرگزاری کار ایران

محمود احمدی‌نژاد در قم:

برخی از برگزاری مراسم یادبود برای مادرم جور دیگری برداشت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۶۱۹

از همه شما تشکر می‌کنم و تقاضا می کنم مردم دیگر مراس یادبود نگیرند چون برخی‌ها جور دیگری برداشت می‌کنند / اشکال این است که سر خود را در جایی که نباید خم کنیم خم می‌کنیم

رییس دولت‌ اسیق گفت: بوسیدن دست و پای مادران هیچ اشکال ندارد بلکه اشکال این است که سرخود را در جایی که نباید خم کنیم، خم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محموداحمدی نژاد عصر امروز در مراسمی که با مناسبت یادبود مادر فقیدش در مسجد دو طفلان مسلم منطقه نیروگاه قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: غم مادر غم سنگینی است؛ چرا که اگر انسان صدساله هم باشد بازهم رابطه‌اش با مادر یک رابطه استثنایی و ویژه است. مادر مادری می‌کند و فرزند صدساله بچگی؛ این ماجرا ماجرای لطف و مهرورزی ایمان است.

وی افزود: شما مردم زحمت کشیده‌ای هستید و از سراسر ایران در مراسم تشییع، سوم و هفتم و همچنین مراسم تبریز و قم شرکت کردید و خانواده ما را مورد لطف قرار دادید اما خدا شاهداست هر لحظه این مراسم‌ها را که می بینم، دلم می گوید دل‌ها بسوزد برای حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع).

رییس دولت نهم و دهم با اشاره به مراسم‌هایی که برای یادبود مادر مرحومش برگزار شده است، ‌ گفت: یک مادری از دنیا رفت و شما چقدر لطف کردید اما چطور می‌شود حضرت علی(ع) به عنوان خلیفه الله آنطور شبانه حضرت زهرا(س) را تشییع کند و حتی گریه هم نتوانند بکند؟ این غم‌ها را به کجا ببریم؟ خدایا امام زمان(عج) را برسان.

وی در ادامه ضمن تشکر از ارسال پیام تسلیت رهبری و شخصیت های مختلف کشور برا ی درگذشت مادر خود گفت: از همان روزهای اول درگذشت مادرم دوستان عزیزی هم از قم و هم تبریز دعوت کردند که ما می خواهیم مراسمی در شهر خود برقرار کنیم ما با هم با خانواده مشورت کردیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که در خدمت شما باشیم؛ از همه شما تشکر می‌کنم و تقاضا می کنم مردم دیگر مراسماتی نگیرند چون برخی‌ها جور دیگری برداشت می کنند.

احمدی‌نژاد افزود: ما مراسم فاتحه می‌گیریم، همه فاتحه می‌خوانند، قرآن تلاوت می‌کنند و به نوعی همه هوای هم را داریم؛ ازهمه تشکر می کنم؛ خانواده های معظم شهدا در تبریز، قم و حتی سراسر ایران، علما و فضلا و مردم خوب محلی نیروگاه قم؛ تشکر می کنم از آیت الله حائری شیرازی، حاج آقای میرباقری علمای اعلام، حاج آقای میرعظیمی و…؛ نیاز به یادداشت نیست چرا که همه در این جا یک رنگ هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ آسمانی با برخی مطالبی که برخی افراد می گوید متفاوت است، ابرازکرد: انسانیت انسان حکم می‌کند که به بزرگترها احترام بگذاریم و اصلا اشکالی ندارد آدم دست مادر و پدر خودرا بوس کند، اشکال ندارد که به پای مادر بیفتید بلکه اشکال این است که سرخود را در جای نباید خم کنیم خم می‌کنیم.

وی افزود: همین محبت ها جامعه را حفظ می کند؛ همین دوست داشتن‌ها و نخواستن بدی ها برای هیچ کس. معمولا در پایان مراسم علما و بزرگان دعا می کنند اما ما فکر می کنیم گاهی دعای زیرپایی ها و کف پایی ها هم قبول می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز